Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Seznamy děl

16. 12. 2008
9
58
8702
Autor
papouch
Seznamy děl v kompletní formě by obsáhly několikasvazkovou publikaci.
Uvedu proto jen základní kategorie.

Historické dělo, bezzákluzové.



Dělo tažené. Pro přepravu je nutný vlečný dopravní prostředek - nákladní automobil, tahač, tank.



Samohybné dělo. Dělo s možností přesunu po vlastním motorovém podvozku (většinou pásovém).




Dále rozeznáváme různé podkategorie - dělo zákluzové/bezzákluzové, lodní, pevnostní, či vodní a další..


Jak vidíte, tak vytvořit pořádný a přehledný Seznam děl dá pořádnou fušku, tak to Derovi neztěžujte, neplácejte nesmysly a připomínky mějte jen konkrétní a ucelené!!

Děkuji :-)


58 názorů

zolli
16. 03. 2009
Dát tip
Hele a co děloBUCH.

joesatriani
15. 02. 2009
Dát tip
má to vťip,dávam ťip...

Šminka
05. 01. 2009
Dát tip
papí, ty seš fakt fták:-D ...*...

jejdavilda
22. 12. 2008
Dát tip
Syn Děloslava VIII

vulpecula
20. 12. 2008
Dát tip
Nalívá se tady někdo občas jako dělo?? :oD

Nejsem si jist, jestli nám papouch nepodsrčil seznam kanónů. Pro mně je ovšem největší kanón Krakonoš. Z toho už jsem se několikrát poDĚLal...

Petrusha
18. 12. 2008
Dát tip
Saturnin? o jejeje ... dobrý sluha, ale údesný pán :)

JiKo
18. 12. 2008
Dát tip
se dvěmi koly je samozřejmé, že jsem měl na mysli dva bicykly

v seznamu mi chybí pořádnej Dělfín. co na to ochránci mořské fauny?

Kastel
17. 12. 2008
Dát tip
Ty jsou taky ze železa, to nebude vosk.

Že tys BUMbal?

papouch
17. 12. 2008
Dát tip
já se mu nedivím jsem jak dělo škyt (vlastně) bum!

Bum.

Jiko si z nás střílí.

papouch
17. 12. 2008
Dát tip
a píše se !se dvjouma kolami!

Mladší než 100 let mají být ta kola nebo ta děla?

JiKo
17. 12. 2008
Dát tip
tady na tom seznamu je jasně vidět jak je těžké dělat různé podseznamy. Třeba nad výběrovou podmínkou "vyber všechna děla se dvěmi koly a více, která jsou mladší než 100 let" se člověk docela zapotí :))

Duchové
17. 12. 2008
Dát tip
zajímavé.

papouch
17. 12. 2008
Dát tip
Já bych to bejval byl realizoval daleko dřív, ale zrovna nebyly koblihy.

Papouch je Saturnin.

Určitě muselo napadnout kdekoho, ale Papouch myšlenku neváhal realizovat. Pobavil.

Miroslawek
17. 12. 2008
Dát tip
Já tady chci bezzákluzový kanon vzor 52 ;o)

Petrusha
17. 12. 2008
Dát tip
ne eee, komukoliv nenaléváme!!)))

A za kýmkoli. :)

Petrusha
17. 12. 2008
Dát tip
u nás sa kule nepálijú ... i keď sa pálit dá prej z čehokoliv ... skoro

řádek
16. 12. 2008
Dát tip
:-DDDDD

FUJ Kolalokově limonádě!

papouch
16. 12. 2008
Dát tip
skoro stejně jako lavórovica

Tak schválně... Jak?

papouch
16. 12. 2008
Dát tip
to nevím, ale vím jak se dělá samohonka a domapal

A samomet?

A jak dělá kulopal?

papouch
16. 12. 2008
Dát tip
..ale zase - je pravda, že napsat "..a kdesi v dálce se roztrhalolinoleumoval kulomet.." nezní až tak poeticky, že.. :-))

papouch
16. 12. 2008
Dát tip
to píšou o Kalašnikovi AK-47 .. a zde je vidět, jak literáti jsou techničtí zabedněnci, co nepoznají samopal od kulometu .. :-)

oni v tech knihach kde pisou ze se rozstekal kulomet lhali! jsem zdrcena!

papouch
16. 12. 2008
Dát tip
nemá Pomí, Maschinengewehr MG42 neštěká, to je zvuk jako když se trhá linoleum (akorát asi 100x silnější :-)

já myslela žekulomet štěkat má... on nemá?

papouch
16. 12. 2008
Dát tip
to by ses divil, kdybys řekl "Další, prosím.." a do ordinace by se Ti nahrnul Sturmgeschutz III. a stěžoval si, že mu štěká pěchotní kulomet

"a další" jsou v čekárně, trdlo.

papouch
16. 12. 2008
Dát tip
Může být! Rááscvjětáály jáábloni i grůši pááplilýý tumány nad rjěkoj.. atd.. :-))

papouch
16. 12. 2008
Dát tip
Směšná děla jsou v kategorii "a další.." přecik!!!

A sněžná děla jsou vosk???

Dero
16. 12. 2008
Dát tip
Děkuju papoušku. Pár lidí mi moji snahu dokonce zazlívalo - to je skoro na dělo, uznej.

já vyznávám i salám...i řízek, někdy...

Norsko 1
16. 12. 2008
Dát tip
A dokud nebudete vyznávat islám jako já, nemáte šanci. Chápu, papouchu

dadik
16. 12. 2008
Dát tip
no jo :)

Yeziiinka
16. 12. 2008
Dát tip
Papouši! :)) Co se kde dělo vědělo dělo.

papouch
16. 12. 2008
Dát tip
na pedále - to by bylo šlapací dělo

Petrusha
16. 12. 2008
Dát tip
to by bolo cez pedále asik

pédiatr? Odborník na děla? Nebo na Dera? :o)

Petrusha
16. 12. 2008
Dát tip
Rozdelenie [upraviť]Podľa technických a balistických vlastností kanón - delo strieľajúce prevážne priamou paľbou a spodnou skupinou uhlov, vyznačuje sa vysokou počiatočnou rýchlosťou strely húfnica - delo strieľajúce prevážne nepriamou paľbou hornou skupinou uhlov mínomet mažiar Podľa spôsobu pohybu ťahané delo - je prepravované ťahaním, napríklad za vozidlom alebo za zvieracím záprahom, pri streľbe sa od ťažného prostriedku odpája samohybné delo - je prepravované na pásovom alebo kolesovom podvozku s vlastným pohonom, s ktorým je trvalo spojené (aj počas streľby) stacionárne delo - delo trvalo zabudované do obranného objektu (stavby) alebo delo, ktoré nie je možné jednoduchým spôsobom prepraviť na iné miesto Podla bojového určenia poľné delo pechotné delo horské delo - delo, obvykle, ale nielen, húfnica, osobitne konštruovaná pre boj v horách. Okrem iného sa vyznačuje tým, že sa dá pre prepravu jednoducho rozobrať na niekoľko hlavných častí, ktoré je možné prevážať na zvieratách či nosičmi. Po druhej svetovej vojne kategória zaniká a je nahradená mínometmi a bezzáklzovými delami. protitankové delo - delo osobitne konštruované pre boj s pohyblivými obrnenými cieľmi, spravidla protitankový kanón protilietadlové delo - delo osobitne konštruované pre streľbu na vzdušné ciele, takmer výlučne kanón lodné delo - delo, spravidla veľkého kalibru, konštruované pre použitie na lodi pevnostné delo - delo, osobitne konštruované pre použitie v obranných stavbách obliehacie delo - delo určené pre ničenie obranných stavieb železničné delo - delo, spravidla kanón veľkého kalibru, umiestnené na špeciálnom železničnom podvozku (vagóne) Podľa spôsobu zmiernenia spätného nárazu delo bez zmiernenia spätného rázu (historické delá a tiež mínomety) delo s brzdovratným zariadením bezzáklzové delo - delo, spravidla kanón, u ktorého je spätný ráz kompenzovaný prúdom plynov ty jooo no jo, chudák Dero jo bacha to né já to pédia ...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru