Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zápisky z nekropole

29. 01. 2009
22
41
6221
Autor
Miroslawek

"What can be explained is not poetry." - William Butler Yeats




Praha. Drahá, missa solemnis
z jemných perspektiv dvou tří piv
má říz. Prý piš. Aha! Na odpis
snahám. Makulatura. Raněný řev kura,
roduvěrný. Korektiv - jen černý:
Není všem dáno krvácet. Vibrace.
Na omak. Kdo není mág je Dán. Je dán
na dvacet, třicet let i přes. Poválet
vezdejší /dejž nám dnes/ Magadan
za ústy vychladlými. Kdy cítíš rýmy?
Počátkům doslov dýmí: Život je pes.
Maličká rýmička. S.O.S. Nahoře bez
na hoře bezmoci nemrdá náš kněz
Moše Abeles z Waffen SS a jeho pravička
augur z drah ptakopysků větřící i dnes
amalgám - krizi středního starověku,
vichřici, ablaci, felaci, kremaci a strach.
Kdo chtěl psát o člověku?

Please...

Praha Nahá Missa Solemnis
z temných perspektiv dvou tří piv
má říz




41 názorů

Moc jsem toho tady nečetl, neznám jak to funguje, jaké mají tyto stránky možnosti (Gora mně instruuje a zaplňuje mezery).

ALE - píšeš hodně dobře, jistě hodně nadprůměrně. Možná nejlíp tady (ale nejsem znalec kvalit místních tvůrců).

Doufám (spíš věřím? nebo přeji si?) že onou bohatostí disponuješ i v životě. Že nejsi pouze pouhým vymakaným poeziemajstrem. 


Otevřená papula, čtu podruhé, potřetí... a asi přečtu ráno znovu, pro jistotu. Nevím, jestli chápu, ale mám podivný pocit, že se mi to sakra líbí. *

mperdik
07. 02. 2011
Dát tip
průtok nesmyslů....to napsal po fetu?

sveřep
02. 02. 2010
Dát tip
město mrtvých? Originální asi...

Miroslawek
16. 09. 2009
Dát tip
Šminka: tobě tohle nepadne, nikoli nenapadne. A je pravda, že s významem mrdání jsi mne seznámila ty, ale pak jsem o tom slyšel i jinde. Takže rádo stálo.

Šminka
16. 09. 2009
Dát tip
a hele, konečně se mému poznatku z chorvatštiny dostalo publikace...děkuju:-))

Šminka
16. 09. 2009
Dát tip
btw..."tobě tohle nenapadne"...to tedy zase fuj

Šminka
15. 09. 2009
Dát tip
Tak zrovna tohle můžu... ..*..

joylis
08. 06. 2009
Dát tip
*

Marcela.K.
29. 04. 2009
Dát tip
Jo tak to jo :-) takže on se kněz nevrtí :-) dík za vysvětlení. Možná to byl od něho protest...to že se nevrtěl , jak chtěli :-))Ono taky, proč by se žid vrtěl tak jak němec píská, že? Až začnou pískat jihoslované...třeba se vrtět začne ...i povstane ;-))

Miroslawek
29. 04. 2009
Dát tip
mylenka: Nemám povinnost ani potřebu ti něco zdůvodňovat, to určitě nebylo mým úmyslem... mimochodem "mrdati" je prosté jihoslovanské slovo a znamená vrtět se.

Marcela.K.
29. 04. 2009
Dát tip
> Vážím každé slovo tak, že si to možná ani neumíš představit ani v těch nejbujnějších snech.. V mých nejbujnějších snech si představuju něco úplně jiného, než Tebe, jak vážíš na porouchaných vahách svá slova :-) Ani to, že jsi z Ostravy Mi tvoje výrazy nezdůvodní...doufám, že nepíšeš jen pro občany tohoto města ? :-) Možná bys mohl zajet na výlet i do jiných částí republiky :-) V podkrkonoší je piča pořád sprosté slovo :-) Samozřejmě, že je příčina ve mně, holt mě nějak divně vychovali, ale tatínek mě naučil říkat r na slovu prdel...viz mé Střípky, třeba to s mým chápáním nebude tak zlý ;-))

Miroslawek
28. 04. 2009
Dát tip
mylenka: prostě jdu čistě po významu... bezohledně... padni komu padni... a že tobě zrovna tohle nepadne, nemá příčinu v tom, v čem myslíš - ta příčina (i když je regulérní) je v tobě... nikoliv v mém textu nebo ve mně. Že ti to vadit může je samozřejmě v pořádku.

Miroslawek
28. 04. 2009
Dát tip
mylenka: ale pro mne jsou na místě. Vážím každé slovo tak, že si to možná ani neumíš představit ani v těch nejbujnějších snech... a snaha šokovat, to mě naprosto míjí... ono je potřeba si uvědomit, že jsem z Ostravy a tam je piča běžné citoslovce už od mateřské školy, ne-li dřív, takže zrovna tyhle připomínky jsou úplně mimo.

Marcela.K.
28. 04. 2009
Dát tip
Schůdnější je špatný výraz...nešlo mi o lepší porozumění, ale o ty šokující výrazy. Sice najdeš pár čtenářů, kterým vyhrkne slina a klikne na tip, ale jiní ti ho za to nedají, protože správně tuší, že tohle přece nemáš zapotřebí. Nevadí mi vulgarismus, je-li namístě a nutný, ale tam, kde zavání Bleskem mě spíš odpudí...ale to je jen můj názor :-) Terapie šokem spočívá v tom, že ti na spánky přiloží elektrody a pak do tebe šoupnou trochu proudu... někomu to pomůže (někdo se u toho poslintá, nebo si překousne jazyk)...někomu ne, ale hlavně...jsou už "chytřejší" metody léčby :-)

Miroslawek
28. 04. 2009
Dát tip
Craerassy: bez ohledu na slovník cizích slov - a právě teď nevysmál. Maximálně tak sobě...

Miroslawek
28. 04. 2009
Dát tip
mylenka: a k čemu by mi byla ta schůdnější metoda? Je mi jasné k čemu by byla čenářům, ale k čemu mně? Terapie šokem jde zcela mimo mou rovinu vnímání...

Marcela.K.
27. 04. 2009
Dát tip
Já nevím...fakt to tak musíš mít? Mi připomínáš terapii šokem na psychiatrii...ale už to prý taky opouštějí... pár "postižených" se na to vždycky chytí... nemohl bys to zkusit bez toho? Nějakou schůdnější metodou, vždyť ty na to přece máš.

Marcela.K.
27. 04. 2009
Dát tip
Já nevím...fakt to tak musíš mít? Mi připomínáš terapii šokem na psychiatrii...ale už to prý taky opouštějí... pár "postižených" se na to vždycky chytí... nemohl bys to zkusit bez toho? Nějakou schůdnější metodou, vždyť ty na to přece máš.

remik
27. 04. 2009
Dát tip
krasny spojeni nekterych obrazu. zaujala. hezky napady

Craerassy
11. 03. 2009
Dát tip
pip inova noha...zkus tyhle stránky a až je projdeš, najdu ti jiné...tady to pro tebe není to pravý ořechový:-) http://basnik.alikuvkoutek.cz/?session=c75ecbdd9b7f62840086077708c2955b&VID=1157536&CR=1024286&FID=86&start[namefolder]=0&

Craerassy
11. 03. 2009
Dát tip
Míro, nemyslím, že by tě tu četli...teda, víš, jak to myslím...obsahově - nečtou....popravdě, musela jsem použít i slovník cizích slov:-))..budíž ti útěchou, že jsem jen blondýna:-)...pro mě je tohle hodně plná věc..nic světlýho, spíš temnej pohled do nitra čehosi, co vnímáme hodně dlouho...ale o to silněji to na mě zapůsobilo...nechci to tu psát polopatě..vysmál by ses mi:-) *

Janina6
24. 02. 2009
Dát tip
Je v tom na mě trochu moc ostrýho koření, ale to není samozřejmě tvůj problém :-) jdu si zlepšit chuť do Výkrutů...

Anetté
22. 02. 2009
Dát tip
se mi to těžko přelouskává kvůli těm dlouhejm slovům a místama i interpunkci, je to celkem složitá věc na první přečtení, chce to číst víckrát nebo bejt hodně obratnej :) A s těma rýmama jsem myslela že mi tam přijdou tak trochu násilný, ale dost možná je to tim, že mi to prostě nějak nesedí celkově, na mně je to realita asi moc drsná, což nemusí vůbec nic znamenat ale :)

Miroslawek
21. 02. 2009
Dát tip
Anetté: Na úkor rýmů a rytmu? To snad ne? Rýmů je tam vlastně víc než obvykle a rytmu jakbysmet. Se zbytkem polemizovat nechci ;o)

Anetté
19. 02. 2009
Dát tip
mně to tentokrát nějak nesedí, velká slovní zásoba, tojo, ale příde mi že na úkor rýmů a rytmu a vůbec celkově je to takovej výpis různejch věci, který se daj spojit, ale netvořej jasnej celek nebo nevim... prostě mi to nesedlo, což může bejt moje chyba :)

Vojtek
03. 02. 2009
Dát tip
:-D

Vio
02. 02. 2009
Dát tip
A kruciš...

Norsko
29. 01. 2009
Dát tip
nakonec jsem to pochopil, ale kdybys to napsal střízlivý, tak jsi velký básník

guy
29. 01. 2009
Dát tip
měl jsi to možná jednodušší, než F.M.D., dané prostředí skýtá pro zápisky přeci jen o něco mnohotvárnější podněty, než tenkrát tam to jemu ..

moorgaan
29. 01. 2009
Dát tip
pocetl jsem si, mistrne provedene , skyvajici uzasny rym a vyzralou slovni zasobu !! klobouk dolu...tohle muzu! /**

Fouraix
29. 01. 2009
Dát tip
Moše Abeles z Waffen SS? o tom zpívá lucka vondráčková ve svém kultovním songu tenkej led:)

hunllef
29. 01. 2009
Dát tip
Ale né, dobré je to ;) *t

nahoře bezmoci nemrdá náš kněz.. dobrá reflexe toho vyprázdněnýho city...

Vaud
29. 01. 2009
Dát tip
má říz *

akredit
29. 01. 2009
Dát tip
krvácet vibrace hladce a obrace .)

REDH0T
29. 01. 2009
Dát tip
To je ta raněná postmoderna.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru