Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

EURO

Výběr: Print
03. 01. 2009
11
38
3812

Báseň venovaná prechodu zo Slovenských korún na spoločnú Európsku menu - na Euro. (01. január 2009)

Kovové a bankovky slovenského rázu menia sa v toku času z rúk do rúk na mince, pod vlajkou hviezd. A možno niektorých srdce v tom zhone zabolí a slza z oka vypadne. Z plných stanú sa prázdne, aspoň - obsahom naše vačky, mešce z prasačích hláv. Načo však? Ten smútok - žiaľ, veď chleba nám, rovnako zostane. Len zvyknúť si -nič viac! Odhodiť Pribinu, Holého Štúra a Cyrila a nahradiť sklom a betónom Bránami a oknom, mostom, čo spája Európu.

38 názorů

Vítam... s mešcom s prasačích hláv na drobné, so slovníkov.... proste v Európe.

Print
06. 01. 2009
Dát tip
tohle je vývrtka a budu se muset naučit stát rovně! Vítej v eurozóně:-)

Rampoušek
04. 01. 2009
Dát tip
Ta Petrusha je asi nevychovaná... proto používá latrinozní výrazy

práve som písal Derovi za pár minút bude môj nick už v poriadku, nebudú vznikať nedorozumenia.. bol tak láskavý

Petrusha
03. 01. 2009
Dát tip
jo, prepáč mi ulietlo e ... a čo sa zmien týka tak fakt netuším, kde vrchol blaha pramení :)

jasné... apropo správne Amadovič...ono keď som zadával nick tak som sa pomýlil a neviem, či sa s tým da niečo robiť zmeniť resp. upraviť nick...

Petrusha
03. 01. 2009
Dát tip
hele amadeoviec, ja samo chápem, že to neni o politike, ale tak, keď to sem ťahá :) tak prečo mu nepripomenúť to, o čo sa prie? :)

ono ohľadne tých radarov a eura... nie že by som chcel sem ťahať politiku... je to predsa o poézii a nie o politike..., ale nedá mi...euro budú mať aj Oni..., my aspoň nemáme radary a ak máme tak len tie svoje...

Petrusha
03. 01. 2009
Dát tip
mašinfíro po prvé - už ma s tvojimi priblblými avízami sereš a po druhé euro sme chceli ako vy tie vaše radary ... holt každý máme svoje ... vyber si

mašinfíra
03. 01. 2009
Dát tip
Máte to, co jste chtěli... je to kruté a dle mě zbytečně předčasné, vlezdoprdelistické unii. V létě jste učili chudé, děti a romy přepočítávat koruny na EU, aniž by znaly skutečnou hodnotu peněz a jak se vůbec vydělávají prací. Češi nejsou tak padlí na hlavu aby brečeli jako němci, vlámové při přechodu na EU. Radši si počkáme až bude čas, a nebo mnozí z nás vemou ďas...do jiných krajin ! Sotva se sasící vzpamatovali z tvrdé marky dali jim eura, za 1 si tam dnes neutřeš ani zadek na WC for moos : myslíme si to ?

ja to beriem..., ale agitka to nie je - ta je plná citov a pocitov a ja som sa snažil ono dielo napísať tendenčne, bez pocitov a osobných názorov

Sklamem, ale Tiso na "súčastných" slovenských bankovkách nie je vyzobrazený, takže bez neho.

Toscana
03. 01. 2009
Dát tip
A esperantem se to řekne jak???

vesuvanka
03. 01. 2009
Dát tip
Len zvyknúť si -nič viac! Odhodiť Pribinu, Holého Štúra a Cyrila a nahradiť sklom a betónom Bránami a oknom, mostom, čo spája Európu. Toto mě obzvláště zaujalo, nejtěžší asi je zvyknout si ... TIP a díky

To neviem, ale skôr verím, že zanecháme naše ľúbostné: " Miluju Tě, resp. Mám Ťa rád " a nahradíme ho chladným tónom Esperanta...aby sme splynuli v dave - dave Európy....... všetci pekne spolu a dokopy.

Toscana
03. 01. 2009
Dát tip
Skvěle popsaný pocit - jednou budeme mít v celé Evropě snad i unifikovaný ksicht... :o( *t

neroušek
03. 01. 2009
Dát tip
PS. Moc hezky to napsal Pirát,ano je to zlomový okamžik a básník u něj nesmí chybět.**********

neroušek
03. 01. 2009
Dát tip
Ano,je to o zachycení pocitů. A to je dobře.***********

moorgan ďakujem za tvoj názor, za Tvoj čas, ktorý si venoval mne a môjmu dielu... a za tip samozrejme

moorgaan
03. 01. 2009
Dát tip
me se libi, ze umis reagovat na neco co je opravdu prelom, je tady spousta bysniku co pisi jen o tematech davno osvečenych-laska, radost, smrt,priroda...ale spravny basnik umi napsat i o necem, co se ho dotyka jinak- z deje kolem sebe, a nostalgie a narodni hrdost je tak trochu dotek , ktery nas vzdycky zasahne a je dobre o nem napsat- neni dulezite jaky je to uhel pohledu, je dulezite ten okamzik zachytit - a tobe se to podarilo...za to ti dam TIP***

Petrusha
03. 01. 2009
Dát tip
a ani nebude, bo by tam nik normálny medzi nich ani nešiel ...

no tých volov tam bolo a je a bude, takže teraz neviem koho myslíš konkretne.... ono v podstate tam ešte normálny asi ani nebol

Petrusha
03. 01. 2009
Dát tip
starí ľudia plačú kvôli neschopnosti lahko sa prisposobiť nie kvoli peniazom škoda, že neplakali ľudia, keď si vola z radov dobytka volili do čela ...

niektorí starí ľudia plačú, hlavne na dedinách

Petrusha
03. 01. 2009
Dát tip
plakať? kvôli peniazom? NEeee ... peniaze ako peniaze ...

život se skládá z ustavičných změn... k lepšímu??? **

Xenotoca
03. 01. 2009
Dát tip
No jasně, však jo, tohle prostě není můj šálek kávy a píšu to po svým.

ale mne to vôbec nevadí, a priznám sa že mi ani na tom nezáleži, aby mi všetci tlieskali a dávali tipy, vieš aké by to bolo nudné? Keby sme všetci uvažovali rovnako, keby sme všetci písali rovnako. To by ťa sem potom prestalo baviť chodiť.... však povedzme si pravdu, veď aj načo by si sem potom chodila, dokonca ani ja by som sem potom nechodil... Krása života je v tom, že každý človek je individuálny, že každý uvažuje, píše a dokonca aj robí aj keď podobné veci, ale iným spôsobom.

Xenotoca
03. 01. 2009
Dát tip
:-)))) no však to ví každej, prostě mě se tohle nelíbí a basta fidli, ale jestli je to pro Tebe přijatelnější, tak si mysli, že Tě nechápu, mě je to jedno.

macecha
03. 01. 2009
Dát tip
Johann, nenechaj se vyprovokovať. Je jasné, že je to zmena, čo z nej bude pozitívne, alebo negatívne, to ukáže až čas. Ale, počítať s tým musíme všeci. Aj mi v Česku. Radost z toho osobne nemám, ale nenarobím nič. Na to som, tak ako vravíš Ty, malý pán. Za zachytenie významnej události, patrí Ti poprávu Tip, málokoho napadne o tom písať.****

Zachytil som tam to že sa to deje, bez svojho názoru, bez tendencii proste som napísal báseň nezaujato a tak by sa to malo v tomto prípade písať. Napísal som, že síce zahadzujeme svoje peniaze a berieme do rúk iné - Európske, ktorých budeme mať do počtu menej, ale že nič nestrácame, lebo za to menej si kúpime rovnako, tak s tým predchádzajúcim "mnoho", takže je zbytočné smútiť, že si len treba zvyknúť, ale to asi ty nepochopíš.

Xenotoca
03. 01. 2009
Dát tip
No vidíš, tak na co psát tyhle bezobsažné tendenční básně ? Cos tam zachytil ? Slzu z oka ? Štúra hozeného oknem ? Sorry, ale teď mi to připadá i celkem vtipné - svojí blbostí.

predchádzajúce na margo - kritiky Xenotoca

ďakujem za tvoj názor aj keď plný vulgarizmu... či priznáš alebo nie je to významná zmena aj keď nehovorím, či k lepšiemu, alebo k horšiemu. To ukáže až čas. Na to som malý pán, aby som toto komentoval, ale cieľom poézie je aj dokumentovať a zachytávať miľníky doby, významné udalosti... a tým prechod zo Slovenskej koruny na spoločnú Európsku menu určite je...., či sa ti to páči, alebo nie. Tak isto, či sa to páči mne, alebo nepáči. Tak isto to čaká aj Českú republiku a proti tomu neurobíš nič...., tak ako proti tomu časom neurobia ani Poliaci a ani Maďari - nič. Takže tak!

Xenotoca
03. 01. 2009
Dát tip
Aby jste se z toho Eura nepo... jakýsi starý kokoti, těm je to jedno, jsou už dávno mrtví a za nich stejně koruna nebyla, tak vo co de ? Nic není nafurt.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru