Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tisy

05. 02. 2009
8
7
2539

Tis obyčajný (taxus baccata)

Zanechané na pamiatku pusté stoja v strede moderna tam kde v časoch dávno zašlých môjho miesta býval stromov miestný raj. Kde otcov mojich k oddychu otrokár sa oddával. Tam dnes len pár stromov plných svojich letokruhov na históriu v tichom spánku spomína.

7 názorů

Pěkné,TIP

ďakujem všetkým

hunllef
05. 02. 2009
Dát tip
Úplně tomu chudákovi tisovi rozumím...taky občas stojím "v strede moderna" a vzpomínám na historii...je to hrůza, když vidím beton těsně u paty kmene stromu, je mi nanic... *t

moorgaan
05. 02. 2009
Dát tip
tys znal ten tis?.-)) /*

macecha
05. 02. 2009
Dát tip
***

Takže niečo pre tých čo sa dívajú s iného uhla pohľadu - tie naše majú cca 600 rokov a sú to vlastne pozostatky s panskej záhrady, kde kedysi bol kaštieľ, panský rybník...kaštiel však padol za obeť 1 sv. vojne a rybník časom nedávnym - dobe komunizmu...kedy sa s krásneho rybníka stala betonové "vraj" kúpalisko...no kúpalo sa tam len raz alebo dva krát.. totiž komunistický pracovníci a projektanti zahádzali studňu a je teraz nedostatočný prítok vody a čím bola zničená samočistiaca funkcia uvedeneho mini vodného diela. Dnes sa vlastne používa len v zime na korčulovanie... a na mieste kde stál kaštiel je dnes bytovka... asi sa v hrobe niekdajší majiteľ obracia v hrobe.

Toscana
05. 02. 2009
Dát tip
Nedaleko odtud je taky jeden tis, památný strom starý snad tisíc let - pozůstatek z tisového lesa... Zajímavá dřevina. *t

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru