Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

můj přítel a já

13. 01. 2009
34
43
7423

/do koule/

Polární noc má zvláštní moc....

Mého přítele tahle písnička baví. Mě ani už ne, se vší tou zimou a tmou okolo. Někdy si ji prozpěvuje dokolečka dokola třeba celý půlden v kuse a já lituju, že jsem kdy zmiňoval Járu da.

Ale zpěv není nejhorší vlastnost mého přítele....

 

Teplota v noci zase klesla. K ránu byla okna namrzlá i zevnitř. Musel jsem vstát, vylézt ze svého skvělého dutomikronebonevímjakvláknového pytle a jít k topení, abych ho pustil na vyšší výkon.
On by to neudělal.

Ale nevšímavost není nejhorší vlastnost mého přítele.

 

Generátor šlape jako hodinky. Garanční prohlídka 2192, ale koho zajímá, co bude za sto let?
Ani mě, ani mého přítele.

Cestou zpátky jsem se zastavil u šachovnice a odehrál tah. Byl jsem na řadě. Teď ať si láme hlavu on!
Hraje přibližně stejně dobře jako já. Někdy mě ty věčné remízy už nudí, ale nikdo jiný tu není.

Dal jsem si inzerát, že budu hrát korespondenčně, ale nevím, jestli vyšel – pošťák u nás už nějak dlouho nebyl.

Možná příští měsíc zkusím navrhnout člověče nezlob se, jenže on tak nemá rád změny.

Ale ani tohle není nejhorší vlastnost mého přítele.


 

Odpoledne jsem kontroloval zásoby. Dělám to každý den ve stejnou dobu.

Mému příteli je to samozřejmě k smíchu. Říká, že máme zásoby na sto let, a že když si dám k večeři o konzervu víc, tak se to nijak podstatně nezmění.
Jenže táta říkával, že pravidelný režim je důležitý, a tak to dělám.

A mezi námi, myslím, že táta měl pravdu. Jen díky jeho zásadám jsem se ještě nezbláznil.


Ale ani nedostatek úcty není nejhorší vlastností mého přítele.


Odpoledne jsem tedy kontroloval zásoby. Vakuované řízky, sušená bramborová kaše, mátový čaj.
Třešně v čokoládě. Samoohřívací konzervy. Keksy. Suchary. Kondenzované mléko. Mražená kuřata. Mražená zelenina. Mražená lízátka, A tak dál. Mražené je vlastně skoro všechno, ale člověk si zvykne.

Všechny položky v pořádku, jen v jednom rohu skladiště jsem objevil prasklinu ve zdi, která tam ještě nedávno nebyla. Nedokázal jsem přijít na to, jestli sahá skrz celou zeď nebo ne.


S povzdechem jsem se oblékl do těch oteplovaček, co jim říkají univerzální mrazuvzdorný něco něco bla bla bla bla pracovní oděv. Namazal jsem si volnou kůži krémem od Garniers.

Vzal lopatu na sníh a šel to zkontrolovat ven, z druhé strany.


Sotva jsem udělal pár kroků ze dveří, vyrval mi je vítr z ruky a zabouchl.

V tu chvíli mi došlo, ze nemám klíče.

A že můj přítel mi neotevře.

Jeho nejhorší vlastností totiž je, že je imaginární.


43 názorů

Tak to je skvělý :))

Alat
23. 10. 2009
Dát tip
bezva, čekal jsem gaye a ona schíza :DDD

samaria
15. 03. 2009
Dát tip
je to asi divny ,ale vedela jsem konec uz na zacatku(tim nechci rict , ze byl tak lehce predvidatelny) ale , ze jsme pro tuto povidku(autor vy, i ctenar ja) naladeny na stejnou notu:)

Janina6
04. 02. 2009
Dát tip
Prima, chytla mě a nepustila :-)*

těša
02. 02. 2009
Dát tip
líbí se mi to jednoznačné, ale nevyřčené polární prostředí i ty jednotlivé "vlastnosti", ale pointa mi připadá celkem očekávatelná, předpokládal jsem už tak od půlky psa. mimoto pochybuju, že by takové základny, nebo o co se jedná, měly zámky a klíče, ale to je drobnost.

LaMouette
01. 02. 2009
Dát tip
dycky.. dyz ctu takovydle povidki.. musim dekovat Temu nahore.. ze moji pratele nenysou ymaginarni.. a ze je mam secki desne rada... mozna pravje proto.. ze sou takovi.. jaci sou.. a dokonali.. to rozhodne ne e.. :-)*

StvN
01. 02. 2009
Dát tip
Celkem příjemná hračička.

romale
27. 01. 2009
Dát tip
ten konec byl tak hrr, že mi trochu zazdil... jinak mě to celkem bavilo, souhlasim s vyrčenými pozitivy...

Taková skoro až Bradburyovská hříčka, výborně! I ty nedořečenosti se mi líbí - mám rád, když mě text i po přečtení nutí dumat nad tím, co že se vlastně dělo KOLEM toho mikropříběhu. Hodnocení: 80%

avox
23. 01. 2009
Dát tip
asi jsem tady už pozdě s tipem, ale dílko jsem si přečetla s chutí až do konce, taky abych se ujistila, že jsem ten konec odhadla správně :-) */

Neuwe
22. 01. 2009
Dát tip
Tohleto přiřadím k tomu nejlepšímu, co jsem tady četl... A samozřejmně, málem bych zapoměl na velké T

řádek
19. 01. 2009
Dát tip
Nominace do Povídky měsíce za KOULI

super :-) napínavé do posledního slova. tip

Šminka
17. 01. 2009
Dát tip
koukám, že se mi komentář silně zeschizofrenil:-D

macecha
15. 01. 2009
Dát tip
gratuluji k vítězné povídce

Tragicus
15. 01. 2009
Dát tip
Něco podobného jsem měl v hlavě, ale na napsání jsem se nezmohl, a přesto jsem konec nečekal. Dobře napsané, ...

itsx
15. 01. 2009
Dát tip
začátek mě vyloženě bavil.vlastně mě to drželo celou dobu.Akorát pointa mě trochu zklamala ( i když mě překvapila )

Dobré,tip

Kamil.Kubik
13. 01. 2009
Dát tip
nadherne sa to citalo, nezastavil som sa nikde, ku koncu som neocakaval dianie, to je pre mna takisto plusom, precitam este starsie vecicky od teba, ale zatial sa mi to zacina pozdavat :), mas talent

Háber
13. 01. 2009
Dát tip
aha, ja že píšeš o nejakom mojom alter egu:)*

Robinia
13. 01. 2009
Dát tip
To, že je imaginární, jsem čekala, ,ale ty zabouchnuté dveře... :-)

Winter
13. 01. 2009
Dát tip
Chytré, vtipné a svižné. Sladká laskomina na jedno polknutí, skoro anekdota.

damaxy
13. 01. 2009
Dát tip
hezké :)

daddy
13. 01. 2009
Dát tip
:)

syde :-))) zbora: jeste ze je to pritel! :-)

jistě
13. 01. 2009
Dát tip
Hezké, ale kdyby byla těchto a podobných povídek celá knížka, tak by ji brzo zavřel a dal k ledu alespoň na tři roky.Jde o to, jestli bych ji za ty tři roky našel...Ale uznávám, že to je věc názoru.

řádek
13. 01. 2009
Dát tip
Povídka bavila. A konec překvapil :)

Zbora
13. 01. 2009
Dát tip
(...si zas podobného přítele nosím s sebou v hlavě, parchanta!)

Zbora
13. 01. 2009
Dát tip
Napínavé :o) Má spád, nenudí*

Petrusha
13. 01. 2009
Dát tip
pobavila hodne :))))

Šminka
13. 01. 2009
Dát tip
uááááá...ten konec mě dostal:-D ..*..

Šminka
13. 01. 2009
Dát tip
uááááá...ten konec mě dostal:-D ..*..

Šminka
13. 01. 2009
Dát tip
uááááá...ten konec mě dostal:-D ..*..

syd: děkuji!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru