Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Paralelní svět

26. 04. 2009
5
8
1260

... a taky jich tu je. Stačí se jen pozorně kolem sebe podívat.

Krajinou bloudila s podivným chlapcem,
cítil s ní touhu, přítomnost přírody.
Oba šli lesem na zádech zatíženi rancem,
neznaje stres jen pocit volnosti svobody...

Všem dýchá se lépe na čerstvém vzduchu,
než s pocitem, že máš kohosi za zády.
Okřeješ, užiješ spoustu radostí, vzruchů
po proudu řeky zbaví tě komáři nálady...

Ve stínu platanů, líp, kanadských javorů
posloucháš šustění stromů, vysoké trávy.
S batohy na zádech lezete pomalu na horu,
časem vám dochází vzduch, ubývá potravy.

V hlubokých lesích, v mokřadech, bažinách,
s hmyzem na sobě nenajdeš suchou zem.
Tvá druhá polovička doma leží v peřinách,
občas by chtělo, aby teď přišla sem.

Bloudíš v myšlenkách po neznámých dálavách,
v podvědomí tkví verše Stanislava Neumanna.
Tvá mysl putuje od luk a lesů k zahradám,
mysl ženy, co tvrdě spí od večera do rána.

8 názorů

Líbí se mi předposlední sloka.

Miroslawek
28. 04. 2009
Dát tip
Problém začíná už v tom, že předstíráš diskuzi se mnou a přitom se ani neobtěžuješ poslat avízo. Jistě jsi "zapomněl", takových účelových sklerotiků tu běhá... Umění nakládat s jazykem je všestranná disciplína a na těchhle "drobných" věcech se často docela dost pozná. Navíc takovou věc jako vyjmenovaná slova po b se učí na prvním stupni, na to nepotřebuješ slovník. Ale psal jsem, že to pomíjím, zmínka byla míněna spíš jako ona korektorská poznámka, po které voláš. Tak vlastně nevím, proč se dobýváš do otevřených vrat. Mnohem podstatnější byla výtka směrem k rytmu, kterou jsi pominul zase ty. Obdivuhodná neschopnost porozumět smyslu několika prostých vět.

Lidi, vy děláte kvůli blbosti velkou světovou, až vám půjde do tuhého, tyhle podřadné řečnické nesmyly Vám budou k ničemu.

Nevím. Ubývat, jako ubude, jsem měl dojem, že se píše vždycky tvrdý. Ale čert to vem, stejně tomu každej Čech rozumí. I jako Y. Dle mne by obě iy měla mít určitou znělost, z jiného hlediska by to bylo jedno. Od toho jsou korektoři, a zabývat se jednou kravinou ve slovníku není moje doména. Rozumíš slovům bít doma, abi? Rozumíš. Tak nevím, v čem je problém.

Miroslawek
27. 04. 2009
Dát tip
A co takhle rytmus, princi? Když pominu, že ubývat se píše s ypsilonem, tak třeba dvojice "vysoké trávy / ubívá potravy" je čítankový příklad lajdácké arytmie zesměšňovaný už K.H. Borovským... až k S.K. Neumannovi tedy chodit nemusíme. A to jsem to vzal opravdu jen namátkou ;o)

Enethen
27. 04. 2009
Dát tip
hezký =) *

Diana
26. 04. 2009
Dát tip
Tvoje láska k přírodě vystupuje z básně přímo hmatatelně :-)*

moorgaan
26. 04. 2009
Dát tip
romantiku vidi muz a zena rozdilne:-))..tukl jsi hrebicek na hlavicku ***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru