Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

I

15. 12. 2008
9
15
1407
Autor
jH

6.8.1945

 

 

Záblesk světla

a na zdi jen

člověka stín


15 názorů

MarK.
26. 01. 2011
Dát tip
..sice nejde o klasicke haiku, ale myslienka (a prevedenie) sa mi velmi paci! *

to není haiku /přeřaď to třeba do miniatur/, interpunkce je v prvním řádku zbytečná

jH
11. 02. 2010
Dát tip
or Hurakiho sem čet jenom Hardboiled wonderland a bylo to dost šílený, teď zrovna čtu pravýho Kafku - Zámek a je to docela úlet

Annalis
11. 02. 2010
Dát tip
Zajímavé, skoro jako z románu Kafka na pobřeží.:-) Četl jsi něco od Murakamiho? Hrdina musí najít svoji druhou část stínu.

Yentl
18. 12. 2008
Dát tip
Chvilkové, prchlivé... zaujalo. *

atine
16. 12. 2008
Dát tip
čert vem haiku.. je to dobrý.

Paulart
16. 12. 2008
Dát tip
Když bych to četla bez toho data, myslela bych, že se někde vyhouplo zpoza rohu auto (v noci) a oslnilo mě. Objevil se můj stín na zdi. Tak by to snad mohlo být i haiku, ale nic moc.

jH
15. 12. 2008
Dát tip
je to jen záznam snu, který sem včera prožil, nic víc. mám ale dojem, že to bylo zrovna v hirošimě, kde na jedné stěně zůstal "stín člověka, který se nestihl vypařit" - tedy jakési zbytky, které přesně kopírovaly tvar těla na zdi (která nápor vydržela mimochodem)

jH
15. 12. 2008
Dát tip
je to jen záznam snu, který sem včera prožil, nic víc. mám ale dojem, že to bylo zrovna v hirošimě, kde na jedné stěně zůstal "stín člověka, který se nestihl vypařit" - tedy jakési zbytky, které přesně kopírovaly tvar těla na zdi (která nápor vydržela mimochodem)

samaria
15. 12. 2008
Dát tip
nahodou to je dobry...protoze nejde o to, ze pri atomovce by nezbyla nejenze zed...a tudiz stin...ale muzeme si to vylozit ze clovek je neco tak nedokonaleho a ve sve podstate nestvurneho, ze nemuze byt hodno vic nez stinu....zablesk svetla atomov.bomby je sam o sobe uchvatny...ale zamyslime -li se hloubeji, tak nestvurny je jen diky tomu co doprovazi a nac je urcen(dalsi dukaz toho ze clovek hazi na dobre veci stin)

moorgaan
15. 12. 2008
Dát tip
haiku to neni a navic je to absolutne nerealisticke, pokud by skutecne k vybuchu doslo, tak nezustane jen stin..a kdyz by to prasklo blizko nezustane zas ta zed....

neroušek
15. 12. 2008
Dát tip
*

Zvrhlík
15. 12. 2008
Dát tip
"pointa" vyzrazená názvem - takhle tedy ne nekonkrétní - bez názvu by mi nedošlo co se snažíš říct a protože haiku nemají mít název, (minimálně nemají mít takový bez kterého nelze haiku (správně) uchopit), tak to není haiku a pokud snad jo (nepředpokládám to), tak to není haiku dobré IMHO ale aspoň je tu protiklad a struktura ve které by se dala najít obdoba kireji dobré haiku se nejsnáze píše o vlastním prožitku, o atomovém výbuchu je to mnohem těžší, zpočátku bych si vybral témata z všedního dne (je to jednodušší)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru