Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

.a tak sme sa dali dokopy

10. 02. 2009
6
10
1870
Autor
Skafararix

... zo zamýšľaného cyklu "Básne pre budúcu ženu":)


a tak sme sa dali dokopy

po noci slepoty, slnko prišlo k sebe -

domov zaštrngal kľúčmi

ako kameň, keď sa mení v studňu.


priblížené

biele plachty žltli

pod sklíčkom lupy -

pár vzniknutých očiek

lícoval po okrajoch,

až sa videl jedným.


spánkom zrodené zdieľanie

vyvrelo na povrch.


po noci slepoty, slnko prišlo k sebe

cez kľúčovú dierku

s otvorilo do

objatia.



Maričke, 9.2.2009 -

 



10 názorů

Skafararix
13. 02. 2009
Dát tip
Richard o com to preboha hovoris? Ake abstraktne podstatne mena? Co si sezral LSD, ked tvrdis ze "noc" a "slepota" su "abstraktne podstatne mena"?? WTF? Noc je abstraktna? Spytaj sa slepca nakolko je slepota konkretna! A ku genitivkam. Zahajujem boj za ocistenia ich mena v divnom netovom pisatelskom hnuti. Ludia ved cosi citajte a vidte, ze je to nepostradatelny prostriedok poezie a skus najst jedineho autora co ju nepouziva! Uz ma tato tema nebavi a uzatvaram ju:) Kazdopadne dakujem za dlhsie komenty. Vazim si tvoj cas. Maj sa krasne.

Najviac ma chytil názov cyklu: "Básne pre budúcu ženu", evokuje to vo mne kultovky: Básnik a žena a Ave Eva:) asi preto som od tej básne dosť očakával, ale aj napriek snahe vtiahnuť čitateľa do hĺbky /možno sa mýlim/ si ma nevtiahol natoľko, aby som sa striasol:) A tá omieľaná genitívka, vždy som mal za to že je to konkrétne podstatné meno a abstraktné podstatné meno v genitíve. Podľa môjho skromného názoru sú noc aj slepota obe abstraktné podstatné mená... to len tak na zamyslenie sa:)

halcon.
12. 02. 2009
Dát tip
pekne. :) aj ked musim priznat - usmial ma ten koment o genitivke :) vychadzajuci asi z biblie slovenskej literatury - utrpenie mladeho urbana :D .. boozinku...vsetky tie genitivky, absolutne rymy, gramaticke rymy, archaizmy, inverzie, ktore sa nesmu pouzivat. pretoze su "lacne" zuzilo nase basnictvo na kopku zmysluplnej a inteligentnej poezie :DD hold ale vratim k basni. pekne. *

jt
10. 02. 2009
Dát tip
yeah - pis !! ;-) TIP

vlockaa
10. 02. 2009
Dát tip
ale skaf, ja nehovorím, že padá celá báseň, len že ma to u teba prekvapilo, keďže poznám tvoje lepšie básne:)ináč stacho a ondruš ma už dnes príliš nechytajú za srdce, rovnako ako ostatní konkretisti...niektoré ich genitívky su na môj vkus fakt dosť zlé...ale veď aj Kostra napísal báseň Na Stalina a preto nebudem vyhlasovať, že je všetko čo napísal schématické, všakže:)len som ťa chcela na to upozorniť... báseň ako celok je podľa mňa v porovnaní s tvojimi ostatnými o čosi slabšia, no nie je to celkom sracka, ako si povedal...resp. aj dobrý autor musí napisat dost mensich sraciek, kým sa dopracuje aj k niecomu lepsiemu...to nech ťa povzbudí...optimizmus a veľa tvorivých síl želám:)

Hasdrubal
10. 02. 2009
Dát tip
sak jasne to ja berem:)

Skafararix
10. 02. 2009
Dát tip
Vdaka Hasdrubal za poukazanie na konkretne problematicke veci... budem o tom premyslat. A mozno mas pravdu, niekedy mam problem balansovat na hranicu sladkosti.. to vies laska hehe... a basenka vznikla za cca 5-10 minut cela ako ista forma zabavky, kratochvile ci pisania pre milu:)..

Hasdrubal
10. 02. 2009
Dát tip
ja si tiez myslim ze genitivka neni az tak hrozny preslap. skorej mam celkovo problem dojst na chut tejto veci. na mna je to take nasladle a tiez hodne amaterske. napriklad domov zaštrngal kľúčmi ako kameň, keď sa mení v studňu. znie jak zo zlej riekanky. proste ze si na tom vobec nepracoval. a pracu na obrazoch...a ich celkove dotiahnutie povazujem pri tomto type basniciek za klucove

Skafararix
10. 02. 2009
Dát tip
Ale no Vlocka, snad kvoli na jednej genitivke nepada cela basen. Plus posledne dni som cosi pocital i zo slovenskej poezie a genitivna metafora bola pouzivana akosi pricasto i u autorov typu Ondrus, Stacho, tak neviem, ci sa da tvrdit o jej absolutnej neakceptovatelnosti v poezii... no budiz, mozno tomu len nerozumiem a napisal som dalsiu sracku :). Pekny den prajem!

vlockaa
10. 02. 2009
Dát tip
vadi mi genitívka noc slepoty...u teba by som ju nečakala:)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru