Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

KOULE TROJBOJ: deník zabijáka

19. 04. 2009
8
55
5189
Autor
martinez

. Třetí téma: úryvek z knihy Zachráníš mě ráno od Joy Fieldingové - povídka .

 
.
 
pondělí
Ležím. I když je světlo, právě proto, že je světlo, mám zavřené oči a snažím se srovnat myšlenky. Vražda. Mají to v sobě všichni? Z jakého důvodu se vraždí nejčastěji? Kdo vraždí nejčastěji? Jaký druh lidí to je? O kolika vraždách se nikdy nikdo nedozví? Kolik nevinných lidí si odpykává trest za někoho jiného? Kolik jich zůstalo a zůstane neodhalených... neusvědčených... nepotrestaných? A způsoby provedení? Je jich víc než poloh při sexu? A tebe... chci tě milovat nebo zabít?! Miluju tě k smrti. Já DOKÁŽU milovat...
 
úterý (vzpomínky... jsou křehké jako motýli – musíme je důkladně přišpendlit...)
  
Přestože teta byla má první vražda, stále z ní mám největší pocit uspokojení. Co že se to říká o lásce a sexu? Že když člověk miluje, sex si víc užije? Dá se totéž tvrdit o vraždě? A je nenávist stejně mocná jako láska? Podle mě je. Vlastně si myslím, že je mocnější.
Zabití Liany Martinové mi rozhodně působilo daleko větší rozkoš než zabití Candy Abbové.
A další vražda mě uspokojí dokonce ještě víc než likvidace Liany Martinové.
Na tenhle mord se obzvlášť těším.
Její čas se nachýlil. S každým uplynulým dnem jsem zas o den blíž.
Ale to už předbíhám, a pokud mám z tohohle vzpomínání vytěžit maximum, musím být precizní a pořádně se soustředit. Zvenčí mě nesmí nic rozptylovat. Musím se vrátit bezmála o tři roky zpátky k onomu horkému a vlhkému červencovému dni. Skoro o tři roky? Panebože, to snad není možné. Jak že se to říkává? Když se člověk zabaví, čas utíká rychleji?
No tak dobře. Jen do toho. V domě tehdy nikdo nebyl, jen já. Čtu si, užívám si klimatizace a samoty. A najednou se objeví ona. Bouchá na dveře, dožaduje se vstupu. Nevšímám si jí, veškerou pozornost soustředím na knihu, co mám v rukou, a když po chvilce nastává klid, pomyslím si, že odešla. Dopřávám si škodolibý úsměv, který však rychle mizí, když v zámku zarachotí klíč. Slyším, jak se otevírají dveře, a hned nato blížící se kroky.
"Jé. Ty jsi doma," vyhrkne, zjevně polekaná, že mě vidí. Krátké černé vlasy jí vlhkem zkudrnatěly a v podpaží modrých letních šatů se udělaly půlměsíčky od potu.
"Ano," přikyvuji.
"Proč neotvíráš, když jsem klepala?"
"Nebylo tě slyšet."
"Jak to že ne?"
"Jak ses dostala dovnitř?"
Zamávala mi před obličejem klíči. "Tvou matku napadlo, že bych měla mít rezervní. Jen pro případ."
"A ten nastal?"
"Co jako?"
"Ten případ."
"Nedělej chytráka," odsekne. To slovní spojení mi odjakživa připadá trochu legrační. Proč by člověk neměl být chytrý? Jedině že by jeho chytrost toho druhého zesměšňovala.
"Co tady děláš?" vyzvídám.
"Tvá matka si ode mě půjčila moje oblíbené černé lodičky a já si je chci dneska večer vzít."
"Ty máš rande?"
"No ano, mám."
Vyprsknu smíchy. "Chudák chlap."
"Ty máš teda co mluvit," podotkne, a i když dost dobře nechápu, co tím vlastně myslí - a nechápu to popravdě řečeno dodnes -, je mi jasné, že mě tím chtěla urazit. "Co to čteš?" Vytrhne mi knihu z rukou a zběžně ji prolistuje. "Komiksy snad čtou jen děti?"
"Je to grafický román."
"Je to je vylepšený komiks. No vážně! V tvém věku. To nemáš nic lepšího na práci?"
"Nemáš se chystat na to rande?"
Podívá se na hodinky. Jsou to takové ty falešné rolexky, které nikoho neoblafnou. Stačí na ně prostě sáhnout a člověk hned pozná, že nejsou pravé. Podle mě ani jako originál nevypadají. Něco jako silikonová prsa. Ty má ona taky. "Ještě mám spoustu času." "Výborně. Protože mám dojem, že máma si ty boty vzala, když šla ven."
"Cože?"
"Vím docela určitě, že je měla na sobě." Ve skutečnosti nevím zhola nic. Většinou si vůbec nevšímám, jaké boty matka nosí nebo nenosí. To říkám jen proto, aby se teta naštvala, a mám radost, když to zabírá.

 
středa
Teta byla rodina. Rodina je láska. Lásku značí červené srdce neuměle nakreslené dětskou ručkou. Červená je krev. A prolitá krev je hustá, lepkavá a nějak tmavší než v mých představách. Něco je špatně, to není ta barva... ale když tetě obuju ty černé lodičky, barevný  kontrast, který vytvořím, není špatný... jen by se teta měla oblékat s větším citem pro barvy... a dramatičnost. Škoda, další šanci už nedostane. Už navěky bude na policejních fotografiích zachycená v těch nemožných modrých letních šatech. Ještě že má alespoň slušnou barvu vlasů. Černá je elegantní a hodí se ke všem ostatním barvám.
 
čtvrtek
Ale já teď musím opustit bezpečí vzpomínek a začít plánovat. Tentokrát to musí být dokonalé. Tebe miluju víc než tetu. Ty nejsi rodina, jsi láska... Rudé srdce, rudá krev. Ty miluješ svůj rudý svetr, já miluju tebe. Není láska krásná?!
 
pátek
Začínám číst hodně zajímavou knihu. Jmenuje se Láska prochází žaludkem... Myslím, že spolu brzy povečeříme, lásko moje... možná už v neděli.
.
 

55 názorů

Horavin
26. 04. 2009
Dát tip
* Pěkně napínavá zkratka na děvět řádků s hedonisticky říznou pointouˇ:o) Hitchcock by pookřál.

martinez
24. 04. 2009
Dát tip
zatím se měj Víťo, já zas du učit... a díky :o)

martinez
24. 04. 2009
Dát tip
mlčení je souhlas sem zrovna řešila včil s řádkem - nějak nestíhám... o tvém intelektu nepochybuju - stačí to takhle? :o)

martinez
24. 04. 2009
Dát tip
rozumím... možná to časem nějak přepíšu, ale včil už určitě ne... tož dík za spolupráci :o)

martinez
24. 04. 2009
Dát tip
no jupííí! láska prochází žaludkem přece! :oD proto sem v tebe vkládala svý naděje :o)

martinez
24. 04. 2009
Dát tip
ale já neřekla že nezabije, chjo... já řekla že neotráví... :oD

martinez
24. 04. 2009
Dát tip
no už to tu moc obhajuju - ale ta původní část je vzpomínková (jejich přišpendlování aby neulítly) - ostatní sou myšlenkový pochody v danou chvíli tak nic no... se smířím s tím že povídky napsat tak abych se vymáčkla prostě nezvládám :o)

martinez
24. 04. 2009
Dát tip
tak za prvý - jak víš že je to ona a on a ne on a ona? a za druhý - neotráví... :o)

martinez
24. 04. 2009
Dát tip
vím že nemuselo ale mi to tak vyšlo - je to část deníku, no... no podle mne je ten závěr jasnej... a myslela sem že TY na to přijdeš právě :o) a nejsu kecka, kritiky k věci tu k tomu nemám prostě... jen pokec :oD

reinka
21. 04. 2009
Dát tip
neboj...

martinez
21. 04. 2009
Dát tip
no ale to už se pak nikdy nedomluvíme!!! :oD

reinka
21. 04. 2009
Dát tip
to je fuk, která... třeba jsme obě :o))))))))))))))))))))

martinez
21. 04. 2009
Dát tip
no počkej, tys to asi nepochopila - to byla možná varianta jak chápat ten tvůj předchozí koment - na mne - že já su mimoňka... ne ty! :oD

reinka
21. 04. 2009
Dát tip
aha...

martinez
21. 04. 2009
Dát tip
seš si jistá že to byla lichotka? (ty seš taková naša mimoňka, pššš... pššš... :oD

reinka
21. 04. 2009
Dát tip
nějak se mi to tu plete... :O))))))))))))))) ty písmenka

reinka
21. 04. 2009
Dát tip
marti, než ty je kdekdo jinde :o))))))))))))))) a je to pritma, jsi tu pro nás!!!!

martinez
21. 04. 2009
Dát tip
no moje druhá tchýně mi občas dala zabrat ale to spíš bylo rozdílem povah a zázemí a tak... zlá není... jen sme každá jinde a jiná (a já už aj skoro rozvedená zas :o)

reinka
21. 04. 2009
Dát tip
tak to máš dobrý... já si skoro každý večer před usnutím představuji jak ji miluji a nejen jí :o))))))))))))))))

martinez
21. 04. 2009
Dát tip
já jednu tchýni lásku měla... :o)

reinka
21. 04. 2009
Dát tip
myslíš, že i tchýně je láska? :o))))))

Janina6
20. 04. 2009
Dát tip
cynická černá je elegantní :-)

řádek
20. 04. 2009
Dát tip
můžeš bejt v pohodě :)

martinez
20. 04. 2009
Dát tip
och, a já včil nevím esi je to dobře nebo ne... jak se tvářit při tomhle konstatování? :o)

řádek
20. 04. 2009
Dát tip
Je jich víc než poloh při sexu? musíme je důkladně přišpendlit Tebe miluju víc než tetu. Tyhle tři věty mě zastavily. Umíš bejt cynická, jen co je pravda :)

martinez
20. 04. 2009
Dát tip
ale zas ten tvůj óm je hezčí než můj Ω, tož díky :o) (já to stejně skopírovala - nevím esi ho tu mám normálně na klávesnici ;o) Desirée, rudá probouzí vášně... klidně ho noc - ale pak se ničemu nediv :o)

No jo, místo znaku OHM mi to píše Ĺ! Co mi to prodali za šmejd! Měli by ty Apple prodávat v zelenině! Tak přikládám aspoň óm.

Desirée
20. 04. 2009
Dát tip
Radši schovám rudý svetr do skříně, ať neprovokuju... *D.

martinez
20. 04. 2009
Dát tip
á, já už vím - ty nemáš Ω !!! :oD

martinez
20. 04. 2009
Dát tip
ach, vyhodils mě právě z mísy... co že to a kudy?!

Ale ten nápad, s novotvarem slova " jenĹ", by sis měla nechat patentovat.

martinez
20. 04. 2009
Dát tip
až budeš mít zas mezeru, s důvěrou se na mne obrať - já mám sice mezery mnohem větší, ale umím děsně šikovně gůglit :o)

Zase ta mezera! Bestie! Já mám totiž řadu mezer ve vzdělání a ony se, mrchy, takto svévolně zviditelňujou.

martinez
20. 04. 2009
Dát tip
já myslela že v o(h)mech se měří něco jinýho... Ω... teda ehm... :o)

Ne-e! Jinak je to dobrý. (Jen om málo krve.)

martinez
20. 04. 2009
Dát tip
prima - a ani sem nemusela na houby! :oD chceš vrátit ten tip? :o)

Jééé, tos mě ale otrávila...

martinez
20. 04. 2009
Dát tip
no ono nešlo zas tak moc o to někoho otrávit... tu u hlavní postavy teda (agripinnu nechme stranou :o)

Masem se tráví blbě. Nejlepší je Muchomůrka hlízovitá, neboli zelená. Tam máš úspěch zaručen.

martinez
20. 04. 2009
Dát tip
a co maso... maso myslíš že ne? :o)

Zdá se, že k večeři budou houby. Nemám pravdu Agrippino?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru