Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Věčná sezóna

20. 01. 2009
17
27
5245
Autor
Miroslawek



    na trase C  -  tradá  -
balustráda slečen
    fén vdaných žen

                    žeň    tečen

 eskalace:
v úzkostech metra táhnou karibú
  táhnou slepá stáda
      a já jdu    smýkán jsem    vlečen
  kostěným háčkem povinnosti
den co den          strádá
 v podbřišku intifáda
       k zlosti
               přistřižen
                       časem a v nevčasnosti
                              nevyléčen
                                        balustráda slečen
                                  fén vdaných fen
                 sten co sten
v úzkostech metra   zatančí    (na povrch)
          poslední   tanga
              k refýži
                             beztíží    rotující
       žeň     tečen         nevinní
cestující jsou povinni se za jízdy
                          (z)držet





27 názorů

Čelní rýmy - taky jsem to zkoušel ve snaze o "zvláštno", ale výsledek - nic moc.

To je ale tak vše, co by se teoreticky dalo vytknout.

Ale jinak, toto je prvotřídní poezie.



Bacil
20. 07. 2009
Dát tip
Též se těžko držím zpátky v kontaktu se sexy zadky...

Sarrah
09. 06. 2009
Dát tip
:o))*

bíla na černém vyniká. Škoda, že nevyniká i dílo..

Miroslawek
15. 03. 2009
Dát tip
A je třeba rozumět? Neschopnost prakticky odlišit nejzákladnější rozdíly v literatuře, tedy rozdíl mezi fikcí a skutečností, mezi hypotézou a tvrzením nebo mezi imaginativním a diskurzivním psaním vede k "falešné představě o záměru", k představě, že hlavním záměrem básníka je sdělovat čtenáři nějaký význam a hlavní povinností kritika je tento záměr zachytit. Slovo záměr je přitom analogické: předpokládá vztah mezi dvěma věcmi, obvykle mezi koncepcí a činem.... Podobné pojmy patří jen do diskurzivního psaní, v němž je nejdůležitější shoda verbální kompozice s popisovaným objektem. Básník však chce vytvořit především umělecké dílo, jeho záměr lze proto vyjádřit jen nějakou tautologií. (Northrop Frye, Anatomie kritiky, Host 2003, str. 105 / Anatomy of Criticism, Princeton University Press, 1987)

Craerassy
13. 03. 2009
Dát tip
víš, proč lidé nepíšou kritiky? je těžké přiznat, že nerozumíme:-)...je tolik možností, Míro...z pohledu zvenčí...pohled toho, kdo nebyl u zrodu, u popudu k napsání čehosi... poslední akord prostor pro fantazii ty jsi ten, kdo se jen dívá..bez možnosti být rovněž aktérem té scény .... a mohla bych pokračovat...možná jsem se trefila v jedné ze tří možností už teď a možná ten poslední krok stejně nenajdu...:-)

Miroslawek
13. 03. 2009
Dát tip
Craerassy: no... proč?

Craerassy
13. 03. 2009
Dát tip
máš pravdu, je to tam...jsi dobrý tanečník:)...přesto...při posledním kroku..škobrtám...proč právě tam?

Miroslawek
12. 03. 2009
Dát tip
Craerassy: Jedna věc je pravidelná chůze, strojový pochodový krok. V tomto smyslu rytmický tok textu obvyklou (a primitivní) představu dokonalého rytmu nenaplňuje. Ovšem je jistý rozdíl mezi kulháním a ohnivým tancem - nevím, jestli je to právě pro tento text vhodný příklad, ale zkus si představit třeba flamenco.

Craerassy
11. 03. 2009
Dát tip
ty hrozně často kritizuješ rytmus, že jo...proč právě tobě kulhá?

Zbora
30. 01. 2009
Dát tip
Tyjo, ono se to dokonce dá i číst*

Vio
25. 01. 2009
Dát tip
Obrazně řečeno ano.

Miroslawek
23. 01. 2009
Dát tip
Vio: rozkroku?

Vio
23. 01. 2009
Dát tip
Poezie fšedních dních ích! Po dlouhé době ses mi trefil do... doplň si sám. *!

oleandr
20. 01. 2009
Dát tip
chvílema moc slov, ale i tak dobrý...

guy
20. 01. 2009
Dát tip
se mi u toho vybavil historický Jahelka: a kdo se rád mačká, užije si, stačí kačka .. dneska sice už kačka nestačí, ale zase jsou tu ta tanga :-)

Norsko
20. 01. 2009
Dát tip
škoda slov

Marcela.K.
20. 01. 2009
Dát tip
...až tak? Opravdu...no to to nemáš lehký :-)

líbí se mi ta černá

Vaud
19. 01. 2009
Dát tip
výborná - už kvůli slečnám *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru