Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tmy

15. 11. 2008
6
24
4120
Autor
Tragicus

 

Někde ve tmě se najednou objevila letmá zář podobna plápolající svíci v sychravém dušičkovém večeru a jako měsíc v úplňku ozářila černou, chladně kamennou pustinu s občasnými jezírky rtuti a plnou mrtvých stínů.

„Nechoď tam!“ chytaly mne za rukáv ruce natažené z noci.

„A pak se to stane, že to uklidňující světlo na konci tvýho tunelu je jen nákladní vlak jedoucí tvým směrem,“ zasmál se mi do tváře cynik vynořiv se ze tmy.

„Věřím,“ zasmál jsem se také, „že jetel už není bezlistý.“

„Jen hlupáci věří…“ zmizel ve tmě.

 

Světlo mělo lidský tvar a krásnou ženskou tvář a plaše ke mně natáhlo ruku. Rozzářilo se jako vůz nebeský, sotva jsem se jej dotknul, tma zmizela, čerň se zazelenala a rozkvetla duhou, rtuť vyvřela a nahradila ji voda karibských moří.

Zavoněla borovice.

„To není možné,“ křičeli někteří, „to je černá magie!“

Tak jsem je zabil.

            „Možná si dnes připadáš jako Hélios,“ vrčel na mne cynik zahrabávaje se do hlíny, „zítra se snadno staneš vlastním potomkem. A já budu Iuppiterem.“

                       

            Seděli jsme na palouku v objetí oné sladké vůně.

            S cynikem zahrabaným hluboko pode mnou jsem se cítil zranitelný.

            „Noc už nikdy nepřijde, že?“ zeptal jsem se s nevinností dítěte.

            Jen se usmála.

            „Žádný den netrvá věčně,“ zamumlal pesimista, opodál si zamyšleně hraje s dřevorubeckou sekerou.

            Chtěl bych jej zabít.

 


24 názorů

raja
17. 02. 2009
Dát tip
:)

Tragicus
17. 02. 2009
Dát tip
Myslím, že i kdybych jej rozčtvrtil, upekl a snědl, tak bych takové výrazivo nepoužíval. ;]

raja
16. 02. 2009
Dát tip
opravdová láska, falešné pojetí lásky, kde to ty lidi berou?...koukám že se Ti jej zabít nepodařilo;o)

Tragicus
06. 01. 2009
Dát tip
Neřekl bych, že mám zamotanou hlavu.

tanec
06. 01. 2009
Dát tip
Tolik zamotanou hlavu z lásky, nebo z nelásky?

Tragicus
05. 01. 2009
Dát tip
No, ono je to po obsahové stránce dost jednoduché, proto jsem se to pokusil udělat zajímavé alespoň formou. Díky za čtení.

čučenka
04. 01. 2009
Dát tip
No jo, tak tohle je na rozdíl od mých blbůstek asi umělecké dílo, páč jsem ho nějak nepochopila, ale to snad neva :-)

tanec
14. 12. 2008
Dát tip
JJJ četla, četla.

Tragicus
11. 12. 2008
Dát tip
Děkuji, zcela bez dovolení. :]

Tragicus
05. 12. 2008
Dát tip
Vidíš, a mi to přijde "nejpravdivější", nejotevřenější, co jsem kdy napsal. Díky.

Marcela.K.
05. 12. 2008
Dát tip
Připadá mi to hodně ,,umělý" jenže nejsem chlap...třeba to tak opravdu vnímáš...ale já to vidím jinak...asi nejsem cynik :-)

Tragicus
30. 11. 2008
Dát tip
Dík. :] Jsem rád.

domin.go
30. 11. 2008
Dát tip
Četlo se to dobře, pointa (doufám) pochopena, nic víc ze mě asi takhle pozdě nevymáčkneš:) montip*******//

Tragicus
18. 11. 2008
Dát tip
Asi mám problém s tím rozeznat, kolik toho čtenář rozmotá, co pochopí. Zkusím nad tím příště více přemýšlet. Dvakrát "jako" jsem přehlédl, opraveno. Díky za kritiku.

Winter
17. 11. 2008
Dát tip
Ono to navěšování kódů je fajn, ale neplatí, že čím víc = tím líp .) Občas to pak bývá problém rozmotat a z literatury se stává estétovo klubko. Tak pozor na to. Jinak mě vyrušilo 2x jako hned na začátku a taky letmá tvář (nějak blbě se mi to vybavuje). Jinak asi fajn. Asi? Hm.

Tragicus
16. 11. 2008
Dát tip
To je dobře. :]

StvN
16. 11. 2008
Dát tip
Jestli to tak je, tak to není špatný:)

Tragicus
16. 11. 2008
Dát tip
Jo, vpodstatě jo. Škoda, ale díky za čtení.

StvN
16. 11. 2008
Dát tip
Jako že tys zahrabal cynika v sobě? Já jsem na tyhle symboly dostl slepej.

Tragicus
15. 11. 2008
Dát tip
Jak si přeješ, Johanko. :] Děkuji za čtení. pozorovatel: Teď nevím, mám-li to brát jako kompliment... :] Díky.

pozorovatel
15. 11. 2008
Dát tip
to je ale extra divná povídka

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru