Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Truchlivý příběh Richarda Mayhewa

18. 03. 2009
21
31
4575
Autor
Ferry

Sir Richard Mayhew ze skotského Inverness, dědic místního zámku, polností i lesů, uspořádal večírek na rozloučenou. Čtyři týdny předtím byl v Covent Garden na premiéře muzikálu Neverwhere. Na cestě nočním Londýnem do hotelu zahlédl oslnivě krásnou dívku ve večerní róbě v okamžiku, kdy se spustila do kanálu a obratně za sebou přiklopila mříž. Nezapomněl na ni a neuklidnil se, dokud po mučivých týdnech nedospěl k rozhodnutí dívku najít. Tedy, má-li mít jeho další život smysl. To bylo něco pro chamtivého bratránka O´ Connolyho, který vytušil obrovskou a zjevně jedinou příležitost schlamstnout - neboť byl za Richardem následující v pořadí co do práv na majetek Mayhewů - veškeré výše vypočtené bohatství pro sebe. Byl ředitelem RSU (Regional secury unit) - krajské bezpečnostní jednotky pro duševně nemocné, jejímž úkolem bylo odlehčovat všeobecným psychiatrickým nemocnicím od přeplnění jejich kapacity. A hodlal toho v plné míře využít. Začal tím, že na zmíněném večírku Richarda strašlivě opil.

Noc předtím, než odjel do Londýna, se Richard Mayhew příliš nebavil.  Vlastně zpočátku ano, bavil se, když si četl pohlednice na rozloučenou od přátel, bavil se, když ho objímala řada ne zcela nepřitažlivých slečen, s nimiž se znal, bavil se, když poslouchal varování o zlech a nebezpečenstvích  Londýna a bavil se, když mu kamarádi předávali velký bílý deštník s mapu londýnské podzemky, na který se složili. Bavil se, ještě když pil prvních pár půllitrů piva, ale pak s každým následujícím půllitrem si uvědomoval, že se baví míň a míň. A nyní seděl na chodníku před hospodou v malém skotském městečku, třásl se a zvažoval, zda by bylo lepší se vyzvracet, nebo se nevyzvracet. A nebavil se ani trochu.

   
V zámku na kopci Castle Hill
ve skotském městě Inverness
do kašny Pommery jsi lil
večer byls král - a čím jsi dnes?!
Vezmeme-li to na přetřes
být gentleman je těžká dřina
měl říkat jenom "no" a "yes"
NEDOSTANE SE DO LONDÝNA


Skoro se v stoce utopil
Je špinavý. A bez peněz
A jak by nakopli mu týl
"Holuba z římsy chyť a sněz
Nenech se chytit do želez"
Ta sanitka je nějak jiná
S psychiatry v ní sedí kněz
NEDOSTANE SE DO LONDÝNA


Řek jim, že v podzemí má cíl
A pak už po něm neštěk pes
A Waltera Scotta zahodil,
Rob Roye blázincem když nes
Za okny jezero Loch Ness
třpytí se jako louže vína
Až za obzor tam kvete vřes
NEDOSTANE SE DO LONDÝNA


Poslání:  Na RSU čas promarnil
               Jak by ho zasypala hlína
               Že hledal lásku, blázen byl
               NEDOSTANE SE DO LONDÝNA

           

---
Tento příběh se s románem Neila Gaimana Nikdykde, z něhož je zadavatelem vybraná ukázka, neshoduje vůbec v ničem...

 

 


31 názorů

Ferry
26. 04. 2009
Dát tip
Díky Egilovi, mistru v disciplínách literárních za bodýček a návštěvu hlavně. :)

egil
25. 04. 2009
Dát tip
:-) *

Ferry
25. 03. 2009
Dát tip
ĎĎĎ !

Robinia
25. 03. 2009
Dát tip
*

Ferry
24. 03. 2009
Dát tip
Já jsem se vrátila před 10 dny po 7 týdnech z nemocnice, tak ať nás jaro, i to písemné zde, ozdraví!

Bíša
24. 03. 2009
Dát tip
Ano, milá Ferry.

Ferry
23. 03. 2009
Dát tip
No, Bíšenko, díky. Ještě že ti můj truchlivý příběh neudělal zle, čtu tě teď u jejdánka, že jsi stonal ?!

Bíša
23. 03. 2009
Dát tip
T.

Berneška
23. 03. 2009
Dát tip
Stoprocentní. tip ***

Ferry
23. 03. 2009
Dát tip
Díky. Úprava bezodkladně provedena. :)

Cícha
21. 03. 2009
Dát tip
Jééé,balada !!! * :)))

Ferry
19. 03. 2009
Dát tip
Díky, milá Haničko. No, co do formy to skutečně je balada, ale nemám tentokrát pocit, že by se nějak moc povedla. To je tím, že nečekám pokorně na inspiraci, a nutím se i ve chvílích nenáležitých něco páchat...

Líbí se mi forma básně,něco jako villonská balada.TIP

Diana
19. 03. 2009
Dát tip
Vždyť já vím, to byl jen takový poetický záchvat nostalgie :-)))

Ferry
19. 03. 2009
Dát tip
Dianko, jela bych s tebou okamžitě, ale letos toho moc nenachodim ani po pražských chodnících, jsem po 4 operacích kotníku a kolenou značně zdecimovaná... Do budoucna však nad svými cestovacími sny nelámu hůl...

Diana
19. 03. 2009
Dát tip
Ferry, ty táhlé kopce mezi jezery, plné potůčků a rhododendronů, teskná nekonečná vřesoviště, měkčená mlhami, stáda ovcí - pojď se tam vypravit! Začneme v Edinbourghu (vyslov "Edinbara", jinak nerozumí) a pak vzhůru na sever! ;-)

Janina6
19. 03. 2009
Dát tip
To by se toho teda stalo :-) ale já urážlivá nejsem, a tys mě v podstatě pochválila :-) dík

Ferry
19. 03. 2009
Dát tip
Tedy, Janinko 6, DÍKY, přivádíš mě do rozpaků. Já si už dva dny rvu vlasy, že jsem tě snad, nechtěně, urazila...

Janina6
19. 03. 2009
Dát tip
To je skvostný :-)

Ferry
19. 03. 2009
Dát tip
Všem, kdo jste si mě podali ve čtvrtek poránu místo šaratice, vřelý dík za povzbudivá slova a taky za tipínky. Ach, Dianko, jak JÁ bych si dala Skotsko !!!

Klasická forma, klasický obsah... Prostě KLASA!

Wronski
19. 03. 2009
Dát tip
připomnělo mi to Villona a toho můžu a hodně. líbí se mi, jak umíš myšlenku vést od začátku až do konce a ještě se to rýmuje! parádička :o)*

skotskou bych si taky zopakoval :o) jako vždy vytříbený styl, své pero odhazuji v dál...

Diana
19. 03. 2009
Dát tip
Na co sáhneš, to se ti povede. Chudák Sir. Richard! :-)))***** Navíc mi to připomnělo moje putování po Skotsku asi před osmi lety. Příšeru jsme sice v Loch Ness neviděli, ale zato nám v idylické vesničce Port Augustus na břehu jezera promítli film plný "důkazů" o její existenci a občasném vynoření se. Z Inverness se už bohužel letělo domů. Hned bych si Skotsko zopakovala!

jejdavilda
18. 03. 2009
Dát tip
raja, nemožu znát každou choleru, mě to pak láká si to vyzkoušet. Já jsem bulimik v 7 měsíci těhotenství

jejdavilda
18. 03. 2009
Dát tip
aha, tož já se Matrixu úspěšně vyhnul, prostě to není děláno pro mě. Už snesu magii, budhismus a jiné pro mě donedávna podivné věci, ale Richarda Kala nechtít. Rampa-pravdu díš, bratře

raja
18. 03. 2009
Dát tip
Bulimie Jejdo, u té se blinká*:) (myslím že to řádek vybral naschvál, aby dokázal jak nám bez něj bude špatně=p)

Ferry
18. 03. 2009
Dát tip
Je to dost podobný Matrixu. Mladý úředníček londýnský se ze svého prostředí a ba, života, který mu nepřipadá nijak šedý a vyšeptalý, ocitne v podzemním městě Podlondýně. Jsou tam lidé nuzní až ubozí, leč Svoboda je tam bohatstvím každému dopřávaným. Musí se za ni ovšem bojovat, stejně jako o lásku, a Richard se boje zúčastní tak vehementně, že se až přemiklíkuje do svobodného (a milujícího)spoluobčana.

Rampoušek
18. 03. 2009
Dát tip
ten Richard je ňákej divnej...

jejdavilda
18. 03. 2009
Dát tip
teda přečet jsem všechny díůla a vůbec si nedovedu představit o čem ta kniha je. Nejspíš o anorexii bo Richard furt zvrací

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru