Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Diskuse

05. 02. 2009
9
36
3251

Minifejeton s praktickou ukázkou. ( Zatím bez obrázků.)

    Neúčastním se diskusí. Ne, že bych jimi opovrhoval. Naopak. Trpím k nim až poněkud zvrácenou příchylností, avšak neúčastním se jich z té příčiny, ježto se mi nedostává pohotovosti. Tedy, nikoliv „Nepřetržité zdravotní služby“, leč duchapřítomnosti a bystrosti v úsudku. Často mne smysluplná a vtipná odpověď napadne až řadu dní po obdržení otázky, což k plynulosti diskuse nepřispívá a tazatele tím mnohdy uvádím v rozpaky.
Na virtuální půdě Písmácké však duše má zaplesá a v druhdy potemnělém oku usadí se jiskra. Pravda, tu a tam se i přistihnu při myšlence - proč se zabývat psaním a čtením příběhů? Není dost na tom, že se udály? Nestačilo by nakrásně zadat téma k diskusi?
Nikoliv, přátelé. Neboť kde jinde nalezneme žírnější půdy pro duchaplnou rozpravu, než právě pod dílem autora, jenž nesa svoji kůži na trh, zavdává tímto bezděky podnět k „Valpuržině noci“ literárních kritiků, recenzentů a jazykozpytců. Jmenovaní pak považují za svoji povinnost dštít na ubohého autora oheň a síru pekelnou, nenalezše u něj toho, čeho se domýšlejí sami vlastnit. Totiž patentu na rozum.

Báli jste se? Zbytečně. Pravda bývá obyčejně taková, že autor, snažící se ventilovat přemíru obrazů psaním, se jen vzácně až ojediněle dožaduje vážné kritiky. A diskuse, strhne-li se kdy jaká, předloženého díla se obvykle týká jen velmi okrajově.

Důkazem toho zde stůjž malá ukázka rozpravy z 28. 10. 2008 k článku „Zasloužili se o Písmák“ od Big George.
============

Big George:
Komu byste dali medaili za jeho přínos tomuto literárnímu serveru?

Vaud:
Zajímavá by byla taky diskuse na téma: „Zasouložili se o Písmák“.

Pozorovatel:
Katogirii „Zasouložili se o Písmák“ by jasně vyhrál Pišta. Kolik ten si dětí vysouložil, to ví jen databáze písmáka.

Pišta Hufnágl:
Olda, Lyryk, Vio, Dero, Drassler, Katugiro, Pupitel, StývN.... Peču housky, nemám čas vzpomínat!

Pohádkářka z pomerančových květů:
Pišta. Toho nominuje moje maminka, díky jeho kecům u děl FBC.

Pišta Hufnágl:
Že mamince pěkně děkuju, je to moudrá žena.

Pohádkářka z pomerančových květů:
Pišto, já jí děkovat nemůžu, neb o tom, že tě nominovala, neví. Ale jestli na tom trváš, tak jí to pochopitelně vyřídím.

Pišta Hufnágl:
Vyřiď. A za odměnu si může přivlastnit můj recept na buřtguláš.

Pohádkářka z pomerančových květů:
Moje maminka umí nejlepší buřtguláš na světě, kam se hrabe nějakej Pišta?

Pišta Hufnágl:
Tak schválně!
http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=242374

Pohádkářka z pomerančových květů:
Trvám na dotazu: Kam se hrabe Pišta?

Pišta Hufnágl:
Pišta se hrabe na první buřtgulášové místo. Uveřejni maminčin recept, ať čtenáři sami posoudí, kdo je lepší.
Sázím drachmu na sebe.

Pohádkářka z pomerančových květů:
Maminka vaří stylem „co dům dal“, recept je tudíž zahalen rouškou tajemství, což nahrává vzniku mnoha legend a mýtů.
Je drachma konvertibilní ke koruně?

Pišta Hufnágl:
Je. Ale bez receptu ani drachma nekonvertuje.
Myslím, že se pouze vymlouváš, neb víš, že bys prohrála.

Pohádkářka z pomerančových květů:
Já to myslím vážně. Moje maminka vaří stylem „co dům dal“ i jídla, která se takhle vařit vůbec nedají… A to TY nedokážeš!

Pišta Hufnágl:
Podívej, ku konstantní kvalitě pokrmu je potřeba konstantních indegriencí, jak říkáme my lingvisti. Jestli maminka vaří „co mrňavý panelákový byt dal“, jistě to lze, ale sotva můžeš říct, že její buřtguláš je nejlepší, neb bude pokaždé jiný.


Pohádkářka z pomerančových květů:
On je nejlepší pokaždé jinak.
V paneláku nebydlíme.
A vůbec.

Pišta Hufnágl:
Pche.
(To pche bylo na Pohádkářku, která nám tady nepokrytě lže.)

Pohádkářka z pomerančových květů:
Pcheche.

Pišta Hufnágl:
Můhehe!

Pohádkářka z pomerančových květů:
Cožee?

Pišta Hufnágl:
Ano! Slyšíš dobře! Můhehe buřtguláši tvé maminky!

Pohádkářka z pomerančových květů:
Žádám satisfakci, pane! Vyzývám vás na souboj!

Pišta Hufnágl:
Buřtgulášový souboj jsem již navrhoval, ženštino. To vám nejspíš uniklo.

Pohádkářka z pomerančových květů:
Buřtgulášem se nebojuje, to by bylo mrhání chutnou krmí. Co by tomu řekly děti v Africe?!

Pišta Hufnágl:
Perfidní rachomejtle!

Pohádkářka z pomerančových květů:

Seš si jistej, že by řekly zrovna tohle?

Pišta Hufnágl:
Znáš ty dnešní děti… Samej nevychovanej capart.

Pohádkářka z pomerančových květů:
No jo. S jedním takovým se tady zrovna hádám o buřtguláš. Představ si to!

Pišta Hufnágl:
Ale nééé! Faaakt?

Pohádkářka z pomerančových květů:
No jo. Už je to tak. Smutné, že? A představ si, že má ten spratek novorozenou dceru.
To se pak v tisku objevují ty burcující články s nadpisem „Když děti mají děti“.

Pišta Hufnágl:
Hrozné. Co s tím budeme, proboha, dělat?

Pohádkářka z pomerančových květů:
Pro Boha nehnu ani prstem, to se na mě nezlob.

Pišta Hufnágl:
Co? Ty pro mou maličkost nehneš ani prstem??? Dobrý člověk už nežije!

Pohádkářka z pomerančových květů:
Ani prstíčkem.
Dobrý člověk umřel na tetanus, tys o tom nečet v novinách? Nebyl očkovanej.

Pišta Hufnágl:
Inu, dobrý člověk byl asi blbec.

Pohádkářka z pomerančových květů:
Pravděpodobně.

Big George:
Inu, vidím to tak, že bude nezbytné uspořádat buřtgulášový souboj. Rád se nominuju do poroty…

Pohádkářka z pomerančových květů:
Ještě Ho podporuj! Nebyla tohle původně diskuse o ocenění za přínos?


36 názorů

Nech si to, nebo ti vážně budu psát i ze záhrobí!

Ano, jedná se o chybu v archivaci. Hernajs, já to budu muset někdy prohlídnout. Nenapadlo mě, že se vtom bude někdo rochnit ještě před mou smrtí.

*tip

Toscana
06. 06. 2009
Dát tip
Ježiš, kližka z mladého býčka (kde rostou ti mladí?) - až jsem si uslintla... :o)))) No, ale dělám tuze dobrej i z vepřové plece. Fakt nemá chybu.

Masisko! No ovšem! Taková kližka z mladého býčka ...

Toscana
06. 06. 2009
Dát tip
Buřtguláš je rychlovka z nouze, když se spěchá, tak rozhodně (i rozhlodně) lepší, jak suchej chleba. Ale jinak to chce MASO!!!!! ;-)

Nechtěl jsem se s Pištou přít, ale já osobně považuji buřtguláš za "papokrm" nehodný jazyka gurmánova.

Toscana
05. 06. 2009
Dát tip
Debil - nejlepší guláš vařím já, protože hned po dovaření chutná jako již řádně rozleželý!!! Hééééč!

Toscana
05. 06. 2009
Dát tip
Pišta - známku zcela jistě neoblízl, po konzumaci vlastnoručně vyrobeného karí mu žárem vyschly sliny...:o))))

Toscana
05. 06. 2009
Dát tip
čučenka - Květoňovo karí ochutnat jednou a zbytek života zastávat v lakýrnické dílně funkci letlampy... :o)))) Květoň - jo, diskuse miluju, vznikají tam neskutečná tématická salta a bývá to větší sranda, než u většiny písmáckých veleděl... :o) *t

pánové, vraťme se ke guláši. A musím konstatovat že od posledního mého příspěvku jsem se v něm natolik zdokonalil, že mohu bez ostychu tvrdit, že nejlepší guláš vařím právě a jenom já. (čímž jsem vyřešil všechny spory, protože mé vítězství je nezpochybnitelné). Přeji hezký den a dobrou chuť.

A oblízls známku pořádně?

Já se neomlouvám, neboť jsem všechny jmenované obeslal avízem ihned po zveřejnění. Aby mi to nestihli zakázat. Chyba bude asi na poště.

Ty hade! Nejenže ze mě děláš kašpara, jelikož ze sebe dělám kašpara, ale já to objevím až dnes!! P.S. Vsadím boty, že BG už se vůbec na nic nepamatuje. P.P.S. Debile, ty seš ale ty! Prej "klasický"! Konzervo.

co? Marie s podprsenkou? Nějak se nám to zvrhává... od guláše ke spodnímu prádlu...

Věřím že Pišta umí nejen klasický ale celou řadu dalších. Počítám s ním jako s hostem pro své gastronomické okénko.

pročpak? neumí snad klsický guláš? (a navíc jsem mu avi neposlal :-D)

Před Pištou bych to neříkal.

já buřtguláš nerad... mám rád jak klasický guláš, tak klasický meloun...

Vida. Věhlas kuchařský mě předchází na kolbišti literárním. Že bych si zde otevřel kuchařské okénko? Ostatně, někdo musí nést dál celkově již skomírající pochodeň Magdalény Dobromily.

čučenka
05. 02. 2009
Dát tip
Květon zásadně vaří pouze karí ze záhadných indických ingrediencí.. ochutnat jednou a naposled :-)

Panenkomarja Svatokopecká vidíš to? Jsem mrtvý brouk, jsem mrtvý brouk...

Vzdávám se a přesunuji kolbiště jinam. Nerad bych, aby to zde pod čarou vypadalo jako v ukázce nad čarou. To by pak ztratilo výchovný efekt.

Už je to tady. Klatba. A semnou každý, kdo mi podá chleba či vody? Budu to muset říct večer vrchnímu.

Já jsem věděl, že glorifikovat dikuse je záslužným činem. Jenom se obávám, aby mě Pišta a Pohádkářka neuvrhli do klatby.

Vaud
05. 02. 2009
Dát tip
Vaud už bys mohla být veselá!* cerna_lovkyne tak mi někdo kupte už konečně poníka...sakva ! :))) Vaud to se ptáš špatnýho - Pardubicům se říká Půlkoňov, od nás bys ani poníka nedostala celýho :-)) cerna_lovkyne vaude, no nevím, jak bych se tvářila, kdyby mi došlo poštou půl poníka :)))) Vaud půl poníka je dárek pro děvče, co nebylo moc hodné od Kmotra :-)) cerna_lovkyne :D :D :D tak jo, ted jsem zcela nedívenkovsky zachrochtala smíchy :))) to si radši pořídím křečka, než abych měla lego poníka :) Vaud křečka taky Puzzlíka? cerna_lovkyne křeček prožije dlouhý klidný nerušený život a dožije se požehnaného důchodového věku dvou let a skoná tiše v mé kleci:) Vaud prohlídni ho zajímalo by mě, jestli má křečové žíly nebo křečkové žíly

avox
05. 02. 2009
Dát tip
jsem na tom stejně - odpověď mne napadne později, tak se vrátím :-)) */

Vaud
05. 02. 2009
Dát tip
Ja v tom vidim konzistentni diskusi za nejlepsi burtgulas :-)

diskuse je , naštěstí, na Písmáku téměř nedílnou součístí jakéhokoliv díla. Mnohdy i jedinou, která stojí za čtení (ano, to je nenápadná reklama na diskuse pod mými rozpustilými říkankami)... Proto bych se přimlouval za to, aby políčka pro diskusi byla NAD vlastním dílem, stejně většina lidí dílo přeskočí a vrhá se rovnou do diskuse...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru