Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Trosečníci

10. 11. 2008
5
11
2259
Autor
Patcheesa

vzpomínáte si na tu scénu z Trosečníka? Kdy Tom Hanks mluvil s míčem, kterému nakreslil obličej? Já ano...

vztah člověka

a míče...

kdo by to byl řekl

jako v trosečníkovi

každý jsme

tak trochu

trosečníkem

chytáme se

za hlavy

a do tváří

si snažíme

nakreslit...

někdy spíš

vyrýt

rysy podle nás

jsem taky

tvým míčem

balonkem

nafukovacím

na šňůrce

vznáším se

vždy pár stop

nad zemí

ale co...

hlavně že

nejsem

kopačák

..............


11 názorů

avox
11. 11. 2008
Dát tip
ano, je to výsada čtenáře, naplnit cizí dílko vlastním obsahem, je kladem básničky, když pro to vytvoří prostor - každé dílko to nedokáže :-)

Patcheesa
10. 11. 2008
Dát tip
a jo... díky za další asociaci, mě by asi nenapadlo si to spojit takhle :).

papouch
10. 11. 2008
Dát tip
> hlavně že nejsem kopačák... no.. každý někdy dostal "kopačky" .. a kdo né, tak je ščasný čojěk .-)

Patcheesa
10. 11. 2008
Dát tip
a taky je to samozřejmě o jedné obecné lidské vlastnosti - o snaze upravovat si ostatní podle sebe :)

Patcheesa
10. 11. 2008
Dát tip
Avox, Moorgaan: nejde o to, že by někdo ztratil svou pravou tvář, jen přirovnávám lidi k míčům... podle vlastností k různým typům... nafukovací balónek si lítá v oblacích... :). Kopačák ovšem... to je otloukánek. a tak... ale je to příliš nerozvinuté na to, aby to bylo zřetelné a zas respektuju vaši vlastní interpretaci. Báseň může být pro každého o něčem jiném a proto ji mám taky tak ráda :).

Patcheesa
10. 11. 2008
Dát tip
Kaospilot to pochopil!!! Prokoukl jsi mě kámo :)

avox
10. 11. 2008
Dát tip
osamělí si občas mluví "pro sebe", ale druhá půle navozuje představu pasivity, proč být něčím balónkem, vzdát se vlastní tváře? nechápu... :-)

Petrusha
10. 11. 2008
Dát tip
je fakt, že by s ním mohlo lepšie hovoriť ako s podaktorými ľuďmi :) najhoršie, že za členitou fasádou niektorých gulí, čo poskakujú na krku, je len veľmi málo zvrásnené to podstatné :)

moorgaan
10. 11. 2008
Dát tip
kazdy mic jednou splaskne je lepsi mit svou pravou tvar.../**

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru