Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

CESTA

09. 03. 2009
28
37
7309
Autor
vesuvanka

28. února 2007...

CESTA

Znám jednu
kam člověk nevkročí
a jediná rostlinka
se neuchytí

Chmurná je
a bez života
jen kamínek
se skutálí

Tajemná
někdy ožívá
člověk na lodi
na její čas čeká

Snesl se soumrak
Už svítí
Tyrhénský maják
Ostrov  s tepem
neklidným
a krví žhavou

Vyrazila branou
zbarvila stezku
a tiše se řítí
do království vod

Souboj živlů
nelítostný
syčí oheň
vlny běsní
krev promění
v kámen

Zas černě mlčí
ve svahu hory
své už pověděla
Sciara del fuoco












37 názorů

vesuvanka
29. 10. 2010
Dát tip
Taublo, děku za přečtení a milou odezvu :-))) Zdravím Tě a přeji krásný, sluníčkový den a víkend :-)))

Taubla
28. 10. 2010
Dát tip
k r á s n é

vesuvanka
21. 01. 2010
Dát tip
Markel, díky za milé zastavení a odezvu :-))) Mě také fascinuje souboj živlů.

Markel
21. 01. 2010
Dát tip
souboje živlů, to je fascinující, líbilo moc, jak to vidíš ty - T

vesuvanka
04. 05. 2009
Dát tip
jjj - potěšila jsi mě svojí návštěvou, děkuji za milou odezvu i tip a zdravím :-)))

vesuvanka
31. 03. 2009
Dát tip
metro, díky za návštěvu a milou odezvu, i tip. Posílám pozdrav :-)))

vesuvanka
28. 03. 2009
Dát tip
Bíšo, děkuji za milé zastavení a odezvu :-))) Posílám pozdrav a přeji krásný víkend :-)))

Bíša
27. 03. 2009
Dát tip
Pěkné verše...

vesuvanka
21. 03. 2009
Dát tip
Adriano, děkuji za milé zastavení i slova, kterými jsi velmi dobře vystihla mé pocity k vulkánům - velikou lásku (něhu jako ke květinám, které rostou na jejich úbočí), obdiv i respekt, Většinu lidí sopky spíše děsí, okamžitě vyvolají představu zkázy. Já vnímám sopečnou činnost trochu jinak - jako přírodní jev, který je nakonec tvůrčí a životadárný - většina ostrovů se zrodila podmořskými sopečnými erupcemi, dokonce i korálové ostrovy mají ve své základně podmořskou sopku. Vulkány jsou projevem života Země. Fascinující je i bohatý život vulkanických krajin a dokonce i to, že sopky před erupcemi varují.... Asi před dvanácti lety mě dostala slova kdysi proslulého vulkanologa Harouna Taziefa, který si ve své knize "Schůzky s ďáblem" posteskl, že je škoda, že žádného básníka nezaujaly sopky natolik, aby o nich napsali báseň a doslova - cituji autora: "VULKÁNY STÁLE JEŠTĚ ČEKAJÍ NA SVÉHO BÁSNÍKA" - Těmto slovům nebylo možné odolat - padla jako semínko na úrodnou lávu... :-))) Zdravím Tě a přeji krásný víkend :-)))

myslím, že jsem k tomu řekla, že to nemá chybu, ale ráda to udělám znovu, tvoje verše jsou vždy precizně popisné a přesto romantické a malebné, fascinuje mne, jak o vulkánu dokážeš psát s takovou láskou jako by to byla něžná květina, dávám tip a zdravím Adriana

vesuvanka
12. 03. 2009
Dát tip
Horavin, kouzelná_květinka, Zbora - děkuji Vám za milé zastavení i odezvu, z níž mám radost :-))) Horavin - těší mě, že můj stručný popis na Tebe takto zapůsobil, vložila jsem do něj své nadšení a lásku k ohnivým horám :-))) Posílám pozdrav :-)))

Zbora
12. 03. 2009
Dát tip
Díky za další zeměpisnou zajímavost. :)

já Tě prostě obdivuji Janinko pro Tvou lásku k Itálii a jejím krásám. **

Horavin
11. 03. 2009
Dát tip
* Ano, co mě fascinuje, že jde vlastně o stručný popis, a přesto i tudy chodí zvláště noblesní poezie ***

vesuvanka
11. 03. 2009
Dát tip
Haničko, děkuji za milé zastavení i tip a zdravím :-)))

Velmi hezké,tip

vesuvanka
10. 03. 2009
Dát tip
Háber, synáček - děkuji Vám za milé zastavení i tipy :-))) Posílám pozdrav :-)))

synáček
10. 03. 2009
Dát tip
*

Háber
10. 03. 2009
Dát tip
*je krásná*tá cesta:)*

vesuvanka
10. 03. 2009
Dát tip
Rajmund, Robinia, guy, Jarmila Svobodová, mylenka, Zuzulinka, Hasdrubal - děkuji Vám za milé zastavení, slova i tipy :-))) Rajmunde - také žiji mimo sopky, ale inspiraci k psaní mi dávají především sopky a krajiny sopečného původu a vše co s nimi souvisí, flora, fauna a také umění, které se k nim vztahuje. Jarmila Svobodová - mám radost, že se Ti knížka líbí :-))) Hasdrubale - možná, že je to tím, že jsem pouze popisovala CESTU - sama jsem ji viděla také jen černou, bez života, ale pohled byl působivý a představa lávy řítící se do moře také. Ale to je veliká náhoda a štěstí se zrovna strefit do těchto okamžiků :-))) Posílám Vám všem pozdrav ze Stromboli, která je v plné síle a kráse při západu slunce :-)))

Hasdrubal
10. 03. 2009
Dát tip
pre mna trocha bez dynamiky....

Zuzulinka
10. 03. 2009
Dát tip
*

Marcela.K.
10. 03. 2009
Dát tip
Krásné...*

guy
10. 03. 2009
Dát tip
hodně dobře vylíčená cesta, kam člověk nevkročí *

Robinia
10. 03. 2009
Dát tip
*

Rajmund
10. 03. 2009
Dát tip
Žiješ také občas mimo sopky?

vesuvanka
10. 03. 2009
Dát tip
Rampoušku a Diano, děkuji za milé zastavení i odezvy, které mě moc potěšily :-)))

Diana
10. 03. 2009
Dát tip
No ano! To je zase zážitek! Pěkné. t****

Rampoušek
09. 03. 2009
Dát tip
krásné Janinko ! pro tebe typické, a láva ze Stromboli je uchvacující jako tvé dílko /*

vesuvanka
09. 03. 2009
Dát tip
A ještě posílám pozdrav ze Stromboli :-)))

vesuvanka
09. 03. 2009
Dát tip
Jirko, děkuji za milé zastavení i slova, která mě potěšila :-)))

jistě
09. 03. 2009
Dát tip
Jani ty mě žhavíš a zhavíš.Už jsem na ten Vesuv doopravdy zvědavý.A báseň je to prostě ta tvoje.Úsporná a milá.Ještě si představit tvůj úsměv a je to na dvě hvězdičky:o)

vesuvanka
09. 03. 2009
Dát tip
Johanne, díky za milé zastavení i tip :-))) Ano, je to vzpomínka na Liparské ostrovy, tentokrát na Stromboli :-)))

Ak sa nepletiem ...Vesúvanka...stále spomína na Liparské ostrovy a konkrétne na ostrov Vulcano?..Za spomienku a za krásne rýmy na nekonečný raj na zemi....tip z mojej strany.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru