Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zasněžená etuda

28. 01. 2009
28
27
4365
Autor
synáček



            To malé stvoření bylo smyslem jeho života. Světýlkem, které mu prozařovalo každou vteřinu jeho bytí a dovedlo vykouzlit úsměv na jeho vrásčité tváři, pouhou svou přítomností. Byla roztomilá, průzračná jak horská bystřina a jako ona neustále svěží. „Dědečku“, prosila ještě v horkém létě, „musíš mi slíbit, že až začne letos padat první sníh, tak mě probudíš, určitě, že ano! První sníh totiž vždycky padá v noci, kdy já spím a když se ráno vzbudím, je všude bílo. Ale já chci tolik vidět první vločku - nebo alespoň desátou… a ne jen všude bílo.“…
            Možná měla pravdu, možná ne, nedokázal si vzpomenout, jak to vloni se sněhem bylo - protože na ty předešlé zimy se jistě ani ona pamatovat nemohla, byla příliš malá…
            Nové sáňky čekaly připravené v kůlničce, ale sníh se letos velmi opozdil. A tolik se toho od léta změnilo… Přišlo to všechno tak najednou – tak náhle, že ani nedokázal najít správná slova… hlavně však nemohl žádné z nich vyslovit.
            Šli spolu mlčky. Uličkou, kde se jí vždycky vyzouvaly botičky, protože dláždění bylo z kamenů příliš velkých a příliš kulatých, pak vzhůru úvozovou cestou k bráně v masivním zdivu, pod níž se dlouze zastavovali, aby (s hlavičkou zakloněnou) si mohla prohlížet anděla se smutkem svěšenými křídly. Dál už pak po paměti cestičkou tak úzkou, že museli po ní chodit za sebou… Dnes ale ne… Ručičku její pevně držel v dlani… přitom však podvědomě cítil, že je vše jinak, než by si byl přál… Došel až k hrobu svého syna a na malý kopeček, ještě neslehnuté hlíny… položil něžně, třesoucí se rukou, kytičku slaměnek… současně s prvními vločkami letošního sněhu…




27 názorů

A.H.
23. 08. 2009
Dát tip
smutkem protkané - až běda *t*


to je tolik smutné a tolik krásné...****

Marlav
23. 06. 2009
Dát tip
***

Bíša
18. 05. 2009
Dát tip
Lidské, smutkem protkané...

Candy
15. 02. 2009
Dát tip
Smutná a citlivá, upřímná a vystihující život...Moc se mi líbí ta hloubka jednoduše vyjádřená*

synáček
08. 02. 2009
Dát tip
kouzelná_květinka, Lydika, avox: moc vám děkuji.

avox
31. 01. 2009
Dát tip
ouvej... smutné až zabolí... krásné */

Lydika
31. 01. 2009
Dát tip
I k mému dětství patří podobná vzpomínka. Smutná, přesto děkuji.

... snad jen... jak je ten svět nespravedlivej...

synáček
29. 01. 2009
Dát tip
Všem vám moc (a moc)děkuji...

zvedavec
29. 01. 2009
Dát tip
smutné :( a páči sa mi

houby_nasla
28. 01. 2009
Dát tip
všechno je jinak*

elfka_Sea
28. 01. 2009
Dát tip
Uááá, to je hodně moc, hodně moc silné. * Velmi upřímnou...

moorgaan
28. 01. 2009
Dát tip
jojo..tohle je opravdu procitene../**

Merlin70
28. 01. 2009
Dát tip
*

Velmi hezky napsané, i když smutné,TIP

vesuvanka
28. 01. 2009
Dát tip
Petře, to je moc smutná, zasněžená etuda , krásně a velmi citlivě napsaná.....TIP

hunllef
28. 01. 2009
Dát tip
Opravdu, moc krásné a působivé...*t

Toscana
28. 01. 2009
Dát tip
to je moc smutné a moc citlivě napsané *t

Horavin
28. 01. 2009
Dát tip
*

Robinia
28. 01. 2009
Dát tip
Skutečně etuda, něžná, působivá, ...nekonečně smutná Ale i takové příběhy píše život...

Puzzle
28. 01. 2009
Dát tip
smutné...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru