Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

BÁSNÍKOVI

01. 02. 2009
15
32
3273
Autor
macecha

když má dnes svátek "Hynek" .....


Umění tvého slova
vždy rozbuší mé srdce
znova a znova
zkouší moji sílu
okouzlena
jata obdivem
bráním se citu

nechci být opojena láskou
tvůj život závazky je spjat
já nechci býti strůjcem
jež nutil by tě
věrnosti se vzdát

vezmi za vděk přátelstvím mým
mojí důvěrou
dovol mi být šťastnou
každým veršem tvojí nové básně
která pohladí
budu myslet  a vzpomínat na tebe
s úctou, jež ti náleží

32 názorů

Rampoušek
05. 02. 2009
Dát tip
ani na vyznání, viď Bíšo ! já nechci býti strůjcem jež nutil by tě věrnosti se vzdát je to fakt dobré maceško...máš to tam

macecha
02. 02. 2009
Dát tip
Bíšo, zdravím a dávám Ti za pravdu. Děkuji.

Bíša
02. 02. 2009
Dát tip
V poezii nezáleží na pohlaví....

macecha
02. 02. 2009
Dát tip
Don´t_worry - krásný komentář a díky za tip. Diano - vidíš, jak to bylo lehké :o))

Diana
02. 02. 2009
Dát tip
Aha, tedy Hynek Karel? Bývala jsem samý malér, jeho verše rozervané blažily mé mládí ranné, byly lékem na mindráky. Životopis Máchův taky! Dnes spíš Vilémova role Já jsem taky v jednom kole!

Lehkou nápovědou v prologu se dostáváme do jádra dění. Už teď mám chuť tipovat, protože já! jsem to poznala o kom to je! Uf, ale bylo to jen o kousek. (Nejsem blbá, žene?) V básničce se dovídáme o lásce, ale aby to nebyla láska nemravná nebo nedejbože naplněná...Máme na mysli takové malé uctění velkého básníka na počest jeho svátku in memoriam. Dojmy jakoby vytržené ze čtenářského deníku nabývají (po patřičné parcelaci) hluboké hloubky. Básnický rukopis autora podtržen archaismy (vidíte tu souvislost s romanticky rozervaným autorem?) a přes procvičení flexe pronomen se dostáváme ke konci. Prostě tipuji. (nechci se hašteřit)

macecha
02. 02. 2009
Dát tip
Robinie - díky. Hlavně nostalgik, ten si ten tip zaslouží více.

macecha
02. 02. 2009
Dát tip
Jiří- máš pravdu, ostatně, jako vždy :o))

Robinia
02. 02. 2009
Dát tip
Tobě i Nostalgikovi ***

nostalgik
02. 02. 2009
Dát tip
Kalu Hynkovi Nepochybně, byls básník, Hynku, o lásce psals, o srdci čistém, já bez dechu tě kdysi čet, snil s rukou dívce na kolínku o Jarce a Vildovi jistém co skončil špatně nakonec Ač zprávu lepší chtěl bych dát víš, jinak se verše píší dnes že zrudnul by i rytíř Smil, pak mnohý antikvariát tvůj Máj snad do koše i vnes... : Vilém by sám se oběsil

macecha
02. 02. 2009
Dát tip
nairo, to jsem ráda, že se to líbí i Tobě, protože mládeži se to evidentně nelíbí. Ale, člověk se nemůže zalíbit všem, že. A číst zde všechny také nemůže,i když věřím, že je tu spousta nadaných veršotepců. Jenže, to bych nedělala nic jiného a za chvíli bych asi oslepla. Nedělá mi to moc dobře na oči. Jsem ráda, že jsi se ukázala. Vidím, že poslední dobou jsi hodně aktivní . To je fajn. Mně jaksi schází inspirace a múza má ráda asi někoho jiného. :o))

naira
02. 02. 2009
Dát tip
nemáš to jednoduchý...koukám...a kdo dnes a vůbec...a je fakt, že člověk nestíhá co by chtěl...jsem na tom stejně nebo i hůř...ale u téhle se mi líbí jak se ti skládaj rýmy...a malebně to zní...;))))*

macecha
01. 02. 2009
Dát tip
samozřejmě. Mám tu mnoho oblíbených, ale všechny číst nemohu, to nejde, nehla bych se od notebooku :o))

a čteš taky? :-)

macecha
01. 02. 2009
Dát tip
cekanko_ucekana - já a tipy?!! Píšu proto,že mi to dělá radost.

jaza
01. 02. 2009
Dát tip
to sem chtěl slyšet...! v tom případě je to v pořádku)) pořád tady žiju mezi dětma...

macecha
01. 02. 2009
Dát tip
Jazo- možné to je. Nejsem literárně vzdělaná natolik, abych rozpoznala, zda je to transparentní, což je moje chyba. Píšu tak, jak cítím. Myslím si však, že v tomto případě tomu rozumíme každý jinak proto, že je mezi námi generační rozdíl. Ty student, já stará babka. Asi proto se na to díváme každý jinak. Díky za komentář.

no, já myslim, že to je logický :-) bejt tebou, tak se nenechám ukolíbat tipama, který dostáváš nejsou směrodatný, věř mi :-)

macecha
01. 02. 2009
Dát tip
cekanko_ucekana- to je fakt, to dává smysl :o))

jaza
01. 02. 2009
Dát tip
příliš transparentní, než by se dala nazvat básní

Já to nedělám, to se mi posílá samo :-) a roblém je, víš, macecho, že když si to jdu přečíst, tak ještě nevim, že se mi to nelíbí kdybych to věděla, tak bych to nečetla to dá rozum :-)

macecha
01. 02. 2009
Dát tip
Norsko - fakt připouštíš, že u mužů - básníků, existuje ješitnost? Díky, jsi světlá výjimka :o)) cekanko_ucekana - nemusela jsi to posílat dvakrát. Mně, když se něco nelíbí, tak to nečtu. Přesto děkuji za Tvůj názor. A líto Ti to nemusí být. Všem lidem se člověk nazavděčí, tak si s tím nelámej hlavu :o))

je mi líto, ale řijde mi to příšerný

je mi líto, ale řijde mi to příšerný

Norsko
01. 02. 2009
Dát tip
ve své ješitnosti by každý určitě byl rád :-)

macecha
01. 02. 2009
Dát tip
avox - věřím, že dobří básníci vnímavou duši mají.Jinak by nebylo možné je obdivovat. Dianko -nelam si hlavičku otázkou. Je to myšleno všeobecně. Jsem ráda, že se Ti veršíky líbí. aleši-máš odvahu, to musím přiznat! :o))

tak já to tedy beru na sebe :o)

Diana
01. 02. 2009
Dát tip
Kdopak by to tak mohl být... ;-) Moc hezké, určitě potěší T***

avox
01. 02. 2009
Dát tip
pěkná. básník je sice muž, ale muž s vnímavou duší, jistě bude rád */

macecha
01. 02. 2009
Dát tip
Jarmilko,no jo, ale když jsou pro ženskou jisté věci tabu, co s tím naděláš? adonis - to je právě to. Je třeba rozlišovat. díky za tip.

no jo, ale když ten BÁSNÍK je především chlap... ***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru