Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Valčík v nočním dešti

Výběr: kafka
22. 08. 2001
10
0
2588
Autor
dablik008

...no...uz to neni co bejvalo, ale porad se mi jeste stane ze proste usnu az v 5 rano a do ty doby lezim, koukam do stropu nebo ven a obcas i pisu...tak se omlouvam ze to nedavam do indispozic :o))

A nebo ne

 

nenechám se usínat

otevřenýma očima

a šeptat přitom

úryvky z evangelia

 

nenechám se už

hladit zdi koupelny

hodinovýho hotelu

ještě mokrý od vzdechů

slz a krve z dlaní

 

nenechám se utíkat

vždycky když mě

osloví cizí oči

na ulici

kde svoje ztrácím za sklo

marně

 

nenechám se zas

kreslit mokrým prstem

neznámý jména

ne špinavý dna popelníků

čekárnách a barech

 

často jsem

na něco čekal

nebo někde pil

a hlavně nikdy nebyl

nebyl sebou

svojí kůží na trhu

 

a nebo ne

 

nenechám se prospat

první petrolejovou hvězdu

a radši jí požádám

o naději

z kapek deště

a podrážek na dlažbě

dřív než se spojí v jedno

 

a hlíně se

rozbuší srdce…


kafka
30. 10. 2001
Dát tip
Absolutní nesouhlas se všema negativníma kritikama tady! Tato báseň je dokonalá a zaslouží si nevyhnutelný autorův přednes ***********************************************************************************************************!

kafka
30. 10. 2001
Dát tip
Až do konce... (takže nesouhlas i s předchozí kafkou ;-))

dablik008
02. 09. 2001
Dát tip
Cava, proste proto, ze je to mizerna beletrie a halda myslenek s kterejma nesouhlsim...:o)

Erynea
24. 08. 2001
Dát tip
Může mě oslovit něco, čemu po prvním přečtení tak úplně nerozumím?...může ...určitě se vrátím a tip už teď

Gastarbajtr
23. 08. 2001
Dát tip
hehe, já asi sem zkopíroval jinou kritiku, jak to tak vidím :-))))))

Mirulka
22. 08. 2001
Dát tip
Mam tu cest byti prvnim,ale bohuzel.kritika nebude moc good.Basen se mi nelibi,je to takovy neforemny,neuceleny,bez hlavy a paty,nevyznam se ftom a to uz to ctu po xxxx. Je to proste divny...........a nebo je to na me tak hluboky,ze to nejsem schopnej pochopit a objektivne kritizovat. Zacatek je dobrej a konec taky,ale zbytek se mi proste nelibi. Nic vic ktomu co rict.Asi ses fakt zabouchlej

Gastarbajtr
22. 08. 2001
Dát tip
nenechám si už konečně zdát o Tobě cos mě tak trochu napálila co trochu, ještě teď hořím nenechám si o Tobě zdát proč jsem to zase porušil? láska jako z barikád černé ráno, černá noc budu brečet...

Krel
22. 08. 2001
Dát tip
je to zmatený a neucelený, taky psáno v 5 ráno... ale má to v sobě atmosféru...za to díky

Wopi
22. 08. 2001
Dát tip
*

kafka
22. 08. 2001
Dát tip
tedy pánové.... a já jásám a jsem nadšena, že to není zmatený ani neucelený a že to atmosférou přímo srší (ale budu jenom maličkej rejpálek ;-)) ten konec... od "často jsem na něco čekal" - toho je škoda...) jinak - je to silný! *!

clovrdik
22. 08. 2001
Dát tip
je to dobrý, emočně silný, akorát je tak trochu vidět, že je to šitý dost horkou jehlou a pár veršů jě tam vysloveně na efekt (/ teda, možná že není, ale na neznalého čtenáře by to tak mohlo působit ). řestože je tato báseň z Písmáckého hlediska nadprůmerná, z pohledu poezie tvojí až tak moc nadšen nejsem :-). Třeba příště :-))

Albireo
22. 08. 2001
Dát tip
Je to takové - kafkovské. Od naší kafky, ne Franze. Věřte, že jsem se vracel, jestli jsem nepřehlédl autora. A tím už jsem řekl, že se mi to moc líbí! *

Pája
22. 08. 2001
Dát tip
*

Astalavista
22. 08. 2001
Dát tip
Já jsem vcelku bez výhrad. Tahle věc jde sice trošku mimo tvůj ryzí styl, ale myslím, že si určitě držíš nadprůměrnou kvalitu své produkce...:)*

líbí...moooc!!! I*I

Cavalera
22. 08. 2001
Dát tip
No ... hele ... v první sloce .... očima/evangelia .. svádí to tam k nepovedenýmu rýmu, sedlo by tam mnohem víc třeba "koránu" druhá sloka .... hodinových hotelů .. tedy radši dát množný číslo .. třetí sl. -.... marně se mi zdá navíc .. 4 sl. ... posl. řádek ... envím ... 5 sl. ... asi sis na chvilku zdřímnul 6 sl. .... hvězdu/hvězdou a hlíně se rozbuší srdce… .... skvělý ..... No co dodat, to víš už jsem dlouho nic nenapsal a tak aspoň rejpu:-)) Jo jinak necháváš se inspirovat, nebo jsi začal psát pod dalším nickem??

dablik008
22. 08. 2001
Dát tip
Mirulka, jsem, ale s basni to vubec nema co delat...ale chapu ze to neni pohodovy cteni na nedelni sezeni na hajzlu :o) Gast, moc pekny *! ale jestli to melo co delat s moji basni, tak je to uplne vedle :o) Krel, je to psany nekdy ve tri odpoledne :o) a neucelene a zmatene to mozna vypada...atmosferu, dekujes, prosim...ale priznam se ze zrovna od tebe bych cekal vic... Wopi, diky kafka, to co je pod druhym "a nebo ne" je tam tak nejak protoze to jeste melo co rict, ale ne zas tak silne jako to co je pred tim, je to takovej dodatek...a ty posledni dva radky jsou uplne to prvni co jsem z basne mel...a diky moc!!! ty vis... clovrdik, revers efekt :o)) psal jsem to tri a pul hodiny a jeste dva dyn si to porad cet a neco tam prepisoval, jinymi slovy moje horka jehla :o) a na efekt...nenene! pripoustim ze zdat se to muze, treba hodinovej hotel je takova osoupana metafora... Albi, dekuju, to byla velka, prevelka pochvala...diky...*! Paja, diky Asta, ja totiz pisu tak jak me to zrovna chytne a sedne na papir...takze asi ryzi formu ani nemam :o) jinak diky! Konstans, diky :o) Cava, no hele...koran si nectu...hodinovej hotel musi bejt jenom jeden aby si to zachovalo smysl...marne tam je a bude :o)...posledni radek 4. sloky je tak jak ma byt...5. sloka je mizerna, uznavam, aspon to ctenare probudi :o)...nenecham se prospat prvni petrolejovou hvezdou? co to je? :o)...o tom konci uz jsem psal nekde nahore, tim to zaclo :o)) Cava, ja uz jsem dlouho nenapsal nic s cim bych byl tak spokojenej jako s timhle...az na muj stale silici pocit ze se moje basne na Pismaku uz miji ucinkem...aspon ty co nejsou melky a libivy...snad je to jenom pocit... jak pod jinym nickem? nebo jak se nechavam inspirovat? to nechapu.... a vsem diky za kritiky!

Cavalera
22. 08. 2001
Dát tip
To přece nevadí, že honečteš .... mělký líbivý .... hm hm .... ééé vlastně nic už nechci ...

dablik008
22. 08. 2001
Dát tip
Cava, koho nectu? ja jsem asi fakt natvrdlej, ale tohle nechapu...

Cavalera
22. 08. 2001
Dát tip
korán nečteš

dablik008
22. 08. 2001
Dát tip
aha...no koran nectu, to je fakt...zato Bibli jsem cet...a znova bych to neudelal :o)

Krel
22. 08. 2001
Dát tip
hmm...no, že jseš to Ty tak jsem si to teď četl mnohokrát za sebou a tady je můj názor: atmosféru to má, je tam hloubka a cit, který vtáhne a nechce pustit čtenáře pryč...a možná je to proto, že jsem o té básni teď vůbec nepřemýšlel, ale nechal jsem jen doznít pocit, který ve mě zbyl po přečtení...nevím, možná ji vůbec nechápu a asi určitě mi uniká její význam, ten autorův, ale vtáhla mě do sebe a zanechala tam těžko smazatelný zásah..." a hlíně se rozbuší srdce" tak tohle je doopravdy síla ve své podstatě...a teď po dalším přečtení, myslím, že už jsem něco pochopil...v té předposlední sloce určitě. no to je kritika- tok myšlenek kousek napsanej po každým dalším přečtením...

Cavalera
22. 08. 2001
Dát tip
proč bys to víckrát neudělal?

Wiki
22. 08. 2001
Dát tip
kafka to řekla za mě , já jásám bez výhrad ... ****

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru