Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Bezzubě kousavý

18. 12. 2008
18
38
7344

    V úterý odpoledne jsem stál na poště před hracím automatem České spořitelny.
Nevím, zda za to mohly počáteční příznaky Alzheimera s Parkinsonem, či doznívající účinky Müllera s Thurgauem, ale nemohl jsem si zaboha vybavit to Pitomé Idiotské Nezapamatovatelné číslo, jehož se přístroj dožadoval, když tu náhle porušil diskrétní zónu přítel Horáček, řka:

„Těpéro nádhero! To mi nebudeš věřit! Včera večer ti jdu po náměstí, a koho nepotkám?“

Rozhodně to byla mnohem těžší hádanka, než vzpomenout si na PIN. Když uvážím, že na zeměkouli žije přibližně šest a půl miliardy obyvatel, z nichž se včera večer po našem náměstí mohlo potloukat maximálně sto, a z této stovky jich Horáček nejméně třicet určitě potkal, pak mi zbývalo uvažovat o 6 499 999 970 lidech, které nepochybně nepotkal.
Nechtěl jsem zdržovat vyjmenováváním všech a tak jsem si tipnul:

„Matku Terezu?“

„Prdlajs Terezu, matku Jančíka!“

„Milana Jančíka? Trumpeťáka? On se ještě neuchlastal?“

„Jó, kamaráde, ten je v těžké vatě. Zpívá v Praze v Národním divadle! A v Českým rozhlase.
Chrochtá si tam bas ve sboru, věčně lítá po světě a prachama by si mohl utírat zadek!
A to se ještě dal na politiku! Starostuje na Praze 5 a prej jsou tam s ním móóóc spokojení.“

    Milan Jančík byl nadaný, mladý trumpetista. Poznali jsme se v orchestru LŠU, kde hrál na trubku a na křídlovku. Později se stal vyhledávaným muzikantem a v celém našem městě, možná v celém okrese nebylo dechové kapely, se kterou by si nezahrál. Vesnické plesy, taneční zábavy, lidové slavnosti - jak lákavá budoucnost pro talentovaného hudebníka. Jednou se k němu ale vrtkavá štěstěna otočila zády.
Na jakési tancovačce se strhla rvačka a bodrý venkovan mu zarazil trumpetu hluboko do krku. Včetně předních zubů. A bez zubů trubku neufouknete. Vidina kariéry venkovského muzikanta se rozplynula a naše město přišlo o jednoho znamenitého trumpetistu.
Díky této zlomyslné náhodě však městská část Praha 5 získala starostu, kterého si,
alespoň jak jsem slyšel, móóóc považuje.

    Pokud by se v některé jiné městské části Prahy uvolnilo starostenské místo, dejte mi vědět. Jsem sice talentovaný kytarista, ale rád si nechám polámat prsty!


38 názorů

Markel
13. 10. 2016
Dát tip

no, já se ti přiznám, to asi jsem napsala jen proto, že kdyby má láska byla odmítnuta, tak bych si mohla říct, že to slůvko "asi"  zachránilo zbytek mé už tak dost nalomené sebedůvěry :-))


Asi? To budu muset dost přidat.


Markel
13. 10. 2016
Dát tip

:-))), asi do tebe zamiluju ***


Chápu. Ale, jak říkal jistý Uljanov, musím ještě - učit se, učit se, učit se. ((-:

Kočkodan
17. 09. 2011
Dát tip
Jsem si tímhle zcela jistý, ty máš talent humoristy.

Kočkodan
16. 09. 2011
Dát tip
Jsem si tímhle zcela jistý, ty máš talent humoristy.

Kočkodan
16. 09. 2011
Dát tip
Jsem si tímhle zcela jistý, ty máš talent humoristy.

8hanka
24. 03. 2011
Dát tip
obavam sa, ze trosku vysiel z cviku, obcas musi na preskusanie, vsak bude Pohoda:)

Aspoň umí držet rytmus a tempo.

8hanka
23. 03. 2011
Dát tip
***** u nas je primatorom byvaly bubenik, prsty ma nezlamane, zatial:)

Páni, fejetonista. A ještě jsem u tebe nebyl. To je trestuhodná chyba. Brzy to napravím.

vtipné

Jo, ale strašně zrychleně. Do tempa Letu čmeláka od Rimského-Korsakova. Aby budoucí generace viděly, že vytváření dějin není žádná rekreace.

Augustus
30. 09. 2009
Dát tip
Myslíš, že by si s Trockým střihli tu slavnou scénu na přídi lodi z Titanicu?

Jo, a Lenina bude hrát Leonardo DiCaprio.

No jistěěěě! Bez Aurory ani ránu!

Augustus
30. 09. 2009
Dát tip
I s křižníkem?:-D

Já jsem měl na myslil Velkou říjnovou socialistickou!

Augustus
29. 09. 2009
Dát tip
A chtěl bys sametovou nebo purpurovou?

Politikem bych byl asi špatným. Patrně bych prosazoval reprízu revoluce, ale tentokrát s opravdovými herci a ne s druhořadými komparsisty.

Augustus
29. 09. 2009
Dát tip
Při čtení Tvých děl se domnívám, že bys byl rozhodně lepším politikem než Kocáb a možná bych dokonce překonal svou averzi k hudebníkům v politice. Nicméně raději zanechám planého hodnocení hypotetických možností a zkusím raději ocenit dílo. Pro mne osobně výborné početení. Jednoznačně TIP.

Toscana
05. 06. 2009
Dát tip
Asi si mysleli, že by sis dělal z politiky jen srandu, čéče!

Stejně se mi nikdo neozval.

Toscana
05. 06. 2009
Dát tip
Ty jeden kariéristoooo!!!!! :o))))) *t

A, tak to jsem tě nerad zklamal.

PIN? To je takzvaná "nedořčená zápletka" která umožňuje plynule navázat v případě, že by si dychtivý čtenář vyžádal pokračování. Jak to dopadlo s Jančíkem tě nezajímá? :-)

Tolik chvály si ani nezasloužím. Jsem rozhodnutý, že u příštího díla budu stát o vážnou kritiku, abych nezpychnul.

a2a2a
08. 01. 2009
Dát tip
Znovu ti nemohu upřít bezvadný způsob psaní, tady navíc i dobré začlenění hovorového jazyka. Jen snad, tuše, že jde o skutečnou postavu a fejeton, zdá se mi hodně nekompromisní.

Diana
21. 12. 2008
Dát tip
Vtipné *

Ferry
19. 12. 2008
Dát tip
TEPRVE PŘED VÍKENDEM SPĚCHÁM SI PŘEČÍST. t* Bémovi ? Asi mu nějaký yetti zalichotil, že má fakt nejmíň 152 cm.

jak je jednoduché stát se starostou... a co kdo udělal Bémovi? :o)

Vaud
18. 12. 2008
Dát tip
Smichov je celkem fajn - rok jsem tam pracoval a nebylo to spatny - a radnicni zpravodaj Prazska petka srsi humorem! ;-)

avox
18. 12. 2008
Dát tip
zpívající starosta nebo starostlivý sborista? Bez zubů se dá zpívat a nešišlat? Nevím čím se živíš, ale prstíčky si šetři, čím bys dloubal do klávesnice? :-)) */

Vidím že nejsi z Prahy 5, tudíž jsi nepostřehl lehce ironický podtext. Lézt do politiky rozhodně nehodlám.

Vaud
18. 12. 2008
Dát tip
Slysel jsem Te hrat, tak do politiky nelez uz kvuli nam fanouskum!@

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru