Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

zpěv

10. 02. 2009
15
54
3995
Autor
hanaot

http://hanaot.rajce.idnes.cz/Me_myslenky_se_velice_nepodobaji_dymu/



Včerejší kalné rmutné ráno je tentam (fotky už jsou na rajčeti) .. pod nohama křupe bílo, chrastí na větvičkách. Uprostřed lesa na zasněženém smrku zpívá jeden jediný drozd.

Ptačí zpěv nevyfotím, nevyzpívám, nenakreslím..   giľav ča, čiriklo,  zpívej, prosím

 

 

 


54 názorů

Velmi zajímavé..

Bíša
25. 01. 2010
Dát tip
:+))

A.H.
08. 12. 2009
Dát tip
*

hanaot
07. 11. 2009
Dát tip
Produkce: :-) vybíráš si nereprezentativní vzorky..

tož dobré toto

hanaot
22. 09. 2009
Dát tip
Maverick: ..bodejť.. bylo to v lednu..

Maverick
22. 09. 2009
Dát tip
má to atmosféru, podzim vůbec nemusím, ale tohle je na tip * (jasně asi to není podzimní foto, ale podobá se)

hezké líčení,ale je toho málo...

hanaot
15. 04. 2009
Dát tip
Nemusíš být protivná, máš úplně stejnou možnost jako já neodpovídat. Tvrdím že SE TO POUŽÍVÁ, ne že JÁ TO POUŽÍVÁM. Nejsem žádnej "jazykovej blbec", jak ti to zřejmě připadá, kdybych pro svoje tvrzení neměla důkazy, nebudu to tvrdit. Pokud ti to za to nestojí, nechápu, proč mi sem píšeš.

Spirit
15. 04. 2009
Dát tip
ty ho používáš = ono se to používá ??? tak podle týhle logiky potom já můžu říct že se používá "ten kočka" achjo, kdyby to za to aspoň stálo! už žádný avízo!

hanaot
15. 04. 2009
Dát tip
já to chápu a neříkám blbosti ono se to přece NEVYLUČUJE "ty rána jsou fakt děsný" = nespisovnost, ALE ZÁROVEŃ i špatná gramatika.. stejně jako že "ráno je tentam" příklad s kočkou je nesmyslný, protože to by nikdo neřek.. ale výraz "tentam" se v hovorové řeči používá i pro jiné rody než jen pro mužský..

Spirit
15. 04. 2009
Dát tip
promiň ale ty říkáš fakt blbosti "ty rána jsou fakt děsný" = nespisovnost "ráno je tentam" = špatná gramatika to je jako bys napsala třeba "ta kočka je zmlsaný zvíře" = nespisovnost "ten kočka je zmlsaný zvíře" = špatná gramatika. jestli to ani teď nechápeš, vzdávám se.

hanaot
15. 04. 2009
Dát tip
ale jistě že to je o spisovnosti i o gramatice.. v nespisovném jazyce se dá použít gramaticky nesprávný tvar a zní to přirozeně.. Když se budeš bavit s kámoškou, řekneš "Ta rána jsou hrozná" ? řekneš "Ty rána jsou fakt děsný.." řekneš "Už je to všechno tentam.." a ne "Už je to všechno totam.." (Teda ty možná ne, ale já třeba ano) No většina lidí by asi řekla, že je to v p... ;-))

Spirit
15. 04. 2009
Dát tip
no tak snad jen pro pořádek - tohle není o spisovnosti, ale o gramatice.. máš v tom trochu hokej. jinak oukej. proti gustu..

hanaot
15. 04. 2009
Dát tip
proč blábol.. já to NESLYŠÍM jako chybu.. Když jsem nastavená na vnímání textu jako že to není úplně spisovná čeština, tak to tak cítím.. A tyhle texty nejsou všechny psané spisovně.. Ale díky za to, že si dáváš tu práci mi to vysvětlit.. :-)) Trochu mi to nastínilo situaci, kdy já někomu vytýkám JEHO gramatické chyby.. Netřeba být příliš úporná :-)) za to děkuju moc..

Spirit
15. 04. 2009
Dát tip
:-D no tak je to tvoje věc, to je fakt. co to je ale za blábol, že by ti to znělo divně. je to prostě gramatická chyba. já bejt tebou, tak to na upozornění prvních "kritiků" s díky opravim a necham to bejt, každopádně tvůj boj za oprávněnost své chyby je skutečně odzbrojující :). jen k popřemýšlení - když se někdo bude chtít podívat co jsi za autorku, otevře tvý první dílo a na prvním řádku uvidí tohle.. není to zbytečný? ale když to tak teda >cítíš<.. it's up to you, naprosto.

hanaot
15. 04. 2009
Dát tip
napsala jsem: "mě by to fakt v té větě znělo divně.." a napsala jsem to, protože to tak cítím. Proč mi nevěříš?

Spirit
15. 04. 2009
Dát tip
proč?

hanaot
15. 04. 2009
Dát tip
Spirit: vždyť jsem to tam řekla. Neopravím. Musela bych použít úplně jiný výraz..

Spirit
15. 04. 2009
Dát tip
tak proč to neopravíš?!

hanaot
15. 04. 2009
Dát tip
Spirit: viz diskuze výše..

Spirit
15. 04. 2009
Dát tip
ráno je TOTAM proboha!!!

hanaot
21. 03. 2009
Dát tip
moorgan: asi máte všichni pravdu.. :( ale tady s tím už nic nenadělám, mě by to fakt v té větě znělo divně.. Ale příště už si dám pozor.. děkuju

moorgaan
21. 03. 2009
Dát tip
zní to podobně , ale není to správně-rody se musí dodržovat i v poezii..je to stejné jako - ono byla..

hm jo jo

hanaot
21. 02. 2009
Dát tip
ponedělí: no to je dost důležitý.. :-D

ponedělí
21. 02. 2009
Dát tip
já jsem já. občas.

hanaot
18. 02. 2009
Dát tip
Ze: :-) brouk nejsem. Napsat to tak jde. Bohužel tu nemám slovník spisovné češtiny, ale kdo tvrdí, že ten text musí být napsaný spisovně? v expresivně laděném textu se to dá snést i když to vyznívá trochu hovorově.. Když se ten výraz použije v tom tvaru jako jedno slovo "tentam", já ho cítím prostě jako příslovce.(přípustné jsou oba tvary, dohromady i zvlášť) mě by spíš tahalo za uši, kdybych řekla "totam".. našla jsem jen tak ve vyhledávači pár situací, kdy je to slovo použité i v jiných rodech: Tentam bylo pohrdání rodičů nad mým chováním tentam byly i starosti s láskou špatná nálada už je tentam Je to trochu emocionálně zabarvené, nezní to příliš spisovně, ale přijde mi to logičtější než totam, tytam a tatam.. (Ségra mi právě poradila, že mám jednoduše napsat, že je "v prdeli" a bude jasno - ale netušila vůbec o jaký text jde.. :-D)

hanaot
18. 02. 2009
Dát tip
Santi€: španělština? no.. to je taky dávná touha.. miluju španělštinu Zuzky Navarové.. Ale teď nestíhám, jsem už rok a půl utopená v jiném jazyce.. je dřina, kvadrátní písmo, psaní bez vokálů.. je to mazec..

Santi€
18. 02. 2009
Dát tip
mám deformované/citlivější vnímání češtiny, jak delší dobu pobývám v zahraničí a komunikuju jen cizím jazykem

hanaot
18. 02. 2009
Dát tip
Santi€: hm.. mě to tak nepřijde.. necítím potřebu to skloňovat. Klidně bych řekla i "Ona je tentam". Tenhle výraz se běžně používá v tomhle tvaru pro všechny rody..

hanaot
18. 02. 2009
Dát tip
Ze: myslíš ten výraz "je tentam"? tam není žádné "ten" ve smyslu ukazovacím. "je tentam" - ve smyslu "je pryč"

Santi€
18. 02. 2009
Dát tip
když to ráno, tak TOtam

hanaot
18. 02. 2009
Dát tip
Tangens_Omega36: jo. v romštině. (připadá mi, že je zvukem tomu zpěvu drozda docela podobná) znamená: "zpívej, prosím, ptáčku"

hanaot
18. 02. 2009
Dát tip
Santi€: "Včerejší kalné rmutné ráno je tentam" podle mě je z toho i gramaticky jasné, že "to ráno je pryč" vůbec žádný "on" se tu ani vzdáleně nevyskytuje

Santi€
18. 02. 2009
Dát tip
nepsala bych to jednoho chumlu ten ráno je pryč nebo ON je ráno pryč?(lépe by se to chápalo/vnímalo, kdyby to bylo nějak naentrované do básně)

hanaot
18. 02. 2009
Dát tip
(ech.. sorry)

hanaot
18. 02. 2009
Dát tip
Ze: nerozumím.. na co se ptáš?

hanaot
18. 02. 2009
Dát tip
Ze: co myslíš? nerozumím..

hanaot
15. 02. 2009
Dát tip
jéje děcka.. ste mě dostali.. děkuju guy: no jo.. to se pak dá jít kamkoli, že? :-)

Sydian
13. 02. 2009
Dát tip
hmm zajímavé

guy
13. 02. 2009
Dát tip
nemít tušení je dost často to nejlepší, co se dá :-)

hanaot
12. 02. 2009
Dát tip
vážně? no... to teď bude dost těžké :) (jsem tu skoro omylem a nemám ani tušení o tom, co mi to provede..)

guy
12. 02. 2009
Dát tip
zvláštní docela jsem zvědavý na něco dalšího

hanaot
11. 02. 2009
Dát tip
Přemek: Však já taky klečím. (nejradši na louce)

hanaot
11. 02. 2009
Dát tip
ponedělí: Děkuji. (Ty si detektív?)

ponedělí
11. 02. 2009
Dát tip
hezké fotky, hezký pes. a jabka tež.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru