Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

žiara

15. 11. 2008
9
7
2158

...parafraza na spidermana...

Bolo to u Arpiho na chate. Pilo sa pivo.

 

Všade okolo boli rozhádzané staré haraburdy, pravdepodobne podonášané z domu. Béla si ich nevšímal. Radšej si prehliadal etiketu na pive a popritom filozofoval. Oči mal ospalé. Trochu ho napínalo. 

 

Nechcelo sa mu vstávať skôr ako Arpimu. Zasa by ho vysmial. Tak len spomalil tempo.

 

Kurva, ja sa snáď prechľascem do triezva. Sťažoval sa Arpi po 12 pive, po ktorom sa necítil dostatočne oblbnutý.

Ja to jebem. Vstal Béla od stolu a zamieril knísavým krokom na hajzeľ.

 

Vyšťal sa. Spláchol. Potom si kľakol nad hajzlovú misu. Snažil sa vygrcať.

 

Arpi zatiaľ ťahal 14 pivo. Potreboval na malú.

 

Chôdzu mal prekvapivo dobrú. Hlas pevný.

 

Vravel.

 

Grcáš?

Rád by som.

Potrebujem šťať.

Sa vyšti vonku. Neodpovedal.

 

Z verandy sa ozval zvuk nazúvania topánok. Kroky po schodoch. Otváranie dverí. Ticho. Zatváranie dverí. A to isté len opačným smerom.

 

Vygrcať sa mu nepodarilo. Tento fakt ho nenadchýnal. Smrdelo to opicou.

 

Vrátil sa do kuchyne. Sadol si. Arpi ťahal ďalšie pivo.

 

Idem si ľahnúť. Povedal Béla. Vstal. Odišiel smerom k posteli.

Daj ešte jedno. Zastavil ho medzi dverami Arpiho hlas.

Jebem ťa. Odsekol.

 

Práve v tej chvíli sa mu niečo odrazilo od hlavy a s treskotom padlo na zem. Zapičoval. Pozrel dolu. Dolu ležal rozpolený drevený kríž s rovnako rozpolenou postavičkou Ježiša. Kopol to smerom ku košu a odišiel spať.

 

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

Potom sa 27 dní nič nedialo.

 

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

A potom sa zasa začalo diať.

 

Vonku bolo ticho ako po vraždení. Béla sa vracal domov. V ľavom vačku mal ruku, v pravom karty. Prechádzal popod lampy. Presne tak ako to čítal už v 13 120 poviedkach. Tieň mal dlhý, tak akurát na jeho postavu. Na hodinkách čas 23,59. Počul svoj dych. Akoby zdiaľky. Intenzita dychu sa začala zvyšovať. Rukou si prešiel pod krkom. Potil sa, to bolo tým, že bolo teplo. Nehmatal si tep. Tepal. Intenzita sa stále zvyšovala. Nevedel prečo. Nič nepil. Nič nebral. Čo sa to kurva deje?

 

Potom sa mu zatmelo pred očami a padol na zem ako kabela stareny po infarkte.

 

Prebudil sa ráno. Doma. Na zvonenie budíka. Posledné čo si pamätal bola tma. Ruky mal vlhké. Na dlaniach cítil menšiu pálivú bolesť. V hlave mu trochu hučalo. Bol hrozne smädný. Vstal a šiel sa napiť. Chodidlá ho trochu boleli. Nemohol poriadne dostúpiť.

 

Napil sa. Obliekol. Umyl a odišiel. do práce. Premýšľal čo sa stalo. Nevedel. Vyšiel z domu. Srať na to. Mávol rukou. Pálivá bolesť pomaly prechádzala. V stánku predávali Nový čas. Kúpil si ho. Plus nejaké DVD-éčko s pornom.

 

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

Po 28 dňoch sa jeho záchvat opakoval. Tentoraz pred telkou. Ráno sa zobudil v izbe. Po celom dome páchli nejaké ťažké voňavky. V ústach mal pachuť vína. Ktorá veľa vysvetľovala. Okolo neho odrobinky.

 

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

Takto sa to ťahalo asi štyri mesiace.

 

Každých 28 dní prišiel záchvat. Rozprával o tom aj Arpimu.

 

Počuj není to nejaká mužská forma menzesu? Predniesol.

Prečo?

Šak ako fór. 28 dní. Menzes cyklus.

To nemajú každý mesiac?

Ti drbe? Šak jak? Ako vo februári by im to došlo skôr jak v marci?

Čo ja viem? Ženské sú divné.

To jo. Ale tak možno si námesačný.

No jasné. Každých 28 dní. A navyše som nikdy nespal. To je blbosť.

A skúšal si ísť k lekárovi.                  

Zatiaľ ne. Však čo by som? Pán doktor každých 28 dní.... Poraďte mi. Neviem čo sa to so mnou deje.

Hm.

Hm.

 

Hmkali. A nakoniec padol taký ten návrh, že skúsia počkať ďalší záchvat spolu. Sa nafilmujú a budú mať dušu na mieste.

 

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

 

Tak sa aj stalo.

 

Až na to filmovanie. Na to, sa dohdli, že sa vyserú. Stačí len nezaspať.

 

Pred večerom si nakúpili pivá. Cigarety, nejaké Chipsy a čakali.

 

Bolo 23,57. Dofajčili už asi 20 cigaretu. Nič zvláštne sa nedialo. V telke bežalo porno.

 

Tak za chvíľu to príde. Povedal Béla.

 

23.59. Dych sa začal zrýchľovať. Tep. Pot. Tma. Spadol na zem. Arpi sa zľakol. Snažil sa ho prebrať fackal ho. Oblial ho studenou vodou. Nič. Ležal na zemi ďalej.

 

Zrazu sa vyplo porno. Chľast a cigarety zmizli. zhasli sa svetlá. Zľakol sa.

 

Je tu niekto?

 

Na strope, priamo na Bélom zjavila malá svetelná bodka. Postupne sa zväčšovala a klesala smerom k Bélovmu nehybnému telu.

 

Arpi sedel ako zabetónovaný. Svetlo pomaly vnikalo do jeho tela. Postupne sa rozsvecovalo. Až napokon žiarilo celé.

 

Arpi už nevyzeral ako Arpi. Skôr ako Číňan. Mal ostrú bradu. Jemné fúziky. Vyzeral mlado. Vlasy mal čierné. Sčesané do uličky. Trochu ako trtko.

 

Kurva, ty si mimozemšťan? Chcel povedať. Ale miesto kurva vyjachtal len niečo nezrozumiteľné.

 

Postava pozdvihla dlane do úrovne Arpiho očí. Boli tam rany po klincoch.

 

Predstavil sa ako Ježiš. A že koná dobro a tak podobne.

 

Arpi neveril. Však kto by takej kokotine veril. Postava odišla.

 

Arpi tam ešte chvíľu nechápavo sedel. Krútil hlavou. Zaspal.

 

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

Všetko to vyzeralo ako sen.

 

No čo ako?

Ja ti neviem brácho. Porozprával mu ten príbeh, tak ako si to pamätal.

 

Predstava, že by sa každých 28 dní menil na Ježiša ich oboch rozosmiala. Asi sen.

 

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

O dva dni čítal Arpi v Novom čase článok, že v Bratislave sa pohybuje nejaký muž – Číňan, čo každých 28 dní chodí po nociach, oživuje ľudí v márniciach. A tak vôbec koná dobro.

 

Ty vole. Čítal si to? Zavolal Bélovi

Čo?

Nový čas.

Ne. Akurát si idem kúpiť.

Tak ti zavolám o desať minút. Strana 12,13.  Položil.

 

O päť minút volal Béla Arpimu.

 

Ja som asi fakt Ježiš.

Tak vidíš. Ženské majú menzes, ty sa meníš na Ježiša. Snažil sa to Arpi odľahčiť.

No jo. Každý máme niečo.

Dopiči ja. Ateista.

Večer pokecáme. Musím.

 

Cvaknutie telefónu.

 

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

Večer pokecali. O ženách, o Viere, o viere. A tak celkovo. Prišlo im to divné. Aj keď pripustili, že niečo ako Boh jestvuje.

 

Ale, ale, ale....

 

Nakoniec sa rozhodli. Zavolali do Času, markízy a ešte do pár časákov. Vraveli im najskôr, že sú blázni. Ale aj tak prišli a neverili vlastným očiam, keď sa nad ich hlavami zjavilo svetlo vkĺzajúce do tela cez ucho. A následnú premenu Bélu na Ježiša.

 

Markíza to nakrútila. Správy o tom obleteli celý svet. Video s Ježišom bolo najpozeranejšie na youtube V novinách hlásali titulky:

 

Rozruch na onkológi: Ježiš uzdravuje deti s rakovinou.

Šokujúce: Ježiš prebudil mŕtveho premiéra.

Ježiš odporúča svätenú vodu Collipronto.

 

Každých 28 dní bola v Novom čase špeciálna príloha Veríme, kde opisovali jeho skutky a dávali mu tipy čo by ešte mohol spraviť.

 

Pred domom sa zhromažďovali davy ľudí. Chceli vidieť samotného Pána, a ak nie priamo Pána, tak aspoň človeka ktorý sa naň pravidelne mení.

 

Ježiš sa už nezobrazoval na kríži ako bradatý beloch s dlhými vlasmi, ale ako malý trtkovský Číňan.

 

Vedci sa to snažili vysvetliť. Ale teória premenu hmoty energie a podobné bláboly zneli smiešne.

 

Teológovia sa rozdelili. Niektorí vyčítali jeho príchod z Biblie už dávno. Presne tak ako sa to stalo.  A že sa zjavuje len každých 28 dní preto, že a že a že ďalšie stupídne téorie.

 

Iní tvrdili, že je to Satan, alebo podvod, reklamný ťah. Časť ľudí ho chcela zabiť.  

 

Nikto nič nevedel presne. Nevedeli prečo prišiel. Do interview sa nehrnul. A keď niečo povedal bolo to v postmodernistických symboloch. Pochopia to až ďalšie generácie. Vravelo sa.

 

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

Béla si tú slávu užíval. Mal nový dom. Nové auto. Nového chlapa. A pred teroristami ho chránila celá armáda veriacich plus tajné služby. Do kostola zašiel len občas. Veril tomu, že si svoju úlohu splnil, tým že mu poskytol svoje telo. Arpi dopíjal svoje pivo. Hľadel na Bélu, jeho nového chlapa. Ešte stále nemohol veriť tomu, že...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 


7 názorů

skvela vec lado..

halcon.
25. 11. 2008
Dát tip
jezis odporuca svatenu vodu collipronto? .. :) pobavila ma tato poviedka :)) od zaveru sa dalo vytrieskat viac, ale to by uz hrozilo, ze ma to prestane interesovat, keby to bolo dlhsie. :) *

po pici... underground mas formu:)

Bix
19. 11. 2008
Dát tip
Celkom zábava :)

...hej..akurat to idem opravit...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru