Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

.tak vravel jazvec

18. 02. 2009
2
6
1456
Autor
Skafararix

... zatiaľ asi nie finálna podoba čohosi vačšieho, privítam akékoľvek vaše pripomienky ...


že staré ústa majú pamäť

jazyk jazvy vyhryzené mlčaním


tak vravel, keď v rokline

škrabal do stien

runy


že príbeh je raždie nazbierané v zuboch

že príbeh sa ukladá

                            ako uhlík v stromoch

                            ťatých na podpal


že príbeh tam, príbeh to a vôbec ...

že ho rozpovie


ako začal, ozvena za chrbtom mu pritakala


že návrat bohýň nemožno čakať

skôr ako Matka

neuľahne

nebu


stane sa tak - jej bruchom pukne zem na dĺžku rieky

a hrnčiar s miskou sveta, nohou

pohne kruh

                 opísaná stopa padne

                 do seba


                 luna si hlinou sfarbí

tvár

a rozhnevané víly osedla

vlkov


jelene sa budú brúsiť jeden o druhého

v špirálach pižma dupať zvnútra

von. para z ich nozdier

                                 zaprší nad lesom


tam, kde mu vtáky češú vlasy


kde blesky zažnú noc

kde hromy zabubnujú a všetko prebudia


tam zaprší -

ako na počiatku


keď rozhnevané víly osedlali vlkov

a kvety nešli spať


tak, ako na počiatku


keď ráno vyšlo desať sĺnk

a na oltár padla rozpraskaná

rozeta.

 

-18.2009.-



6 názorů

Skafararix
19. 02. 2009
Dát tip
Jaaaj boze dievka sak neprekrucaj!:) V tejtok veci som chcel mat zeny bojovnice, jasne ze v reali mam rad tie jemne citlive ved som ti vravel ze si na mna moc vysoka a vobec kratke vlasy hehe:)

dazdozienka
19. 02. 2009
Dát tip
luna pre mna znamena akoby si povedal = nezne dievcatko,jemnunke, prisvitne..;] zeny bojovnice?;] myslela som, ze drobne a krehke

Skafararix
19. 02. 2009
Dát tip
A dazdova zienka: Luna je preto bo je to zena a ja mam rad zeny bojovnice hehe:) Mesiac s namazanym ksichtom by vyznieval skor ako opilec...hu.

Skafararix
19. 02. 2009
Dát tip
Dakujem vam obom... K Vlockaa: Temovo osuchany a furt o tom istom? Eko temu som pokial viem tento ani predosly cely rok nepouzil, posledne len laska, erotika atd... Cize trosku nechapem. "Oslobodiť sa od predsudkov myslenia...od konštrukcií, v ktorých akoby si uviazol...hlavne v jazyku": - Nepozname ale mozem ti povedat ze myslienkovo som velmi velmi slobodny a nevadi mi temer nic, predsudkov mam malo:) V "jazyku" - tohtorocne basne su ine ako moje predosle a maju iny komplikovanejsi jazyk ktory moze vyznievat ze neplynie a ze je umely... no len skusam co to da sa niekam v tvorbe posunut bo sam som citil to zaseknutie v istom rytme ... preto teraz pisem inak co je dla mna ocividne. tebou spominane "jazyk jazvy vyrezane mlcanim" nie je komplikovane... vers je spojeny s prvym cize citas "jazyk ma jazvy / vyrezane mlcanim" - je toto komplikovane? Tak potom je komplikovana poezia ako taka... a tusim z casti poeziu odlisuje od prozy - mystifikacia vyznamov, prenosy, symboly atd... Zaver vadi najviac? "ako na počiatku, keď ráno vyšlo desať sĺnk a na oltár padla rozpraskaná rozeta..." - Ako ho chapes? Ako utok proti cirkvy? Ano je to utok:) Povodnych kultov a Matky Zeme proti importovanemu monoteizmu ktory tu nemal tradiciu a prirodu zdegeneroval na puhu materiu ... + 10 slnk je z jednej z najstarsich Cinskych legiend z Piesni hor a mori ... (tieto nove veci v sebe maju mat dost symboliky a mozne je to pre mnohych necitatelne to priznavam) A jo mohol som z nieco miniaturu no pre mna bola vyzva napisat nieco dlhe s hlavou a patou co by nemalo v sebe veta ci obmedzit ju aspon na minimum... chcem sa vyvijat a miniatury s pointou - mozno inokedy:) Kazdopadne mila Vlockaa...dakujem ti krasne za tvoj cas a ochotu kriticky reagovat, velmi si to vazim a viem ze mas v comsi pravdu ... ak hore napisane reakcie vyznievaju utocne neber to tak... som len po nocnej unaveny a neschopny formulacie... Maj sa !

vlockaa
19. 02. 2009
Dát tip
neviem...už sa mi to zda priliš o tom istom...čo keby si skúsil inak? prekvapivejšie?...:) v tom zmysle tá predchádzajúca bola snáď lepšia...aj keď nezdieľam tvoj názor:)možno by to chcelo oslobodiť sa od predsudkov myslenia...od konštrukcií, v ktorých akoby si uviazol...hlavne v jazyku...napr.:jazyk jazvy vyhryzene(j)? mlčaním...toto je komplikovaná konštrukcia do veľkej miery pre mňa prázdna... ten záver mi vadí najviac: ako na počiatku, keď ráno vyšlo desať sĺnk a na oltár padla rozpraskaná rozeta... na tvojom mieste by som skúsila skoncentrovať text k pointe a vyčistiť od zbytočností...chce to prekvapivejšie a dynamickejšie obrazy...napr. pekný obraz je : príbeh je raždie nazbierané v zuboch...:)toto rozvinúť veršom k pointe a je perfektná miniatúra...

dazdozienka
18. 02. 2009
Dát tip
paradna, vadi mi jedine: luna si hlinou sfarbí tvár a rozhnevané víly osedlajú vlkov ... asi kvoli slovu 'luna'

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru