Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

špatná situace ve zdravotnictví

21. 08. 2001
0
0
8767
Autor
Danny

Ahoj braši a ségry písmáci.

Velice mě mrzí že se tato republika málo stará o zdraví lidí: peníze, které stát na zdravotnictví dá, pohltí zdravotní pojišťovny. Ty určují kolik dostane lékař (či nemocnice - podle toho zda mluvíme o soukromých či státních lékařích) zaplaceno. Přitom úředníci v pojišťovně zdravotnictví vůbec nerozumí. Smlouvy které sepisují s doktory jsou podobné smlouvám, kterými se člověk upisuje ďáblu. ( :-).

 

Moji oba rodiče jsou lékaři ve státních nemocnicích: mámin plat je kolem 12 000 a tátův 20 000 - a to je primářem oddělení.

 

Díky těmto šíleným platovým podmínkám - tito lidé přitom zachraňují lidské životy den co den - nastává odliv mozků ze zdravotnictví do jiných oborů.

 

Stávka zdravotníků je pokládána za neetickou (Hippokratova přísaha)

proto se vás ptám: co se dá dělat??


Pepe
25. 08. 2001
Dát tip
Pané... tady se to teda rozjelo. Škoda že jste tak vychladli. Díky za avízo, ale už nevím, co bych napsal... Snad jen reakci na to, co jsem se dočetl výše: Podle relativně nízná úroveň zdravotnické péče je i není způsobena platy. Dobře zaplacený člověk pracuje s radostí a je to na něm i jeho práci pouznat. Jinak možnosti doktorů jsou omezeny přece i přístrojovým vybavením a vůbec vším, co si dovolit mohou a co ne. Co jsem slyšel, tak si toho hodně dovolit nemůžou, přestože by to bylo lepší.

Cavalera
24. 08. 2001
Dát tip
Jen by mě zajímalo, jestli zolli a bacil mává rukou ze stejných pohnutek .. he? .. jistě teď ano, a před tím? .. he? ... jo jo zolli .. znám znám .... Když připomínáš řádový sestry ... připomělo mi to jednoho veleváženého primáře (kterého ovšem nesnášela jediná sestra), nebo po vzoru jezuitských průkopníků, nutil sestry účastnit se na pacientově nemoci a to tak, že nesměli používat rukavice a roušky, či po svém vzoru požadoval, aby lehaly k nemocným .... ostatně až na to lehání ... to byla jen malá "humorná" příhoda z natáčení ... ostatně myšlenka Jezuitských proklamátorů by se jistě šikla i dnes .... jistě by se našla spousta dobrovolníků i z řad pánů a dam lékařů (uh pardon, vyšší sociální třídy, bych nedopustil se nepřesnosti), co by hnijící rány např. na dolních končetinách olizovali, se stejným zájmem neváhali přistoupit k nejbližšímu kontaktu i u infekčních chorob, tak jak kázala morálka starých jezuitských bratří:-) .... Vlastně jsem jen chtěl vyjádřit svou lítost nad dvackou měsíčně pana doktora XY, myslím, že kdyby se každé sestře ubralo na riziku a osobním ohodnocení, jistě by se to dalo zlepšit .... dále je mi upřímně líto, že pan doktor XY dostal minulý měsíc menší "pozornosti" od dealerů léčiv, než je tomu obvykle. Je mi líto, že pan dokotr XY musel tvrdě studovat a připravit se tak na své povolání, začež se mu národ prahbídně odvědčil. tralalááá ... já s písničkou jdu jako ptáček ... oh ... smím si tuhle písničkui ve své sociální třídě zazpívat? ... jééé a jaká je moje sociální třída? .. kruci .. Cavalero, hledej diplom ... panebožééééé, kam jsem ho jen zašantročil ... jééé .. uhh díky své nepořádnosti poklesnu v kolenou a se sepjatými rakami do nižší sociální třídy ... matko Boží oroduj za nás, za všechno, kdož stejně jak já klesáme v sociálních třídách ... oh ... proč se to jenom Bože stalo? Proč ztratil jsem svůj cíl? Proč vytratil se z mého života smysl a já přestal v tužbě po vyšší sociální třídě? ... Kriste, Ježíši, Viléme ... kruci .. to už je zas jiná pohádka .... cestou do práce, to si zpívají, po krvavý cestě, kéž by neměli jazyky .... a umcaca ... a hemeroidová obloha sype do očí všechny svý sračky ... a měsíc? ... jízlivě, jen jízlivě se pousmívá nad mou sociální třídou .... kdeže lásky mé jsou dnes .. oj oj oj decibeli lásky ... a šla nanynka do zelí do zelí .. s jedním velkým přáním nakopat vás všechny do prdele .... .... narvat vám držky do dlažby je stejně zbytečný, protože až přijde TA vaše chvíle, uděláte TO - vím ... tralalá .. a na pódium přichází nová vycházející hvězda .. oh .. však co se to nedozvídáme, pochází z nižší sociální třídy .. pryč s ní .. neb nesluiší se by mezi nás vcházela sociální veteš ... kdééé domov .. a nad tatrou sa .... otče náš jenž jsi na nebesích ... vy ste děti velkejch činů, vy ste děti revoluce, vyražte si mozky z hlavy, hoďte je do popelnice ... a kdysi jsem byl slušnej a něčemu jsem věřil, jedničky až do čtvrtý třídy, no to sem byl débil .... nahnáno ... vymešlej krásný hesla - potom s nima zdoběj ulice, vymejšlej krásný hesla - blbost, která nezná hranice .... nás nikdo nenasere, nasere se sám, my serem na ty věci ta dam, ta dam .... sádrovej trpaslík, s uraženou hlavou, a krásnej mramorovanej důům, a velký auto máš a červenou knížku a pudinky ze západůů ... není ta česká písnička krásná? ... ve strachu a špíně žiješ, změny tý se nedožiješ, povstaň a už běž .. povstaň a už běž ... tož se mějte vy sociální třídy ....

Mahoney
24. 08. 2001
Dát tip
caví, evidentně jsi nepochopil :-((((( chtěl jsem jen připomenout srovnání z druhé strany: platy a pracovní podmínky lidí s technickým zaměřením... přeber si to jak chceš a třeba se můžeš dál ztrapňovat :-((( jinak NO COMMENT

clovrdik
24. 08. 2001
Dát tip
Cavo, ať žije Šanov 1 :-)))) ... obušky, slznej plyn, klepeta na ruce, antony narvaný odvážej zuatčený :-)

Cavalera
24. 08. 2001
Dát tip
.... rád mahoney

Bacil
24. 08. 2001
Dát tip
Lidi, no tak už se nehádejte. Díky Wiki, že se snažíš to vše smířit... Myslím, že jse všem jasné, že to celé není JENOM o platech, na druhé straně je to TAKÉ o platech. Je to také o střetu tržního systému s nutně netržním prostředím; tento střet nedovedli uspokojivě vyřešit nikde na světě, natož v naší becherovkové postkomunistické policie a ekonomice.... radši už mlčím, měl jsem se vůbec možná radši držet svého prvního diskusního příspěvku zde a mlčet...

Mahoney
23. 08. 2001
Dát tip
cav: sestry - víceméně souhlas; akorát (možná jsem naivní) jsem vždycky chápal diskuzi o platech lékařů jako synonymum diskuze o platech ve zdravotnictví obecně... když už chceš srovnávat výši platu, tak srovnávej ve stejné sociální vrstvě: tedy plat lidí vysokoškolsky vzdělaných... nevím kolik doktorů znáš, ale není pravděpodobné, že bys jich znal dost na to, aby z toho šla dělat nějaká obecnější statistika :-)) měj se hrbatě a pa :-))) mah. (NEMYSLÍM TO ZLE)

Pepe
23. 08. 2001
Dát tip
Dá se dělat toto: pečovat os vé zdraví sám. Vemte si, jak hodně potřebují doktory sportující lidi a tlustí tatínkové, kteří sotva dojdou k autu. Vadí-li někomu úroveň zdravotnictví, ať tam neleze a taky proto něco dělá. A ti, kteří zdravotnictví potřebují opravdu hodně, o ty se, myslím, starají dobře.

Bacil
23. 08. 2001
Dát tip
Jako lékař a manžel lékařky říkám: nic neříkám, radši jen mávnu rukou...

Wiki
23. 08. 2001
Dát tip
Cavalera : Tvůj příspěvek mě donutil reagovat, i když, ač jsem doktor, jsem chtěla zůstat stranou. Nevím, jaký obvoďáky znáš |Ty, ale já jsem takovej obvoďák, že každých 1/4 roku vracím poijišťovně x tisíc korun, protože jsem si dovolila léčit lidi podle svého svědomí, tluču se od platby pojišťoven z měsíce na měsíc, jezdím ve staré Felicii horko těžko splacené a náš byt bych Ti nepřála vidět, jak vypadá, protože jsem pořád v ordinaci, nemám na něj čas a ani peníze,abych ho zařídila nějak hezky .A věř mi, že je to pravda, kdybys k nám přijel, viděl bys na vlastní oči :-(((( mimochodem : pracovní dobu mám průměrně 10 hodin denně, spíš víc, večer jezdím po návštěvách po pacientech, za návštěvu dostanu od pojišŤovny asi 60 Kč a to musím jet vlastním autem a strávím tím minimálně hodinu mimo pracovní dobu ... potom to kompenzuju čtením básniček na Písmáku, abych se z toho úplně nezbláznila :-)))

Wiki
23. 08. 2001
Dát tip
a dodatek : platy sester : své sestře platím měsíšně 10500 hrubého /já nemám o mnoho víc / , pracuje 6 hodin denně, i když má úvazek na 8 hod a zatímco já vyšetřuju, léčím lidi, ona založí několik výsledků do karet, napíchá za den několik injekcí a vypíše hlavičky na receptech. Všechno ostatní si dělám sama...Možná by každý měl hodnotit jen to, co opravdu zná a prožil na vlastní kůži .....

Bacil
23. 08. 2001
Dát tip
Oni by si možná taky lidi měli uvědomit, že těch dvacet má doktor, který má měsíčně x služeb a x přesčasů, když se to přepočítá na hodinu práce, má určitě méně než kdejaký zedník... Nemluvím o sobě, já jsem konec konců mikrobiolog a navíc z 80 % placený univerzitou (tam jsou ovšem platy ještě horší, jen mimochodem), ale když si představím svou ženu... jde třeba v pátek ráno do práce, přijde v sobotu před polednem, pak jde do práce v neděli ráno a vrátí se v pondělí kvečeru (běžně)... a nosí domů nějakých třináct, čtrnáct tisíc... Ale nestavěl bych lékaře proti sestrám či laborantkám - bídně jsou na tom podle mě všichni, s tím, že sem tam se někdo má trochu hůř nebo trochu líp...

Cavalera
23. 08. 2001
Dát tip
wiki: Co po mě teď wiki, chceš? Abych polemizoval nad tím, jaká jsi a nejsi lékařka? Nemíním se v tomhle nimrat. Jen jedno si neodpustím ... uvádět, že jezdíš vlastním autem .. tak si snad vedeš cesťák, ne? .. tak to jen na okraj ... jinak se v tom nehodlám patlat, protože jak už jsem výše řekl, nemyslím si, že základní problém zdravotnictví je v platech a dokud tohle nepochopíme moc se toho nezmění. A co se týká doktorů a sester, jsou excelentní, dobří, průměrní, špatní a veteš na výkop, ostatně jako ve všech zaměstnáních, je však až s podivem, kolik té veteše se v nemocnicích upíchlo. Ještě k těm sestrám, myslím že bylo patrné, že mluvím o nemocničních sestrách a jistě mi dáš zapravdu, že jsou oddělení kde to není zrovna o hlavičkování receptů a píchání njekcí a 6-ti hodinové směně .... Mahoney: .... sociální třídy ... k tomu se nedá ani vyjádřit, jen abyste se všichni jednou ze svejch sociálních tříd a vysokejch škol neposrali ... Vlezte mi někam, vy sociální třídy .....

Prokletí
23. 08. 2001
Dát tip
Cavo: stávky lékařů u nás vždy probíhaly způsobem, kdy byla stále zajištěna péče o pacienty, tohle je nesmyslný problém, nikomu se neublížilo. Říkáš: doktoři, učitelé a železničáři, ale to jsou nesrovnatlené pracovní skupiny. Doktoři jsou elita škály pracovního pole, studujou víc než deset let, aby měli titul a obě atestace, celej život musej držet krok s vědou, proto myslím, že VÍ, že stávka je přípustná v určitých mezích. Nesměj sebou nechat vorat. A mimochodem, když jsme u placení: kdo zaplatí doktorům to, co pro lidi dělaj? "Dyk je to přece poslání", se říká. Nejsou to andělé, jen lidi. m.

Cavalera
23. 08. 2001
Dát tip
Prokletí: .... to na co reaguješ jsem nenapsal já!!!!

Wiki
23. 08. 2001
Dát tip
Cava : :-))) samozřejmě nechci, abys hodnotil, jaká jsem nebo nejsem, to je můj problém..... jen jsem chtěla nastínit druhou stránku problému z praxe. k tomu cesťáku . dostávám 5,80 za km , ... tahle debnata nemá smysl, nic neřeší .. problém zdravotnictví je podle mě v tom, že existujou loby farmaceutických firem, které podplácejí kdekoho od úředníků ministerstva zdrav., financí a zdravotních pojišťoven, aby se jejich drahé léky a pokud možno předražené , dostaly do číselníku jako plně hrazené, tam utíká nejvíc peněz. Další problém je v množství úředníků v pojišťovnách a vybavení pojišťoven - kolik tam se utopí peněz,se nám asi nezdá.. A všem těmhle zainteresovaným se samozřejmě velice hodí, když se hádají zdravotníci mezi sebou a s pacienty, problém se přesune jinam ..... a v neposlední řadě se hodně peněz utopí i na zbytečných vyšetřeních , protože existuje spousta lidí, která obíhá množství doktorů kolem dokola a když nevěří jednomu internistovi, navštíví pro jistotu hned další dva...to je nekontrolovatelné a v tomhle je náš systém zdravotnictví postaven špatně. Předválečný systém byl v mnohém moudřejší. čeká nás ještě hodně let tápání a měnění zavedeného, než se alespoň trochu přiblížíme k optimálnímu řešení. A zanechme negativních emocí, nemá to cenu :-)))))))))))))))

Wiki
23. 08. 2001
Dát tip
avi

Prokletí
23. 08. 2001
Dát tip
Cavo: myslím to, že si pacoš zaplatil..... jo, otec je obvo´dák, bydlím v nájmu a auto máme ani ne za 1/4 doma jeden počítač s napůl vyhořenou starou obrazofkou(nepřehánějmež)... to je jedno.... sestra je samozřejmě důležitá, ale doktor má hlavní slovo, je prostě kvalifikovanější, to se nedá vzít jinak. No nic stejně Vásd všechny miluju 8c)))))))))) n.

Cavalera
23. 08. 2001
Dát tip
Konečně rozumný slovo, díky wiki ........ Jinak 5,80 na felicii, není zase tak špatný, ne?:-)))))))))))))))

Cavalera
23. 08. 2001
Dát tip
Prokletí: dobře .. jedna věta byla skutečně moje:-)))) ééééééééééé nemám náladu na zabředávání .... jen si prostě neodpustím opět zdůraznit, že pacoš si to zaplatil .... to že to někdo blbě přerozdělí a promrdá, je ostatěn věc jak pacoše, tak doktora .. nuže schutí a úsměvem do příštích voleb .... já volím LIDOJEDY!!!

Wopi
23. 08. 2001
Dát tip
Cava: ještě poznámku z druhé strany: 6x měsíčně čili 1x až 2x za týden nepřijde domů vůbec... jsou možná manželství, kdy by to bylo bráno jako plus, mně to sere. A mnohdy jde ráno přede mnou a přijde večer po osmé... ve stavu, že je schopná akorát pohladit kocoura, vypít lok kombuchy a padnout do postele vyspat se na další skvělý den...

Cavalera
23. 08. 2001
Dát tip
a co Ti mám jako teď wopi říct? .. "ano, máte pravdu, situace je špatná díky platům doktorů a jejich pracovní době" ... eh ... dal bych Ti příkla, kdyby mi už nelezlo krkem, jak každej skuhrá, jak zrovna on je na tom špatně a nejhůř .... Kurňě to se nikdo nepozastavíte nad tím, že situace ve zdravotnictví, ba co víc, zdraví lidí, je dáváno do přímé souvislosti a řečšení hledáno v platu doktora?

Wopi
23. 08. 2001
Dát tip
Ale ne, proboha, asi jsi mě nepochopil... já nemluvil o platu, ani neskuhram. Jen Ti prostě popisuju situaci. Spíš jsem chtěl napsat o tom, že tam dělá spousta lidí, který to mají jako poslání, protože jinak by tomu za daných podmínek nedokázali dát drtivou většinu svýho života i svýho zdraví. A nebejt jich, teprve PAK by byla situace ve zdravotnicví na prd... Tyhle obětavé dříče právě zneužívá společnost... A oni se svezou s jinými, kteří si uměli udělat zlatý důl, kteří se vyprdli na pacienta atd. Prostě každá mince má dvě strany. Chtěl jsem Ti jen napsat, že já znam tu druhou, než znáš Ty.

Cavalera
23. 08. 2001
Dát tip
ok

zolli
23. 08. 2001
Dát tip
Něco jsem tu chtěla mektnout hlavně na téma SZ pracovníci a nemocnice ...vona je tam ta holka takova ficka pro vsecko, asi se zapomelo, ze uz to davno nedelaj radovy sestry. Jak i zde jistě bedlivě sledujete, naprosto podřadnej a opomijenej povl personal. (Wiki promine u nich je zjevne hajenstvi a raj aspon pro jednu nebožačku) Ještě, že se mi odlil mozek. Odcházím zdechnout do peří, zejtra znovu posloužím zdraví lidu. To co tu probíráte? Jako bacil jen čučím a mávám rezignovaně tlapkama.....

Piži
22. 08. 2001
Dát tip
Treba by se mohl kazdy o sve zdravi starat sam tak, aby k doktorum chodil co nejmene. Koureni, prejidani, malo pohybu...

clovrdik
22. 08. 2001
Dát tip
Danny : Souhlasím, že peněz moc neberou, vzhledem k zodpovědnosti, kterou mají. Ve srovnání s všelikými nezodpovědnými politiky bez zodpovědnosti je to žalostný stav. Mahoney a Piži : co má společnýho běhání za doktorama s jejich platama ? To jako, že když tam bude chodit míň lidí, vlstně se ukáže, že nejsou tak potřební a tudíž tolik peněz nepotřebují ? To snad ne, pánové ! Albi : německy ke své škodě neumím, takže první větě nerozumím. Jinak s neetičností nesouhlasím, už vůbec ne u učitelů, železničážů atd. Pokud mají sloužit lidem, tak si to lidi musej zaplatit - myslím to tak, že musej volit takové politiky, kteří se vykašlou na krmení penězma všelijakých NATO atd. a míto toho peníze převedou např. na lepší podmínky zmíněných profesí. Pokud ovšem bude národ volit voly, musí si to vyžrat - např. i nepříjemnostma spojenýma se stávkama.

Vio
22. 08. 2001
Dát tip
Človrdík, to máš tak... když si na každou ptákovinu necháš předepsat drahý léky z dovozu, tak pak pojišťovny nemají tolik peněz na platy doktorům.

clovrdik
22. 08. 2001
Dát tip
Vio : to je taky pravda, souhlasím. Ještě že já chodím k doktorovi jenom na vstupní prohlídky, když měním práci a to ještě s maximálním sebezapřením :-).

Albireo
22. 08. 2001
Dát tip
clovrdik: Já to teda zkusím přeložit do Krylovštiny: Čelem vzad, vlevo v bok, držet hubu, držet krok...

Prokletí
22. 08. 2001
Dát tip
můj otec je lékař... můj bratr je lékař.... můj bratr je budoucí lékarník... vzdal jsem to přdem - budu rovnou BEZDOMOVEC!!!! hahahaha jakákoli smysluplná stávka je opodstatněná, veškeré stávky lékařů se udály bez škody na pacientech... díky m.

Prokletí
22. 08. 2001
Dát tip
avízo Albimu: to, co říkáš, je přece vůči nim nespravedlivý... zedník se Ti na práci vysere, když nemá svý jistý... přece si doktoři nenechaj srát na hlavu jen proto, že sloužej lidem, mysli chlape m. ... och,m jak jsem se rozohnila, pardon ;o))))))

Cavalera
22. 08. 2001
Dát tip
Prokletí: jenže ty lidi si toho doktora zaplatili ... Mimochodem, když už jsme u toho ... každej furt mele hubou okolo platů doktorů .... a na sestry každej sere, přitom si troufnu říct, že vykonávaj těžší práci a rovnež zodpovědnou ... Za další .... většinu doktorů co znám by mohli hnedle propustit na ulici a bylo by to jen ku prospěchu ... Za další ... půlůka národa hnípe za 7 tisíc, tzakže mě dvacítka u doktora zas tak nebere, mimochodem, to je čistýho nebo hrubýho ... Za další .... nejsem si jist, jeastli platy doktorů, jsou tím nejpalčivějším ve zdravotnictví Nechápu, proč je problém zdravotnictví stavěnj na Písmáku skrze plat doktora ... ééééé pominu-li nemocniční doktory, tak znám několik obvoďáků, kteří zkuhrají nad svým platem, ale jezdí autem za milion a v baráku maj několk počítačů s lcd panely a nejmodernějším příslušenstvfím .... oh svatá to žebroto .... A jinak mi všichni vlezte na hrb, jakož i já .-.-.-. na vás .... bléé

Absurdian
21. 08. 2001
Dát tip
nic

Mahoney
21. 08. 2001
Dát tip
co my můžeme dělat? třeba neběhat za doktory, aby nám předepsali prášky (hrazené pojišťovnou) na každou blbost... ((-: ony proti blbosti stejně žádné léky nezabírají :-))

Vio
21. 08. 2001
Dát tip
Mahoney!!!! ;-))))))

Albireo
21. 08. 2001
Dát tip
Maul halten und weiter dienen. Aspoň tak si to načalstvo státu představuje. Stávku lékařů skutečně za neetickou pokládám, a také stávku učitelů, železničářů a dalších, jejichž povoláním je sloužit lidem.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru