Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dobrý den, ministře Parkanová!

20. 03. 2009
2
29
4340
Autor
Delfín

S bížící se návštěvou dalšího amerického prezidenta trnu úzkostí, že pěnice pražská (Bushova) by zas mohla excelovat s nějakým podobným podlézavým výtvorem Honzy Vyčítala jako bylo to "Dobrý den, prapore z hvězd a pruhů!" /Přiznám se, že tím v mých očích hluboce klesl a vrcholem bylo, že už nedokázal složit ani vlastní melodii a musel zesměšnit památku 1. kosmonauta, jehož výročí letos splývá s Velikonocemi!/ Já jsem na stejnou melodii ( "Dobrý den, majore Gagarine!") složil svůj protest song...

Dobrý den, ministře Parkanová,
dík vám jsme Americe pro smích!
Radar, ten se možná v Brdech schová,
vy však jste národu na očích!

Co si jen od toho slibujete,
takhle lézt Americe někam!
Oblíbenější víc nebudete,
já vámi za to jen pohrdám!

Čechy by měly být místem míru,
zbaveným vojenských bláznovství!
A tak vám teď přeji najít sílu
a sama podati demisi...

Dobrý den, ministře Parkanová!
Nechceme více slyšet váš zpěv!
Pěkně jste nás v světě zesměšnila,
vás mít za ministra, to je pech!

Abychom teď kanály chodili,
chceme-li  Evropu poznati!
My se vás o tohle neprosili,
proč jen jste musila zpívati...

Já to tak vyjádřit nedovedu,
neboť se chvěje mi vzteky hlas!
Zaslechl jsem hlášky od sousedů,
že máte odejít! Už je čas!
 


29 názorů

Delfín
07. 04. 2009
Dát tip
Jarmila_Moosová:Do krásné říše snů a fantazie, přece! Hernajs,že já, trouba savec, nezaškrtl raději to druhé okénko! Jsem to ale ryba...;o((( ;o(((

Delfe, Delfe, kam na ty sebemystifikace chodíš? :))))))))))))))))))))))))) Aleši, Bivoji, dík :))))

Delfín
06. 04. 2009
Dát tip
aleš-novák: To je fakt!Jenže ona podlehla síle sloganu: "Seznam-najdu tam, co neznám!" A pak se hrozně divila, že jsou i vyjímky z pravidla...;o)))

Delfín
06. 04. 2009
Dát tip
BigBivoj: So do it Your way!;o)))

BigBivoj
06. 04. 2009
Dát tip
no jo na každého to jaro působí jinak a jinde :)) o dráždění víme své...:))))

to je výhoda internetu, že si můžeme myslet, že naše chování někoho dráždí :o)

Delfín
06. 04. 2009
Dát tip
aleš-novák: To jsem rád, mne taky! A Jarmilka to někdy umí podat přímo neodolatelně! A na té fotce, co měla u jedné básně, prý z loňského Máje, taky nevypadá špatně! Navíc jsem s ní už taky probral nejedno téma! Je to chytrá a citlivá holka s velkým srdcem. Tuším, že je z Moravy, to vše vysvětluje...I když jako publicistka je též náchylná i k exhibici, strašně ráda se předvádí a obklopuje svým fan clubem a mne baví ji dráždit tím, že jsem pro ni jen virtuální postava jako třeba Batman. Přiletím, zanechám svůj komentový pozdrav a zase zmizím za neslyšného mávání svých virtuálních křídel...A Ona by mne tak ráda zařadila do své pečlivě uspořádané kartotéky, jenže já skrývám svou pravou tvář a sám si volím, co o sobě prozradím...;o)))Prostě se vymykám jejímu standartu a to ji dráždí! Chachachaa!Ale mně se to tak líbí víc! Život má vždy skrývat nějaká překvapení, pokud možno milá i když těm druhým se taky nelze vyhnout! Jinak jsem rád, že nejsi takový, jak jsem se obával, že i pro Tebe má jaro své kouzlo! Já strašně nerad mluvím o politice a všech těch svinstvech kolem ní, ale někdy se člověk ozvat musí... Jinak mám raději ta druhá témata a lidi, co stejně jako já vyznávají spíše láskyplné vztahy mezi lidmi a jsou jim cizí nefér praktiky! A toho jsem si paradoxně více užil v té minulé době, kdy podle mne lidé měli k sobě tak nějak blíže! I když noviny i ústa politiků jsou plné řečí o nesvobodě v těch časech. Bulvár si nekupuju /a nejen Blesk!/, ale občas člověk zahlédne ty velké titulky i to pod nimi...Fujtajxl! To by mělo být trestné!!! A nedával bych jen pokuty a podmínečné tresty, ale pěknou dávku veřejně prospěšných prací, z nichž by nebylo možno se vykoupit za žádný obnos! A nemyslím tím úřednickou práci v kanceláři dobročinné organizace, ale pěkně pometlo do ruky případně kyblík na vajgly a jiný odpad a hezky veřejnosti na oči! ;o)))

blesk nečtu, je tam kulový... :o) "slavní" ho potřebují k životu, aby se o nich vědělo... tvé komentáře u archivních básní JM mě docela rozesmály, dost tě to jaro bere, tedy...:o)

Delfín
06. 04. 2009
Dát tip
aleš-novák: "Nesouhlasím s vámi, ale až do smrti se budu snažit, abyste svůj názor mohl volně hlásat." Tak nějak to řekl tuším Voltair svému odpůrci. A to je ten správný přístup! Taky nesouhlasím se způsobem, kterým se některé věci prezentují a snaží se ovlivnit předem veřejné mínění a vnutit mu svůj pohled na morálku, jenže na druhé straně tenhle zákon umožňuje krýt lumpárny těch nahoře! Na druhé straně je umožněno, aby bulvár pronásledoval známé lidi jen proto, aby bylo o čem psát a dělal jim ze života peklo! Ale u nás se trestá raději fakt, že se prozradí, že trestný čin spáchal příslušník jisté rasy či onoho jména i když byl třeba zadržen při činu a už ne to, že se pořádají hony na čarodějnice, které se proviní třeba jen tím, že si někde na pláži plné nudistů odloží horní díl plavek či s někým s úsměvem zapózují před foťákem! I když také naši velcí demokratičtí bratři z USA měli už od dob Busche staršího zákon zakazující zobrazovat rakve s americkými vojáky padlýmí během těch zcela nesmyslných válek v Perském zálivu,v Iráku či Afganistánu a teprve Obama ho teď zrušil! A to se snaží hlásat demokracii a svobodu slova! Zrovna včera jsem to četl, jak se tehdy Busch starší smál a vesele klábosil s redaktorem a televize na druhé půlce obrazovky ukázala právě ty padlé z Perského zálivu! Byla to soukromá TV a on na ní chtěl, aby mu svůj program dávala ke schválení a cenzůře! Když odmítla, mocní přátelé to prosadili jako zákon... A totéž je vlastně teď s tím naším zákonem! Mocní nechtějí, aby jim bylo vidět na prsty!Kdo je čistý, nemusí se bát, jenže oni mají ke strachu dost dobrých důvodů! Stop, už mám té diskuse o špinavé politice až po krk!;o((( Jdi se raději juknout k Jarmilce, její archívní veršíky Tě naladí na jarní strunu a na chvilku spláchnou všechnu tu špínu kolem nás...;o)))

Náhubkový zákon je dobrá věc, jen se v médiích špatně prezentuje. O zločincích se má konkrétně mluvit až, když jsou odsouzeni, do té doby se považují za nevinné. Ale o čem by pak noviny psaly, kdyby neměly ukradené archivy, že?

Delfín
05. 04. 2009
Dát tip
Ale tam se zpívají jen veselé písničky o Lásce, životě ataque! ;o)) Tenhle Vyčítalův blábol je vhodný tak pro půlnoční království! Tam přece kvetla zpupnost i podlézavost a o lidi šlo až na posledním místě! Silně se obávám, že se mu naše země začíná podobat - viz ten Náhubkový zákon! Jsem zvědav, jak u zkorumpovaného Nejvyššího soudu uspěje ta senátorská stížnost.Moc velké iluze si ale nedělám...;o(

Delfín
05. 04. 2009
Dát tip
Toscana: Zaplať Satan! Už jsem myslel, že ano!;o)))

diplomatický protokol zakazuje zpívat? Utečme do země krále Miroslava...

Toscana
01. 04. 2009
Dát tip
Nejsem - a možná právě proto bych s takovými lidmi ani na kafe nešla...

Delfín
31. 03. 2009
Dát tip
Toscana: Ty jsi snad taky politička?

Delfín
31. 03. 2009
Dát tip
aleš-novák: Diplomatický protokol je na některé věci děsně háklivý! Kromě toho jsou i jistá nepsaná pravidla...A vrchní velitelka našich vojsk by měla zachovávat jisté dekorum odpovídající vážnosti své funkce! Co si mají myslet vojáci, když tu před důležitou státní návštěvou křepčí jako tatrman a navíc svého hosta navzdory nesouhlasu většiny národa přesvědčuje, jak moc ten radar chceme! Je to jen další nevyzkoušená věc nového typu a zkušenosti např. s opakovanými haváriemi raketoplánů nám ukazují, že americké firmy nejsou schopny odvést kvalitní práci ani poučit se z chyb. A při představě, že nějaký splašený kovboj omylem způsobí odpálení rakety a vyvolá tak hrozbu světového konfliktu mi běhá mráz po zádech! Ti jejich zfetovaní supermani dávno nejsou jako jejich dědové! Když si vzpomenu, jak při válce v Jugoslávii létali z Německa a jeden z nich jen tak mimoděk upustil rakety s bojovými hlavicemi nad Sofií...Br!!! Jen zázrakem se nic nestalo...Takže tu takovéhle cvoky nechci ani náhodou!

Toscana
21. 03. 2009
Dát tip
Nevěř ničemu - politikům teprv ne!!! ;-)

jaká pravidla zakazují ministryni zpívat?

Delfín
21. 03. 2009
Dát tip
Petrusha: Bohužel, je to tak!;o(

Petrusha
21. 03. 2009
Dát tip
či mala, či nemala nepomože to u nás si i politik s evľkými škralúpmi ako odchádzajúci zaspieval "neublížil som vám" a nezmenilo sa nič ... never tomu je to len naivná predstava odíde jedna, príde druhá ... akurát tá má ešte prázdne kapsy, takže si musí nakradnúť

Delfín
21. 03. 2009
Dát tip
Toscana: I Ty, Brutte? Já vím, o Lásce se píše lépe! Tady se hůře hledají vhodná slova i když na slabiky mi to asi sedí...Mně nevadí jen radar ale to, co se teď děje! Kdysi musel Zieleněc z funkce, když chtěl na vlastní pěst řešit spor Řecka a Turecka bez požehnání strany a vlády. A takovéhle faux pas projde bez povšimnutí! Jak mám věřit, že ministryně, která při oficiální návštěvě takhle ze sebe udělá šaška, by byla schopna v případě potřeby něco řešit?

Delfín
21. 03. 2009
Dát tip
Máš právo na názor, ale já si o tom myslím své! Nemyslím si, že nevyzkoušená verze radaru mně a mým blízkým zajistí tu pravou bezpečnost! Spíše sem jen přitáhne pozornost těch sebevražedných bláznů a jak jsi viděl 11.září, žádná bezpečnostní opatření USA nezabránila tragédii... A kolik nevinných lidí doplatilo na aroganci USA! I my jsme se svezli a doplácíme na to i teď...

Delfín
21. 03. 2009
Dát tip
Petrusha: Měly by! A ministryně, která nejen sebe ale i celý národ zesměšnila zpíváním podlézavé písně hlavě jiného státu při oficiální návštěvě, ta nemá na svém místě co dělat! Něco jiného bylo, když ona, Zeman či jiní politici navštívili divadlo Na zábradlí a tam se zúčastnili programu. Tam byli víceméně jako soukromé osoby, ale tady zastupovala rezort odpovědný za bezpečnost státu...Jiní museli odejít kvůli maličkostem, ona zjevně porušila všechna pravidla a nic se jí nestalo!

Toscana
21. 03. 2009
Dát tip
Já ti nevím - radar mi sice vadí, ale tohle už je trošku moc, krom toho když jsem si to zkoušela zpívat, tak mi tam fakt kulhal rytmus... Máš lepší věci, Delfíne.

Hasdrubal
20. 03. 2009
Dát tip
silne ti tam pokulhava rytmus

původní verze je zcela obyčejná častuška, která jen díky dnešnímu parodickému podání je aspoň směšná. Jsem přítelem bezpečnosti své rodiny, armáda a radar k ní neodmyslitelně patří.

Delfín
20. 03. 2009
Dát tip
Ta o Gagarinovi byla upřímným bezprostředním výrazem obdivu k jeho odvaze! /Já bych do té kraksny nevlezl!/ Má je reakce na něco, co by si vrchní velitelka našich vojsk neměla dovolit a pokud to učinila, měla by odstoupit! Chápu to jako zesměšnění celého českého národa. Ty jsi taky přítel radaru a dalších vojenských jednotek u nás, jen s jinými uniformami? Mně těch 21 let stačilo...

Petrusha
20. 03. 2009
Dát tip
Čechy by měly být místem míru, zbaveným vojenských bláznovství! ??? si myslíš, že čechy o tom akože samé o sebe i rozhodujú a demisia jedného ministra to spraví? trochu naivné, ne?

ta píseň o Gagarinovi aspoň stála za parodii, na rozdíl od tvé...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru