Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Žatva - lúčne spevy

22. 08. 2001
9
0
3138
Autor
Bix

Je to tak trochu experiment...a tak trochu ľudový a idealistický...ale...:o) Možno jazykové cvičenie, :o)

trúsme pradená !

roztrúsme pradená

po obilných lúkach !!

 

z kolovrátka

odvíjajme niť

 

vpleťme si ju do vlasov

 

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

 

za košieľku skryjem trávu

do senníka, do sena

 

budeme tam spať !

 

pri rozprávkach priadok

za okenicami

 

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

 

trúsme pradená !

roztrúsme pradená

po obilných lúkach !!

 

na rebriniak

vyhadzujme slamu

 

vdychujme jej vôňu

 

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°° 

 

zrno vložím pod suknice

klasy všijem pod lajblík

 

budeš po ňom lapať !

 

vo veselom kruhu

pri primášovi –

 

- hoď mu mincu

ponad basu !!

 

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

 

trúsme pradená !

roztrúsme pradená

po obilných lúkach !!

 

za dedinskú chasu
....uz len kroj...

Bix
06. 05. 2005
Dát tip
Hej, budem ho mať o týždeň prvýkrát na sebe:o) Teším sa, aká budem deva :o)

...kam ides???... ...logicka otazka...

Bix
06. 05. 2005
Dát tip
Na svadbu bratranca. Sestrenica je ľudová tanečnica a budeme s ňou robiť čepčenie nevesty. Strašne sa teším.

...to vsetci maju buduci tyzden svadbu???... ...moja sesternica...som asi spominal...sa tiez o tyzden vydava...

Bix
06. 05. 2005
Dát tip
Nespomínal :o) Holt, máj, čo chceš? :o) Kedy ideš na ten Spiš? (ja spím)

...od utorka do piatku..preco???.... ...v sobotu je svadba... ...ja len tak ze ci nebudeme rodina???...smajl...

Bix
06. 05. 2005
Dát tip
To by bolo drsné, ako sa volá? Spiš, len tak :o)

...no to by bolo...jej nastavajuci pato...ona maja... ...no to by bolo... ...ale dost by som sa zabaval...viem si predstavit...

Bix
06. 05. 2005
Dát tip
No, tak to nie je ona, niežeby som nebola na náhody, ale toto by bolo priveľa :o)))

...hej...to by som snad zacal verit na nieco ako osud....

Bix
06. 05. 2005
Dát tip
Ja verím na osud :o)

Bix
29. 08. 2001
Dát tip
Naso: kupodivu, na vidieku som sa takmer nepohybovala a žatvy sa zúčastnila iba týmto spôsobom ! Ach, tie mestské deti ! Ach, tie alergie ! :o)) Ďakujem všetkým !

Bacil
28. 08. 2001
Dát tip
*N*Á*D*H*E*R*A*

Bloncka
28. 08. 2001
Dát tip
tož... tož jo*

Wopi
22. 08. 2001
Dát tip
****! :-)) Moc pěkné!

Naso
22. 08. 2001
Dát tip
Bixi sa vrátila! :-) Zrejme si putovala vidiekom v čarovnom lajblíku, vozila sa v suknici na rebriniaku (som starší ako Denis alias Mythus a preto tie slová poznám). To z tejto básničky cítiť tak intenzívne ako cítiš vôňu čerstvého sena v senníku! T.

kafka
22. 08. 2001
Dát tip
krásné, Bixi :) *!

Albireo
22. 08. 2001
Dát tip
Bixí, experiment sa podaril, je to naozaj veľmi pekné! TIP

Krel
22. 08. 2001
Dát tip
hmm...rozumím, nerozumím??!! kdo ví?

Pepo
22. 08. 2001
Dát tip
Bixi, krásne! Ako folklór. Vybavujú sa mi obrazy zo starších filmov a z čiernobielych fotiek.

Bix
20. 08. 2001
Dát tip
:o)))), to je, Denis, práve tá sranda, :o))). Ani sa nedivím, že nevieš, čo je lajblík a primáš, pretože sú to slová ľudového pôvodu, :o). Preklad: pradeno - niť ( to, čo vzchádza z kolovrátka ), lajblík - časť ženského kroja ( niečo ako vestička, priliehavá na telo ), primáš - vedúci huslista v ľudovej kapele, :o)) Vsjo ?

Mythus
17. 08. 2001
Dát tip
:)D:)o:)s:)t:)a:)l:i:) :)m:)a:) :)t:)i:)e:) :)s:)e:)n:)o:)v:)é:) :)s:)c:)é:)n:)y:)! :)Sukne hore!:) (akurát neviem čo sú to: "pradená"; "lajblík" a "primáš", neznalosť zabíja, že? :) denis P.S.: Vieš, že som proti (v)tipom, ale dám ti, aby si sa usmiala...

Mythus
17. 08. 2001
Dát tip
sorry, oprava: ´"...dám ti jeden, aby..." (v pôvodnom znení to vyzerá dosť blbo, ehm..:)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru