Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Z vlastnej krvi

Výběr: Print
12. 01. 2009
9
10
2120

Báseň o utrpení civilného obyvateľstva v oblasti Gazy.

Na konár nevery a rúhania zavesili novodobí králi bielu šatku a štyri kila dynamitu a v zátiší stromov nechali ju vybuchnúť. Pod stromom lístie a konáre, prázdná diera a malé dietky z nádeje. Krv, bolesť - kvílenie hlasným zvukom - volá k mešite. Tanky a delá, prekričať by chceli nárek matky - otca, čo stratili - posledného, z vlastnej krvi syna.

10 názorů

kapitan
29. 01. 2009
Dát tip
...Souhlasím s Printem...

Print
16. 01. 2009
Dát tip
Hluboce si vážím tvé upřímné velkorysosti, modlitby. Přiznávám, že sám toho nejsem schopen. A lhal bych tobě i sobě kdybych tvrdil, že mě přespříliš dojímá utrpení civilního obyvatelstva v oblasti Gazy a to až tak, že bych byl schopen o tom napsat báseň. Mé srdce zrychleně bije za ty, kteří přešli Jordán... Tím víc ti děkuju, protože ti věřím!

Toscanka ani ja nechcem robiť rozhodcu a viem, že ani lístok sa nepohne bez vánku a že všetci máme chyby...tak ako si hovorila aj židia, aj arabi, tak dokonca aj kresťania a dokonca aj tý čo neveria. Tak ako Tebe aj mne je ľúto malých detí, ktoré ešte ani nezačali žiť, ešte v podstate nič zlé nespáchali, nespoznali prvé lásky, nehu ba dokonca ani prvý sex a už musia umierať. S tým dialogom máš taktiež pravdu...lebo keď človek nedokáže komunikovať - nenávidi, keby komunikovali tak by nikdy žiadna vojna nezačala a nebola... Základ celosvetového mieru je v ochote počuvať a hovoriť, ale pekne jeden po druhom - čiže komunikovať, pokiaľ by bola aj snaha komunikovať, ale bolo by to v jednej chvíly, ako ten druhý tak to nie je komunikácia, ale hašterenie.... a to si mnohí nevedia uvedomiť, že tak ako je potrebná ochota hovoriť, musí byť aj ochota počúvať...Toscanko ďakujem, že si prišla a postála a venovala mi svoj čas, pár slov a tip.

Toscana
12. 01. 2009
Dát tip
V téhle oblasti bych fakt nechtěla dělat arbitra ani jedné straně. Myslím, že každá ze zúčastněných stran totiž má dost másla na hlavě na to, aby mohla být braná jen za oběť. Je smutné, že tím trpí děti. To mi teda taky není jedno. Rozdíl v počtech obětí je v tom, že Židé umí mířit a trefují se, Arabové byly vždycky pověstní tím, že "hlavně, že to dělá rámus", ale většina toho lítá spíš pánubohu do oken. Problémy v téhle části světa se táhnou co jsem na světě (a to už je poměrně dost dlouho), nemyslím, že by je definitivně vyřešila válka, která tam teď probíhá. Chybí vůle nějak se domluvit - a dokud ta nebude, žádné intervence zvenčí tomu nepomůžou. Nicméně k tomu, cos sem dal, musím říct, že to je skvěle napsané. To ano! *t

Marys
12. 01. 2009
Dát tip
ja si na tvoj styl asi budem musiet najskor zvyknut... nie je to skratka to, co citam kazdy den...

macecha
12. 01. 2009
Dát tip
dobre napísané, človeka to nutí zamysleť sa ..../***

ďakujem všetkým

ona se ta civilnost v téhle oblasti těžko rozlišuje...

ďakujem za zastavenie... pri mojej básni a za tvoj tip...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru