Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

A NĚMÍ ŘVALI...

22. 11. 1998
18
3
5552
Autor
Saki

V den vzteku a v den slzí logika málo platná. A půlnoc ? V ní - tak brzy - dotknout se nenávratna jen zlehka, jako kapka s kadencí samopalu co tichoučce si tlapká a lechtá bříška králů, naditá tučným masem až téměř ku prasknutí; já, kapka, zpívala jsem, že přeji dobré chuti. Též dobré vyvrhnutí, jenž jistě přijde časem. Jenž jistě přijde časem. Však co čas je, co víc než jen sen ? Snad slovo, možná vteřin tlak snad věků cela beze stěn snad víra v prudké uplynutí snad okamžiků táhlý sled snad vědomí, co smrt je nutí měřítko času vymyslet snad neustálý pohyb věcí jenž změnou dává tušit jej snad hodin síla roztáčecí kážící všemu - ubíhej ? Já, toku dějin pouhá kapka svůj mikrochaos vnáším v řád a - s ambicemi tichošlápka - zůstanu němý. Napořád ? A přesto stále zkouším řvát, však - každý máme svého drábka. Ten můj je Vším. A Vše je On. Je absolutní, bez omylů. Jednou jej, troufám, stihne skon až najdu, odkud čerpá sílu; prozatím ale, Pane můj, či Paní snad, či Bezpohlavní dle vůle své mi rozkazuj ať šašek tvůj, tvůj leštič hlavní ví, co se smí a co jest zločin. Přijď jen a poruč svému nexu ať každičký tvůj další počin vtiskne zlatem do kodexu morální pravdy neotřesné. Pak síto vetkni v zorné pole všem. A každý, kdo byť jen hlesne ať rozláme se v těžkém kole; a nehledí se na bolestné, vždyť - co ti po těch v prachu dole ! Jen kapky dál své pseudorole němých hrají. To není trestné.

3 názory

těša
11. 05. 2009
Dát tip
avi

Anetté
09. 04. 2007
Dát tip
Jaktože má něco takového tak málo tipů? Kde jsou zase všichni? Na komentáře mi tu nestačí písmenka na klávesnici, tak se jich zdržím. Mám z toho tak šíleně silný dojmy a kypím obdivem k tobě tak, že dneska už nebudu moc myslet na nic jinýho. Dík, že jsem si to mohla přečíst. ...A jak už řekl jeden moudrý člověk: Wow!* Tak jsem Ti to stejně okomentovala((;

Semeno
15. 01. 2006
Dát tip
k přednesu svůdnosti,.. * sem

_zek
27. 04. 2004
Dát tip
no comment.tip

Day_light
16. 09. 2003
Dát tip
Nádhera.... (momentálně nenecházím lepší slova....) Škoda, že ti mohu dát jen jeden tip...tahle báseň by si jich zasloužila podstatně víc...:-)

Smykač
04. 06. 2003
Dát tip
Saki, já nestačím koukat...ani jsem netušil, že jsi i na Písmáku a jak je možné, že tenhle text je tak málo opěvován. Tip jak Brno a avi.

Krása, dýchá z toho zkušenost. Dobrou báseň nemůže člověk pochopit hned, ale po rozboru - všechna čest! Máš tip.

Katčenka
31. 03. 2003
Dát tip
*******TIP********A krasny slova,protoze je to krasna basnicka..

paprka
09. 07. 2002
Dát tip
Ahoj Saki, vím že si mě nepamatuješ, chodils na gympl o ročník níž, našla jsem tady tvoje dílko a musím říct, žes nezklamal :o) Přeju múzu na každým rohu a jsem pyšná na to, že tě znám :o) paprka

Armand
11. 04. 2002
Dát tip
výborná a výborná a skvělá :) ***

Pája
06. 12. 2001
Dát tip
*

Anonym
19. 02. 2001
Dát tip
****

Šílená
17. 01. 2000
Dát tip
tip

Somnambul
12. 12. 1999
Dát tip
tvoje básně?...připomínají mi prales v kterém jsem teď trávila pár nekonečných chvil... klopítám přes pevné kořeny myšlenek, prodírám se křovinami z kterých není východisko...upadávám a musím tu cestu projít mockrát abych jí zažila a pochopila... a stejně zůstává mnohé nepochopené... a přeci... je mi to nějak blízké a vzalo mě to za srdce...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru