Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Adventní proč

17. 12. 2008
13
15
1245
Autor
Marcela.K.

,,Prší.“

Maminka stojí s hůlkou na schodech.

,,Vezmu ten šedivej deštník, schováme se pod něj obě.“

,,To bych mohla nechat hůlku doma, když jdeš se mnou. Opři ji do rohu, ať nespadne.“

 

Je už tma. Ve světle lamp světélkují dešťové kapky. Maminka se snaží srovnat rytmus chůze se mnou .

Zlehka se mě drží za pravou paži ve které svírám veliký deštník.

,,Chyť se mě pořádně,“ směji se jejímu poskakování.

,,Neumím s nikým chodit,“ odpoví mi, ale statečně se mě drží.

Vnímám její ztížený dech, cítím, s jakou námahou drží krok a nenápadně zpomaluji.

,, Počkej, musím se srovnat." Několikrát se během cesty zastavujeme. Narovnává si ohnutá záda.

V těch chvílích mi připomíná moravskou bábinku…

 

Sedám si vedle ni.,,Sundej si ten kabát,nebo ti pak bude venku zima…“

Uvědomuji si, že opakuji věty, které jsem od ní slýchávala jako dítě.

Adventní pobožnost už začala. V kázání farář vykládá příběh o početí Syna Božího…

Pohádka? Blbost… ?  Každá pohádka má nějaké své proč… nakonec si z celého kázání odnáším jedinou větu… že farář občas ještě dnes, ve svém téměř důchodovém věku, čte pohádky a že v kázání několikrát použil slovo blbost, nebo blbý příběh…

Jak to tehdy tedy bylo vlastně neví ani on.

 

Usmívám se. Maminka sedí vedle mne. A já vím proč.

 


15 názorů

Janina6
22. 12. 2008
Dát tip
Hezky načrtnuté... trochu delší kdyby byla...

Diana
21. 12. 2008
Dát tip
Někdy je pohádka nebo báseň pravdivější, než pravda sama. ***

Marcela.K.
21. 12. 2008
Dát tip
Díky, Barbare.... vynasnažím se :-)

Barbar
21. 12. 2008
Dát tip
Povídal mi kamarád : Všichni jsme tady tak dlouho, abychom uvěřili. Kdyby jen v posledních vteřinách života..... Druhej mi říkal: Přísámbohu, že nevěřím......... Nicméně bych Ježíškovi napsal zbožné přání abychom s odchodem jinam byli vyrovnáni Aby naši blízcí žili vždy v našem srdéčku ať jsou s námi v obýváku či si dávaj bečku Každý jednou musí jít pryč někdy jenom na noc jindy musí jít napořád zůstat nemají moc Naše láska ať s nimi jde naše dobré emoce Ať mají domov v našich srdcích nejen když jsou vánoce AŤ Ti láska vždycky zbývá pro všechny potřebné a ať se Ti vrací od všech obdarovaných v bohaté míře! Přeje k vánocům i na každý den BARBAR :-)

Upír
19. 12. 2008
Dát tip
No jo,když ty jsi mimořádně plodná autorka.Přiznám se,že všechno jsem ještě nečetl.

Robinia
19. 12. 2008
Dát tip
*

guy
19. 12. 2008
Dát tip
*

Marcela.K.
18. 12. 2008
Dát tip
Tohle jsou chvilky, které nechci zapomenout...čím jsem starší, tím víc se bojím zapomínání a tak si "vše" píšu :-) Nepřipadá mi to jiné...kdybys zalistoval zpátky, našel bys v mých zápiscích podobnou melodii. Dík.

Upír
18. 12. 2008
Dát tip
Dojemné...já tyhle zážitky nějak moc neznám,ale...dovedu si to alespoň tak nějak představit..hm...Je to dost rozdílné od toho co píšeš jindy(že by druhá strana mince :-)) ?) TIP

Argon
18. 12. 2008
Dát tip
Hezké vzpomínání...jak málo lidí už myslí na maminku...

Lakrov
18. 12. 2008
Dát tip
Já si zase z celého Tvého povídání odnáším v první řadě větu: 'Uvědomuji si, že opakuji věty, které jsem od ní slýchávala jako dítě'. Ta mi přijde velmi výstižná. Taky si tohle občas uvědomuju. Faráři bývají rozumní lidé. Už se dokážou přimluvit i za člověka, který zemřel z vlastního úmyslu.

Háber
18. 12. 2008
Dát tip
rozprávka nie je blbosť, ale toto je pekné rozprávanie*

nostalgik
18. 12. 2008
Dát tip
Je pohádka blbost? Nebo je to příběh o víře v dobro a lásku, která zvítězí? Je to i příběh o mamince a dětech, o lidech, kteří se neopustí dokud žijí. Přibližme se pohádkovým příběhům a nebojme se jich... ***

Ferry
17. 12. 2008
Dát tip
Tak, a je mi do bréče. t*

pété
17. 12. 2008
Dát tip
:) hezké...že bereš maminku se mnou ven i to, jak o všem slušně a s citem mluvíš. T

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru