Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

a kdosi lže

Výběr: Markéta, egil, Print
26. 11. 2008
26
29
3011

.

.

.

.

krysí doteky a zlodějiny

se hnízdí      do úschovy

je ostrouháno o bezvěří

 

jen letmo se hýří významem

a jsou kradmo pustá ložiska

ptačích zobů                je zima

 

na rty se lepí

prázdná pojmenování

a kdosi lže

.

.

.


29 názorů

StvN
29. 11. 2008
Dát tip
Ano mami:)

Markéta
28. 11. 2008
Dát tip
Stývn: stále mne chytáš za slova, viditělně ti uniká kontext rozhovoru, stále pouze útočíš a co se týče vkusu či schopnosti či neschopnosti nahlédnout text v tom správném rozměru a ocenit jej - samozřejmě, že má podíl na výběru. už jenom protože jsme jako lidé odlišného ražení a máme jiný "vkus", jiná měřítka... je v sekci více kritiků, kteří tímto mohou mít větší záběr, protože každý jednotlivec je více či méně determinován svojí subjektivitou, neboli i jinak -vlastními omezeními. končím, už mi neposílej prosím avíza, protože náš rozhovor nepovažuji za kontruktivní.

StvN
28. 11. 2008
Dát tip
Takže dnes pro změnu výběrujeme podle vkusu? To je legrační. O nic nejde, jen prosím uznej, že pro výběrování nemáš žádná měřítka:)

Markéta
28. 11. 2008
Dát tip
stývn: o tomhle nepadlo ani slovo. spíše jsem narážela na tvůj odlišný vkus, na který máš samozřejmě právo. takže prosím, nebuď prudérní...

StvN
27. 11. 2008
Dát tip
Nech si laskavě tyhle kecy, buď tak hodná. Jestli někdo rozumí nebo nerozmí poesii neposoudíš tím, že má hodně tipů na písmákovi. Nenech se vysmát.

Markéta
27. 11. 2008
Dát tip
Stývn: ano, jak píšeš - do učité míry jistě. že v tomto textu nevidíš smysl k výběru mne na tobě nezaráží, ale to už je zase úplně o něčem jiném.

"bezvěří" je neologismus (..může bejt) nebo překlep :) ? Markéta: zcela separovat samozřejmě nejde, ale kde je ta hranice, kdy prostě musím říct "tohle až tak netáhne, přestože to napsal ten a ten?" Jako fanoušek U2 jistě ulítnu i na výběru B-stran singlů, ale pokud jsem současně recenzentem, měl bych tomu hned dávat 9-10/10? Podle mého nikoli. Jinak pro mě dílo dobrý *.

StvN
27. 11. 2008
Dát tip
Do určité míry text od autora právě separovat musíš, ne? Přiznám se, že v této chvíli postrádám jakýkoliv smysl výběrování. Pokud výběr není odvislý od textu, pak tomu prostě nerozumím.

vlastovka.
27. 11. 2008
Dát tip
zvukomalebné :) *

Markéta
27. 11. 2008
Dát tip
ty mne akorát chytáš za slova. výše jsem napsala, že jsem mně v této formě báseň líbí a to dost. Nakonec tipy a výběry jsou nedílnou součástí motivace samotných autorů, od kterých text nelze separovat.

StvN
27. 11. 2008
Dát tip
Aha, takže výběr neplatí textu, ale augustinovi.

Markéta
26. 11. 2008
Dát tip
stývn: myslím, že amatérský literární server slouží právě tomuto účelu. je to dílna. a pokud je autor schopen reflektovat, třeba právě na popud někoho zvenčí, své nedostatky, je to všemu ku prospěchu, daný prostor splňuje svůj smysl a autor má možnost vývoje. navíc si mám pocit, že ono dodatečné dotvoření (nikoliv přetvoření)Augustinovy básně je vzácným příkladem flexibility a jisté "pokory", která činí z mistrů opravdové mistry. Augustin není žádný začátečník a přesto si "nechal kecat do své tvorby"... to je hodno nejen výběru, výběr je málo.

Toscana
26. 11. 2008
Dát tip
na rty se lepí prázdná pojmenování a kdosi lže - to nemá chybu... *t

slovak
26. 11. 2008
Dát tip
Áno, len či to nie som JA, TY, ON, ONA?*

Dolfiness
26. 11. 2008
Dát tip
luxusní *

Diana
26. 11. 2008
Dát tip
Jo, moc hezké T*

StvN
26. 11. 2008
Dát tip
Autor změní báseň na popud a hned je z toho výběr? Co takhle poradit těm Nerudům a Seifertům, aby změnili pár těch veršů.... K básni: stále nemohu přijít na chuť těm záměrně stokrát skrýváným významům, aby jako někdo něco neřekl naplno, škoda.

Marcela.K.
26. 11. 2008
Dát tip
...jen jestli nelžeš :-)

Markéta
26. 11. 2008
Dát tip
nyní mi to krásně plyne a zasouvá se do sebe. závěr mohu nyní vnímat jako doplnění a kulminaci významu první sloky, ne jako pouhé zopakování již řečeného

dadíková
26. 11. 2008
Dát tip
** fajnový


Markéta
26. 11. 2008
Dát tip
pořád se musím vracet, ty "úschovny lži" mi tam přijdou navíc.... Mám stále pocit, že by bez nich závěr vyzněl lépe a s větší ostrostí... Ale je to jen nutkavý pocit, možná jsem cele nepochopila význam básně.

Vaud
26. 11. 2008
Dát tip
tahle je skoro vyberova *

Markéta
26. 11. 2008
Dát tip
***

Norsko 1
26. 11. 2008
Dát tip
kdo ? jmenuj

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru