Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

úvaha o tom, jak se téměř rozpoutala třetí světová válka

11. 03. 2009
15
31
5936
Autor
aleš-novák

narodil jsem se v Mostě. Od šedesátých let ustupovalo historické město těžbě uhlí...

jednou takhle

pozdě odpoledne

jede Ivan v tanku

tu něco zhlédne

  

protře oči

zavolá Serjožu

tomu co vidí

oba věřit nemožu

  

proti nim jede tank

s hvězdou bílou

a oni mají rudou...

no to je dílo !!!

  

vždyť není válka

je osmašedesátý

(znám to jen z vyprávění

mého táty)

  

co bylo dál?

byl konec zdárný?

kde se tam vzal

tank U.S. Army ?

  

napínat vás

už nemá cenu

Hollywood v Mostě točil

Most u Remagenu...


31 názorů

tak jsem chvíli hledal abych zjistil, že se mýlím. Nebyl to Most u Remagenu (ten se točil v Duchcově a v Davli), ale Na západní frontě klid. http://www.filmovamista.cz/lokalita/zaber?id=6556-Okruzni-ulice--Stary-Most


já to pamatuji už jen matně, možná proto mám k Mostu dost vlažný vztah, i když jsem se tam narodil...Například vzhled starého divadla mám docela zřetelně před očima, nedaleko byly lázně, kam se chodilo do bazénu...

tahle :o) zapomněl jsem přidat link, pardon...

k tématu :o)

tož díky :o)

Jarni
05. 07. 2009
Dát tip
to je paráda.mám úplně jiný styl,ale tohle mě zaujalo.Koukám máš tady toho mega,tak jdu číst další.Fakt dobrý!!!

i to je možné, v Mostě se k filmování využívaly staré domy před demolicí...

FAE BOMB
29. 05. 2009
Dát tip
Asi jsem blbej, nebo nečet' pozorně, ale netočil se nějakej film vo boji vo most u Remagenu na Berounce?

trochu agresivní...

ruprecht
10. 04. 2009
Dát tip
:-)

Ó
12. 03. 2009
Dát tip
...lítý boj...hvězdný roj...jedna pak spadla ke mně...poznal jsem...že jsou stejné...

ano, kouzlo nechtěného...:o)

Hesiona
12. 03. 2009
Dát tip
Tak na ně, na krasnoarmějce!*

Toscana
12. 03. 2009
Dát tip
Ty museli čumět jako fujara zjara :o)))))))) *t

avox
11. 03. 2009
Dát tip
Já viděla ruský tank namířený na česká kasárna a nešlo o natáčení... */

macecha
11. 03. 2009
Dát tip
docela vážná legrace ..***

slyšel. od kalašnikova. To není režisér...

moorgaan
11. 03. 2009
Dát tip
se divím že Ivan v tom tanku neslyšel klapku:-))/**

Edvin1
11. 03. 2009
Dát tip
Aha. Kdo by to řek, kdo by to řek! Ale ty hroby tady v Kolíně nad Rýnem jsou!!! A pamětníci mi o Rusech vyprávěli! Když je tady zabili, tak asi zde byli. Nebo je sem přivezli už mrtvé? Aby dědaEda mátli??? Jak od nich neuctivé!

BigBivoj
11. 03. 2009
Dát tip
Edvine dědku! Nepleť si Labe s Rýnem! Říká ti něco Thorgau? A pojem demarkační linie? Proč se tenkrát Stalin Roosewell a doutníkař sešli?

Edvin1
11. 03. 2009
Dát tip
No a? Však moje poznámka taky byla "veselá". BTW, těm lidem v tancích, jak zmiňuji, asi moc veselo nebylo. Už to popletení v hlavách muselo bolet. Stroj času nebo co - museli si říkat. :-)))

Edvin1
11. 03. 2009
Dát tip
Pokud vím, dostali se rudí ke konci války až k Rýnu, kde si s Amíky podali ruce. Takže setkání u Remagenu by nebylo nemožné. U nás v obci (nedaleko Rýna), kterou osvobodili Amíci, máme na hřbitově čtyři pomníčky ruských chlapců z roku 1945, bylo jim kolem dvaceti, jeden starší. Očividně vojáci. Co že tady dělali? Bůhví.

Rampoušek
11. 03. 2009
Dát tip
To je fakt, ve scénáři to chybělo a mě bylo tenkrát 12, pamatuji jak slavná CA rozstřílela nově zbudovanou celnici na Cínovci, když je naši chlapci nechtěli pustit k nám!

no, rudoši ve filmu nehráli, ti se tam připletli omylem...jeli prostě kolem, 1968 :o)

Rampoušek
11. 03. 2009
Dát tip
No jo ale co tam dělala rudá barva na tom mostě? Byla tam snad jen svastika a bíla hvězda. Rudá jen v Mostě!

no, mě byly tenkrát čtyři, ale pamatuji starou ocelárnu, co už nefungovala...ta se jako kulisa k natáčení používala často... Edvine, jde o veselou historku z natáčení, nic víc :o)

BigBivoj
11. 03. 2009
Dát tip
Ede tak v tomhle případě Aleš nekecá! Sám jsem byl u toho natáčení. Komančové tehdy spláchly dva problémy najednou. Amíci jim zaplatili za natáčení filmu a ještě zbourali část starého Mostu!

Edvin1
11. 03. 2009
Dát tip
Moment, Aleši, horší bylo sedět v tom s hvězdou bílou. Ten asi nebyl vyzbrojenej. Ale asi měly obě posádky gatě dost plný... Věcná otázka: Fakt se to točilo v Mostě? A proč? Máte tam řeku jako Rýn? A nač to město? Všecko se odehrává na mostě a v jeho bezprostřední blízkosti. Dyk jsem ten film viděl!!! V tom filmu byly tanky? To byl boj muže proti muži, tak nanejvýš kulomety, nebo snad náký to dělo. No a ten most stojí, takže stačí si ho najmout na pár dní... Ale Ty asi jen kvůli tomu rýmu. Zase nám věšíš bulíky na nos! Jinak: Obvykle skvěléééé!:-)))

no ale v tom tanku bych sedět nechtěl...ani v jednom :o)

Diana
11. 03. 2009
Dát tip
To je tedy dílo! Humor, kameňák, co napsal sám život T******

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru