Na Písmáku publikuje 51 tisíc autorů, 454 tisíc textů, 5 miliónů názorů

Písmák
Uživatel:
Heslo:
chci být viděn
Registrace
Zapomenuté heslo

Uspávanka
datum / id14.01.2009 / 307945Vytisknout |
autorTragicus
kategorieJen tak pro radostDalší dílo autora
upřesnění kategoriepohádka
zobrazeno4970x
počet tipů9
v oblíbených1x
zařazeno do klubůK.O.U.L.E.,
Uspávanka

 

 

 

 

 

      Advertisement: Kdo vysvobodí princeznu ze spárů draka, dostane v odměnu půl království a princeznu za ženu.

 

      Conan položil ranní noviny a usrkl kávy. Zapálil si camelku a jal se hledět v dál.

      „Dělat pro Howarda bylo stejně vždy moc depresivní,“ pomyslel si, „člověk měl spíše chuť si vystřelit mozek z hlavy než běhat s mečem. A stejně už stárnu.“

      Naklonil hlavu trochu nalevo, zaklonil ji, na znak zasnění. Zahleděl se na oněch 76 svíček na posledním narozeninovém dortu a svůj nedostatečný dech (prý…) páchnoucí po tabáku.

      „No co, i kdyby…“ řekl. „Vlastně žádné „kdyby“ není.

A i kdyby…“ dodal.

 

Za sedmi horami, sedmi řekami a sedmi trpaslíky, v údolí stínů, v místech, kde světlo stíní stovky siluet mrtvých stromů, v místech, kde i bůh ztrácí své hodnoty, v místech, kde není živé duše (a ani mrtvé, když na to přijde), tam, kde končí se svět, etc. etc. vstoupil Conan do útrob, ó, hrozné jeskyně.

„Dělat hrdinu je stejně na draka,“ pokračoval v svých úvahách z minula. „Kurvy, chlast a chlebíčky, to už není co bývalo, člověk už to nebere ani jako odměnu po práci, spíše něco tak samozřejmého jako samotné dýchání. Chtěl bych něco víc… Život nemá smysl – to vím, ostatně jako každý psychicky nenarušený člověk…

(Aaaa, socha!)“ vykřikl v závorce.

„Hm, tak ne,“ ušklíbl se a uťal rozšklebené lebce připlíživšího se kostlivce os frontale.

„… a ač jsem se snažil Kamiho poslechnout,“ pokračoval a na Albertovo jméno použil zvlášť familiérní tón, jako by přečtení Mýtu o Sisyfovi z nich udělalo nerozlučné přátele, „a žil proti smrti, sbíral zkušenosti… - Mám 99 level bojovníka, tak se ptám… co dál?

Ne že by jej snad nějak ohrozily, ale dvacet (jak jinak) černých stvůr prostě člověka chtě-nechtě vyvede z rovnováhy. Během pár chvil se kamenné dno jeskyně změnilo v jezírko (jak jinak) černé krve.

Jsem definován věcmi, které mne obklopují?“ pokračoval až s autorsky soukromou asociací. „Pro příklad: Můj blessed +7 grayswandir, můj blessed +7 gray dragon scale mail, … Co bych bez nich …“

Dalších pár desítek bytostí jej vytrhlo s přemýšlení… Tak nějak jej to nudilo, nemusel se krýt, tak znechuceně vždy udeřil tam a sem a „odměnou“ mu byl jen akrobatický let dens molaris… Poslednímu monstru uťal jen chodidlo a zamyšleně, s pobavením sledoval tanec kostlivců(v).

 

„Tak to ne,“ řekla podivná, černá (s červeným batikováním) silueta, skrytá opodál v temnotách. „Tak to ne.“

 

„Tak to ne.“

„Nevermore,“ dodal Havran.

„Nejen, že z nás nemá strach, on se nám dokonce posmívá!“

Pán jeskyně se zamračil.

Zalistoval v lejstrech, vyhledal „gold dragon“ a v kolonce Attack smazal bite 2d6 a přepsal to na claw 10d100.

 

Ze stínu vyběhla černá kočka, protáhla se a skočila za („Aaaaa!“) sochu. A sotva co zmizela, za ní se objevila další a v úplně stejném smyslu se protáhla a skočila za („…“) sochu.

„Hm, dejà-vu.“

Pak jej konečně spatřil – draka. Obrovského, zlatého, a až by málem řekl, kdyby mu nebránil pocit, že hodnotit krásu jakékoliv živé bytosti je prostě neetické, krásného a (jak jinak) zlého.

Drak sekl pařátem, Conan se ušklíbl a roztříštil v několik málo rozpoznatelných částic.

„YASD,“ hlesla jedna z nich.

 

„Hm, to jsem přehnal,“ pomyslel si Pán jeskyně.

„Nevermore,“ přisvědčil Havran.

„Měl bys krákat, když to alespoň dává smysl.“

„Nevermore.“

„…“

 

Jak Conanova krev potřísnila několik stop dlouhé drápy, stalo se něco podivného, bez jakéhokoliv mžení ovzduší, rozplývání tvarů, stál najednou místo hnusné, bohu-odporné stvůry před princeznou krásný mladý muž s třemi kavkami v erbu.

…And they lived forever after.

      „Forever… and ever… and ever…“ dodala podivně napravená dvojčátka.




Názory čtenářů (Zobrazit smazané)

26.01.2013 20:16:27dát kritice tipTragicus

Díky.

25.01.2013 23:09:35dát kritice tipkrál bramborových lidí
korektor

Hah :D To je taková dokonalost, to se snad ani nedá spočítat, kolik odkazů tam je... nádhera! /*

27.08.2011 07:02:26dát kritice tipopánky
Taky nehraju komp hry, nemám na to čas a závorky mě tu rozčilujou. Takže jsem těžko hledala souvislosti.
Ale Conana jsem milovala na gymplu ještě mladého. :)
02.05.2010 01:01:00dát kritice tipLizaaklarka
trochu jako pocitacova hra...
12.03.2009 18:34:55dát kritice tipTragicus
Díky.
No, pokusím se. :]
04.03.2009 20:54:45dát kritice tipJanina6
Dost dobré... :-)
Doufám, že něčím přispěješ do březnové Povídky měsíce.
17.01.2009 13:18:17dát kritice tipTragicus
Tak seriál je strašný nesmysl, něco tak pokazit je vážně umění. Jediné dobré na to byl snad právě ten zlatý drak.
Sapkowski prostě vytvořil něco nového, narozdíl od tuny fantasy spisovatelů, kteří píší pořád jedno a totéž dokola (a to se tvůrcům seriálu rozhodně nepodařilo přenést na "plátno"). A třeba narozdíl od Tolkiena to zase není pohádka, je to realistická fantasy, jestli to tak lze říci. Teď mluvím o povídkách a pentalogii o zaklínači. Nová trilogie je ale také výborná.
Co jsem od Pratchetta četl tak mi přišlo vše jen jako "legrácka", ale už je to docela dávno a zase tak moc jsem toho nečetl.
17.01.2009 11:29:27dát kritice tipčučenka
Já toho zaklínače viděla jenom v TV jako seriál, takže v psaném projevu mohl být jiný, nevím. Na Pratcheovi se mi líbí nejenom humor, ale někdy žasnu, jak tomu vůbec můžou rozumět děcka, protože to vůbec není "jen" legrácka. On je velice moudrý člověk a vidí svět asi z toho úhlu jako já a proto je mi blízký. Možná, že Sapkowski je podobný, nevím. Půjčím si něco od něho v knihovně. Ale jinak to bude nejspíš tak, že každý si prostě najde to svoje... že?
17.01.2009 10:19:25dát kritice tipTragicus
Ano, Hranice možností je také povídka o zaklínači, v novém vydání je hned první v Zaklínač II. (modrý).
Pratchett je dobrý, ale Sapkowski je nejlepší (z fantasy, samozřejmě). :]
16.01.2009 18:46:47dát kritice tipčučenka
Od Sapkowskeho znám jenom Geralta (teda Zaklínače), ale děckám se spíš podařilo mi vnutit Pratcheta a u toho jsem vděčně zůstala.. Zeměplocha forever! :-))
No hlavně, že ta tvoje uspávanka dobře skončila.
16.01.2009 14:48:03dát kritice tipTragicus
Díky za čtení.
Ono na tom není nic těžkého (a ty "kompové hry" s tím koncem nemají nic společného), poslední věta není ani tak důležitá (je to jen asociace na známé "Come and play with us, Danny. Forever... and ever... and ever.") Pak je tam narážka na Borcha z povídky Hranice možností od Sapkowskeho, což ale také není tak důležité, prostě krev Conanova proměnila draka v krásného mladíka, kterého si princezna vzala a žila s ním... ;]
16.01.2009 11:43:23dát kritice tipčučenka
Je to dobře napsané a ani fakt, že jsem moc nepochopila konec (krom toho, že Conan to má patrně za sebou) nezmění to, že se mi povídka líbila. Sem ale v životě nehrála žádné ty kompové hry, tož asi proto. :-)
14.01.2009 15:40:57dát kritice tipTragicus
Ano, Planescape Torment je pro mne druhá nejlepší RPG (po nethacku) a co se týče příběhu tak nejlepší. Fallout je také dost dobrý.
Ale prostě nethack... :] Třeba když potkáš baziliška a dotkneš se ho, okamžitě zkameníš. Ale když jej zabiješ a máš rukavice, mužeš vzít jeho mrtvolu do ruky a bít jí ostatní nestvůry, které také okamžitě zkamení, dokud ta mrtvola neshnije. Problém je, když ji máš v ruce a spadneš ze schodů/do jámy apod. - pak také okamžitě zkameníš.
A takových zajímavostí je tam plno. Třeba můžeš zmorfovat nějakým způsobem (vypitím potion of polymorph, šlápnutím na polymorph trap apod.) a pokud hraješ za ženskou postavu a staneš se nějakou nestvůrou snášející vejce (bazilišek/drak/...) můžeš je snést a z nich se vylíhnout mláďata, která jsou většinou ochočená. Z mláďat draků vyrostou normální draci a pak se nemusíš starat o placení v obchodech... :]
Takřka vše je tam náhodné, takže se ti nikdy nestane, že bys hrál doopravdy znovu - nový život, nový svět.
No, to jsem se rozpovídal. :] Díky za čtení, jsem rád, že ses bavil.
14.01.2009 14:57:33dát kritice tipWinter
Absolutně nejlepší RPG, co jsem kdy hrál, byl Planescape Torment a pak samozřejmě Fallout .)

Jo, trocu to zavání klasickým formalismem, ale i tak jsem se bavil.
14.01.2009 13:32:40dát kritice tipTragicus
To ani ne. Přečti si když tak toto, lepší, než kdybych ti to já popisoval.
http://www.root.cz/clanky/nethack/
Ještě je slash'em, což je nástavba nethacku, trochu mne tam štve pár "moderních zbraní", ale zase je to rozsáhlejší.
http://slashem.crash-override.net/
14.01.2009 13:14:01dát kritice tipStvN
To je něco jako Baldurs Gate?
14.01.2009 12:45:28dát kritice tipTragicus
Jasně, jak se rozepíši, mám problém to rozeznat, až pak s odstupem času.
Jo, Diablo mi vnuklo nápad, ale třeba ty věci jsou zase z nethacku - nejlepší hra, nejpropracovanější si myslím - jen na úkazku seznam smrtí: http://www.statslab.cam.ac.uk/~eva/nethack/ways_to_die.html :]
Díky za čtení.
14.01.2009 11:54:28dát kritice tipStvN
Některé myšlenky jsou v dané situaci opravdu kouzelné. Jiné jsou tak trochu klišoidní. Ale protože mám Diablo rád, tak nemůžu než souhlasit.
14.01.2009 10:42:23dát kritice tipTragicus
Jsem rád, že pobavila.
Nejde mi ani tak o soutěž, spíše jsem neměl co dělat a byl malinko opilý. :] Děkuji za čtení.
14.01.2009 10:17:26dát kritice tipMarcela.K.
No, tímhle bych vnučku fakt neuspala :-)
14.01.2009 01:42:40dát kritice tipbeketka
ahoj:)

moderní retropohádka, pobavila*

(překvapuje mě že soutěžíš;o)
14.01.2009 00:35:55dát kritice tipTragicus
Ahoj.


Kritiky a názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.
Pismak.cz 1997 – 2021, provozuje Dobrý spolek, pravidla Školy v přírodě Letní dětský tábor