Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Čierny kvet

Výběr: Rivka, Albireo
08. 08. 2001
17
0
4603
Autor
nebraska

...

Rada som

plávala
vo vlasoch

z jasmínu
vo vnútri

pálava
radosti

pre inú...
Rada som

rozkvitla
v hnedastom

pohľade
pokožka

blankytná
v myšlienkach

beznádej
Slzy sa

besnili
za kríčkom

vedomia
šarkani

plesniví
hrdosťou

zalomia
Bolesti

na viečku
lomcujú

človekom
upália

ovečku
v ohnisku

odvekom


Hezka
27. 03. 2004
Dát tip
Jsi idealista?

Feeling
27. 11. 2001
Dát tip
není co dodat******

Ber
04. 10. 2001
Dát tip
T

gumka
13. 09. 2001
Dát tip
upália ovečku...? biele kučierky a červené plamene krásny kontrast ja by som sa aj rozplakala

Bix
06. 09. 2001
Dát tip
Záver mi mierne nesadol... vo vnútri... slzy... šarkani... - dosť dobré slohy !! Odsýpa Ti to ! :o)

Rivka
29. 08. 2001
Dát tip
Překlad: Celá báseň je tvořena verši (jestli se to tak dá ještě nazývat) o třech slabikách. Následovala poznámka Rising_Stara, že „jedine kde to kolida je pokud je jedno slovo versus dve slova na stejnem rymu, protoze duraz na prvni slabice". Čímž chtěl patrně naznačit, že rytmus, který si představuje jako daktylský (slabika přízvučná, nepřízvučná, nepřízvučná), „vypadává" - a to tam, kde a) je předložka, tudíž ve verši jsou místo jednoho slova dvě, b) kde je ve verši (plnovýznamové) slovo + ještě něco jiného („Slzy sa"). Na což já jsem odvětila, že se mýlí, protože (což jsem sice neřekla, ale ono to také vlastně není důležité) jednak rytmus není daktylský, nýbrž trochejský (schéma je totiž díky rýmu „přízvučná - nepřízvučná - přízvučná" - tedy trochej a neukončený trochej, aspoň kam mé chabé vědomosti sahají); dále - k bodu a) - stojí-li před slovem předložka, přesouvá se v češtině přízvuk na ni, takže rytmus to nikterak nemění, ve slovenštině je to, pokud vím, stejné (až na některá nářečí). K bodu b) - u uvedeného příkladu jde o spojení plnovýznamového slova a příklonky („sa"). Příklonka se chápe jako součást jednoho přízvukového taktu (v hrubých rysech - prostě nemá vlastní přízvuk). Tudíž narušení rytmu se opět nekoná... (tak pevně doufám, že jsem přeložila tu správnou část reakce:))) )

Rivka
29. 08. 2001
Dát tip
:) No každý máme něco:)) Já zase na toho Eisteina reaguju zásadně slovy "ano, znám, slyšela jsem...":))))

Jemný
15. 08. 2001
Dát tip
Začínám vás slovenky milovat :o)) Krásný jazyk, krásná báseň, rytmus, a kdoví co ještě :o)) TIP

Mirulka
13. 08. 2001
Dát tip
zAS JSEM PRISEL POZDE A VIC CHVALI NEZ TI DALI OSTATNI UZ VYMYSLET NEUMIM.................... Jsi trida a to je fakt!!! TIP

kafka
13. 08. 2001
Dát tip
*!

nebraska
10. 08. 2001
Dát tip
Dakujem :)

Sylvia
09. 08. 2001
Dát tip
slzy sa besnili za kríčkom vedomia, šarkani plesniví hrdosťou zalomia - veľmi pekné, .... ucelená, pocitová báseňka, máš v nej krásne rýmy. Zaraďujem medzi svoje najobľúbenejšie. Tip* (of course).

Naso
09. 08. 2001
Dát tip
keď si to človek nahlas číta tá súzvučnosť a rytmika ho nadchne ako gotická katedrála... T.

Naso
09. 08. 2001
Dát tip
zaradím do Klubu slovenských Písmakov!

Albireo
09. 08. 2001
Dát tip
Výběrový tip. Nebrasko, jsi opravdu hrozně moc dobrá!

Semipalakva
08. 08. 2001
Dát tip
jo:-) suprový

Gastarbajtr
08. 08. 2001
Dát tip
moc pěkný *!

Pepo
08. 08. 2001
Dát tip
Super! TIP!!!

Rivka
08. 08. 2001
Dát tip
Sákryš sákryš kruciš kruciš, řekla kukačka:) Tak se dívám, dívám a jak to tak vidím, na Slovensku je dneska daleko větší literární potenciál:)) Inu, co naděláme. Sbalíme kufry, zahodíme tužky a půjdeme si číst:) (inventor by z tebe měl radost, to rozbití intonace! :)) )

Robe
08. 08. 2001
Dát tip
blankytna pokozka asi ekzem ale ma to dynamiku a paci sa mi to :) Tip

Pája
08. 08. 2001
Dát tip
*

Rising_Star
08. 08. 2001
Dát tip
dynamika se opravdu nezapře Tu-du-du Tu-du-du jedine kde to kolida je pokud je jedno slovo versus dve slova na stejnem rymu, protoze duraz na prvni slabice ale vim ze neco takoveho je vzdycky desne tezky a za ten krylovsky styl *! :)

Semipalakva
08. 08. 2001
Dát tip
Rising star : jojo souhlas:-) Rivka... totéž.. máte recht

Rivka
08. 08. 2001
Dát tip
Vemte si příklad z Rychlejch šípů, pěla kdysi má oblíbená Znouzectnost. Nuž vy, kdo hovoříte o rytmu: jednoslabičná předložka je tím přízvučným. Podobně "sa" je neplnovýznamové a tísní se k prvnímu slovu... Kolize se nekoná. My rádobyodborníci tomu říkáme přízvukový takt (nebo tak nějak).:)) (Věřit mi nemusíte, ale křížkováním rytmu básní jsem strávila rok svého mladého nenadějného života.):))))

Wopi
07. 08. 2001
Dát tip
plesniví šarkani! :-) *** výborné

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru