Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Víš o tom že mluvíš nahlas

20. 04. 2009
16
29
4759
Autor
Norsko 1

 

 

 

Víš o tom  že mluvíš nahlas
 
 
Mluvit nahlas znamená mluvit pravdu
i kdyby byla řečena
 
 
sebetišším hlasem

29 názorů

Metta
29. 11. 2010
Dát tip
jeste ji umet poznat

Norsko 1
12. 08. 2009
Dát tip
ty si hraješ na co, milý zníku

bla bla bla. někdo si hraje na filozofa.

:) dyť jo, vrána k vráně.))

Norsko 1
22. 04. 2009
Dát tip
příliš blbé, milý mário

Já vím, je to na tebe moc dlouhý. :)

Norsko 1
22. 04. 2009
Dát tip
Nic jsi nepochopil, ale za tvou exhibici (kterou jsem nečet), ti opravdu děkuji

to je hovadina:) na, abys neřek, žejsem ti to nevysvětlil: Skutečně je těžké, téměř nemožné, dopravit skrze mysl to, co je poznáno za myslí. Ve skutečnosti je absolutně nemožné říci něco o tom, co je cítěno, když jsi v hlubinách ticha. Když slova v tobě neexistují, když verbalizace úplně přestala, když už intelekt dále nepracuje, když mysl vůbec není přítomna, aby si pamatovala, pak se to stane: tehdy to zažiješ. A když mysl přijde zpět, když paměť začne fungovat, když jsi opět posedlý intelektem, pak už ten prožitek minul. Ten prožitek už není. Jen jeho ozvěny, jen jeho vibrace zůstávají. Jen ony mohou být zachyceny a prostřednictvím mysli vyjádřeny. To je důvod, proč pro ty, kteří poznali, bylo vždy nemožné nebo velmi obtížné něco říci. Ti, kteří nevědí nic, mohou říci hodně. Avšak pro ty, kteří vědí, je stále těžší a těžší něco říci - protože cokoli řeknou, je falešné. Mohou porovnat svůj zážitek s jeho vyjádřením, protože mají živý zážitek. A nyní pocítí, co tomu jazyk provedl: zfalšoval to. Mám takový zážitek, který když se převede na slova, vypadá mrtvý, mdlý. Mám zážitek, který je totální a ve kterém celé bytí tancuje a oslavuje, a když je tento zážitek vyjádřen prostřednictvím intelektu, vypadá hloupě a nezajímavě. Ti, kteří nevědí, toho mohou namluvit mnoho, protože nemají nic, s čím by porovnali. Nemají žádný opravdový zážitek; nemohou vedět, co dělají. Když jednou někdo pochopí, ví: jaký je problém to vyjádřit. Mnozí zůstali úplně potichu, mnozí z tohoto důvodu zůstali úplně neznámí - protože znát můžeme pouze někoho, kdo mluví. Ve chvíli, kdy někdo promluví, vstupuje do společnosti. Když někdo přestane mluvit, opouští společnost, už není její částí. Řeč je nosič, médium, na kterém společnost existuje. Zrovna jako krev: krev v tobě koluje a ty existuješ. Řeč koluje ve společnosti a společnost existuje. Bez řeči není společnost. Takže ti, kteří zůstali potichu, z ní vypadli. Zapomněli jsme na ně. Lépe řečeno: nikdy jsme je nepoznali.

Grainee
22. 04. 2009
Dát tip
tak to by pak bylo možná ještě horší..:o)

Grainee
22. 04. 2009
Dát tip
sorry. to samo. já to odklikla jednou. teda myslím.

Norsko 1
22. 04. 2009
Dát tip
tak to abys radši nemyslela :-)

Grainee
22. 04. 2009
Dát tip
sorry. to samo. já to odklikla jednou. teda myslím.

Grainee
22. 04. 2009
Dát tip
Juj. Tak možná byses měl koukat víc na sitcomy...nebu zkus třeba detektivku:o)

Norsko 1
22. 04. 2009
Dát tip
kolikrát mi to ještě pošleš :-(

Grainee
22. 04. 2009
Dát tip
Juj. Tak možná byses měl koukat víc na sitcomy...nebu zkus třeba detektivku:o)

Grainee
22. 04. 2009
Dát tip
Juj. Tak možná byses měl koukat víc na sitcomy...nebu zkus třeba detektivku:o)

Grainee
22. 04. 2009
Dát tip
Juj. Tak možná byses měl koukat víc na sitcomy...nebu zkus třeba detektivku:o)

Norsko 1
22. 04. 2009
Dát tip
děkuji, představ si, že jsem byl inspirován jakýmsi sitcomem, který, nebýt mých kamarádů, kteří koukají na televizi, bych nikdy neviděl :-)

Grainee
22. 04. 2009
Dát tip
tip

Norsko 1
22. 04. 2009
Dát tip
když o ní víš, proč ne :-)

Oldjerry
20. 04. 2009
Dát tip
co je to - PRAVDA ? neexistující ideálno v naprostém irracionálnu

pravda se dá i tiše mlčet...

Norsko 1
20. 04. 2009
Dát tip
ď

moorgaan
20. 04. 2009
Dát tip
pravda je jen jedna... proto nemůže být slyšet všude! /**

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru