Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pes

01. 01. 2009
5
14
2754
Autor
K3

Zbitý pes přemýšlel, co udělá. Buď pána pokouše, nebo na něho bude hodný.

Ale brzy obě tyto možnosti zavrhl. Ono totiž: když pána pokouše, tak ho pán nechá utratit, a když na něho bude hodný, pán ho bude bít, aby mu dal náležitě najevo, kdo je pánem a kdo je psem.

Žádné východisko.

Rozhodl se tedy pro další nemožnost. Utekl z domu.

Ale od jiného zatoulaného psa se dozvěděl o kontumaci.

„To jsem ale hlupák,“ řekl pes.

Vrátil se domů. Pokousal pána a nechal se zastřelit.

 


14 názorů

K3
09. 02. 2023
Dát tip

Poeteroristko, já dík za čtení a komentář.


kňučím si tu nad tím textem, i tak Ti za něj děkuji


K3
19. 12. 2021
Dát tip

No tys to teda rozvedla. Pokousal pána proto, že na něj byl pán zlej a zastřelit se nechal, protože by byl stejně zastřelen. Nic jiného nezbývalo. Dík.


Štírka
19. 12. 2021
Dát tip

Kdybych měla vymyslet ponaučení-Tedy spíš vydedukovat z toho co je napsáno: rozhodně zavrhnout být hodnej a milej. Protože z toho plyne jednoznačně dostat se do podřízeného postavení. Vůbec ale vůbec zde není naznačeno, že láskou a přiblížením lze získat dobro a dávat dobro... Autorem dané poznání je zcela jasné a tvrdé. Pak zbývá další: dát najevo že já něco znamenám- ne třeba tím že někoho zachráním nebo za něco stojím ale tím že někoho pokoušu- Jsem chvíli tím silnějším. Vím že za to čeká smrt. Tak si ji zvolím protože je to příznivějších volba než být bit a ovládán. Není to náhodou popis celé špatné cesty? Jediné nad čím dotyčný pes váhá je, jestli má zemřít venku cizí rukou, anebo doma rukou svého pána. Proč si zvolil to co si zvolil a co tím vlastně básník chtěl říci - no to je opravdu ale opravdu otázka. 

takže závěr: lépe zemřít, než žít v ponížení a lépe zemřít blízkou rukou a vědět proc, než jen tak anonymně...

Vadí mi, ze najít správnou cestu pro život zde není... ale vlastně: už to že že přiměje k zamyšlení - to je vlastně dobré... 


K3
22. 07. 2021
Dát tip

ALFONSi děkuji za zastavení a tip.


ALFONS
21. 07. 2021
Dát tip

K zamyšlení. Drsné, ale dobré. 


Gora
25. 10. 2015
Dát tip

Je to báječná zkratka - velký duch v malém těle...moc se mi líbí...


K3
24. 10. 2015
Dát tip

Goro děkuju. Na Psa jsem hrdý. Je to velký příběh v malém podání. Snad to nezní samolibě.

Ale nesetkalo se to s pochopením. Pan Amadovič to nepochopil vůbec. Ty jsi asi první. A přitom je to naprosto srozumitelné. Dík.


Gora
24. 10. 2015
Dát tip

Dětem bych nedoporučila ...ale jinak skvělé.


K3
04. 01. 2015
Dát tip

Kontumace = odstřel volně pobíhajících psů a koček.

Raději se pomstil a nechat se zastřelit.

Vyšel se ctí. Kdyby se vrátil, byl by bit z rozmaru. Což by nebylo k žití. Takže spíš podobenství pro dospělé.

Tolik vysvětlení.


No bájka to asi nie je - skôr mini poviedka. V bájke sa pripisujú ľudské vlastnosti zvieratám a má nejaké ponaučenie, tu nevidím ani prenos ľudských vlastnosti do živočíšnej ríše ani ponaučenie, ale ako mini poviedku určenú deťom by som to bral. Len škoda toho rozhodnutia, ktoré urobil ten pes. Vidíš a možno to ponaučenie je práve v tom, že za chyby sa platí. Chybou bolo, že sa vrátil, že pohrýzol pána a trestom mu bola guľka, lenže ak by sme mali pripustíť že by to bola predsa len bájka, aké vlastnosti mal ten pes, ktoré majú ľudia? Takže predsa asi len mini poviedka určená deťom..., ale to vôbec nevadí na tom, aby som nedal svoj tip.

No bájka to asi nie je - skôr mini poviedka. V bájke sa pripisujú ľudské vlastnosti zvieratám a má nejaké ponaučenie, tu nevidím ani prenos ľudských vlastnosti do živočíšnej ríše ani ponaučenie, ale ako mini poviedku určenú deťom by som to bral. Len škoda toho rozhodnutia, ktoré urobil ten pes. Vidíš a možno to ponaučenie je práve v tom, že za chyby sa platí. Chybou bolo, že sa vrátil, že pohrýzol pána a trestom mu bola guľka, lenže ak by sme mali pripustíť že by to bola predsa len bájka, aké vlastnosti mal ten pes, ktoré majú ľudia? Takže predsa asi len mini poviedka určená deťom..., ale to vôbec nevadí na tom, aby som nedal svoj tip.

Norsko
01. 01. 2009
Dát tip
krásné bajku

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru