Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

podzimní V

17. 10. 2008
7
17
2043
Autor
per_zay

černé obleky

pokrývá pozůstalým

b a r e v n é   l i s t í


17 názorů

oakbark
18. 10. 2008
Dát tip
Utichl vitr - pozustali odchazi listim..

Honzyk
18. 10. 2008
Dát tip
..jako Princ...)

Zvrhlík
17. 10. 2008
Dát tip
podzimní večer - na obleky pozůstalých padá listí s tím, že by to chtělo ještě stylisticky vybrousit...

Zvrhlík
17. 10. 2008
Dát tip
PS:Jaké by mělo být padající listí jiné než barevné? Listí padá většinou na podzim. A na podzim je většinou každé listí barevné... Necháváš příliš malý prostor pro čtenáře, vyslepičíš mu "pointu", místo, abys ho nechal, aby na ni přišel sám...

Zvrhlík
17. 10. 2008
Dát tip
Na pohřbu jiné než černé obleky asi nebudou. Tj. slovo černé je poměrně nadbytečné. Počet adjektiv se mi také nezdá nejšťastnější (2 + 1 j adjektivum zpodstatnělé - nebo substantivum adjektivní? - už nevím jak se tomu říká přesně: pozůstalý). A na závěr má "všemi oblíbená" mantra: Haiku není prozaická věta! Nyní i v nové a klikací verzi, takže doufám, že na ty odkazy někdo klikne. :) Ale nedělám si iluze... Haiku ISN'T a prose sentence divided Into 3 lines of 5-7-5 syllables, nor a "dribble of prose." Haiku není prozaická věta rozdělená do 3 řádku o 5, 7 a 5 slabikách ani poslintaná próza. 1.zdroj it might be necessary to bind things gently together and not use a cut (haiku with one image or a single object, ichibutsu jitate), but here you have to be careful not to make it sound like just a prosa sentence Může být nutné spojit věci jemně k sobě a nepoužívat zlom (haiku s jedním obrazem nebo jedním obejektem, ichibutsu haiku), ale tady musíte být opatrní, aby to neznělo jako prozaická věta. 2.zdroj Each haiku has a break which makes it a deliberately incomplete literary artifact, prompting the reader to make a leap of imagination in order to complete the moment begun by the poet. Každé haiku má pauzu (zlom), který ho činí úmyslně nehotovým literárním výtvorem a pobízí tak čtenáře, aby vyburcoval svou imaginaci za účelem dokončení okamžiku, který začal básník. 3.zdroj Za kostrbatost překladu apod. se omlouvám, nemám teď čas to vypiplávat. Doufám, že je tomu přesto rozumět.

oakbark
17. 10. 2008
Dát tip
Na černou rakev padá žlutý list.

Háber
17. 10. 2008
Dát tip
pekné*

Norsko
17. 10. 2008
Dát tip
Umím být i hodnější

StvN
17. 10. 2008
Dát tip
Děkuji. Jsi hodný.

Norsko
17. 10. 2008
Dát tip
chtěl jsem ti říct, že jsi blbec

StvN
17. 10. 2008
Dát tip
Spíš si jenom tak krním.

Norsko
17. 10. 2008
Dát tip
umíráš ?

StvN
17. 10. 2008
Dát tip
Nádherně barevné a emotivní. Máš cit pro haiku.

Diana
17. 10. 2008
Dát tip
Překvapivé, příjemné :-)*

Honza_Princ
17. 10. 2008
Dát tip
líbí se mi moment, který si chtěl zachytit

Paulart
17. 10. 2008
Dát tip
Mám Tě v oblíbených, tak ses mi hned zjevil. Měl by ses tu objevit častěji :-). Líbí.

Houmeles
17. 10. 2008
Dát tip
Jo, to ano. Moc jsi mi pomohl v mých černých dnech, příteli.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru