Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Afázie

27. 04. 2009
21
41
6800
Autor
Miroslawek



křepčení sutí     podél bran
    otrhán jazyk    v periheliu
Nemésis      zápach karavan
přežiju             zaklínání
koní           jsem totiž klasik
            a instinkt velí
         géniům:
           eli eli lama sabachtani
                                        ale oni
   nekřičeli     a   měli
vzájemné takty           mantinely
drnčely svraštělými čely    html tagy
dosud neodkutá slova
   zvoní -
 
       Mr. Lover Lover,
  I'm tellin' ya - this is Shaggy
 
                 - tak znova
hoďte na mě síť     pokémoni
    a nebude to ztráta
               vždyť
janua linguarum reserata

 

 


41 názorů

rybkaH
09. 06. 2014
Dát tip

tipla bych to na afázku senzorickou! :) vynikající!!!*


Halcyon
27. 09. 2009
Dát tip
Hnidopišná poznámka: afasiá, Nemesis "afázie" už je dejme tomu počeštěná tím "z", takže vzal ji čert, ale "Nemésis" už je opravdu moc pražácké.

Sarrah
09. 06. 2009
Dát tip
tak toto není můj šálek :o)

joylis
08. 06. 2009
Dát tip
*

nonamebeast
29. 05. 2009
Dát tip
tip.

rockygamar
26. 05. 2009
Dát tip
i see Mr.Lover but i think IANUA OMNIUM SCIENTIARUM is better than the last line,isn´t it ?

Miroslawek
26. 05. 2009
Dát tip
Moudivláček: Ona pasáž z Matoušova evangelia, o kterou jde, je nepochybně aramejsky. A zrovna teologové se o ni nepřou. Jiná věc je hebrejština jako liturgický jazyk, jazyk Tóry, který se v běžné komunikaci neužívá - místo toho tehdy třeba aramejsky, později jidiš nebo ladíno a dnes (s výjimkou izraelských chassidim a diasporních komunit třeba v USA) moderní hebrejština. Z tohoto důvodu panuje obecné přesvědčení, že Kristus v běžné řeči užíval aramejštinu. Ať už je to jakkoli, mé tvrzení se vztahovalo právě a jen k oné užité větě. A dále - má báseň je přece také relativně jednoduchá, nemnoho slov, za kterými se však podobně (mám-li pokračovat ve tvém příměru) jako za oním prostým E=mc2 skrývají podstatně složitější vztahy.

Azirafal
25. 05. 2009
Dát tip
html tagy? tomu ještě rozumim. pokémoni? shaggy? asi jsem tam zmíněná lama.

Jéé jak je vidno, autorovi nechybí vysoké sebevědomí:) no to je správné. (Zda Ježíš na kříži naříkal hebrejsky či aramejsky se teologivé stále přou.;) Když jsi nakousl tu matematiku...nejgeniálnější vědecké teorie jsou zcela jednoduché viz Einsteinovo E=mc2. Myšlenka, která je napsaná tak složitě, že jí rozumí jen autor sám, je k ničemu.-Nemá šanci nikoho oslovit, nemá šanci se uchytit...Nemyslela jsem to úplně tak, že jsi sám nevěděl co říct. Nakonec jsem si v tom to své i našla...s proniknutím do významové stavby, odvažuji se tvrdit, problém nemám, spíše s pochopením tvých asociací, které mi samoúčelné stále příjdou, co naplat.

Miroslawek
22. 05. 2009
Dát tip
Moudivláček: Kristus sice hovořil aramejsky, ale budiž. Samoúčelné se ti věci mohou samozřejmě jevit, to je v pořádku - ale nejsou. Pokud nejsi schopna či ochotna do jejich významové stavby proniknout, nezbývá ti než věřit/nevěřit ;o) Těm méně zdatným mohu doporučit své ranější texty, v počtech není třeba začínat hned vysokou matematikou.

za sebe oceňuji mix hebrejštiny, latiny a angličtiny v kombinaci s pokémony a hláškou z reklamy:) rytmicky hezky plyne. instinkt velí géniům v překladu: Bože můj bože můj, proč jsi mě opustil?;)atp...je to hraní se slovy jen pro jejich formu, ne již obsah, takový Eintopf. Až to skloubíš obojí, bude to lepčí;)samozřejmě jen můj názor, který si troufám když stojíš o tu hlubší kritiku:)

Miroslawek
07. 05. 2009
Dát tip
OffTheLip: za prvé neznamená a za druhé - tohle se snad nerýmuje? ;o)

OffTheLip
06. 05. 2009
Dát tip
vázaný verš myslím znamená, že se to rýmuje.

foto
30. 04. 2009
Dát tip
tip pro hezký den...

Miroslawek
28. 04. 2009
Dát tip
Vio: radši se neptej, mohl by ses to dozvědět...

Vio
28. 04. 2009
Dát tip
Po kem on je???

Pokud dílo skutečně bylo myšleno "na efekt", jak píše Fuk, tak dosáhlo svého. Označil bych jej za velmi efektní.

Marcela.K.
27. 04. 2009
Dát tip
No jo, no...hezky jsi nám to nandal, ale když někdy je dobré druhého i pohladit ...prsty! :-)) Vždyť On nás neopouští...a umí se i smát. Tomu lidskýmu pinožení. A kde jsi vyhrabal pokémony? Ja myslela, že už pochcípali :-))

remik
27. 04. 2009
Dát tip
moc vazanych textu tu neni. tvuj je ale povedeny a o to cennejsi. libi

Sarrah
27. 04. 2009
Dát tip
:o)

Janina6
27. 04. 2009
Dát tip
Slovům rozumím, ale ono to nestačí... aha, proto asi Afázie :-) No, nemám na to. Místy se ztrácím.

Miroslawek
27. 04. 2009
Dát tip
BG: Jako (nikoli postavou) veliký Pražan by připadal v úvahu Lyryk. Ovšem ten to nebude, ten zná latinské citáty určitě aspoň tři a k tomu navíc ještě Liberté, égalité, fraternité! ;o)

Fuk
27. 04. 2009
Dát tip
:), upe nemam slov

Fuk
27. 04. 2009
Dát tip
jo a jeste pokemonom, upe

Fuk
27. 04. 2009
Dát tip
Ved prave na to narazam. Nerozumiem, ale ja tak je to pekne. Ja zas nerozumiem takemuto zmyslaniu. Teda chcem povedat ze mi to vyznie len na efekt. ale budiz:)

Vaud
27. 04. 2009
Dát tip
Fuk - co je na tom vynikajiciho? Mne tam prijdou fajn hlavne pismenka a jejich shluky :-) ale me neber jako smerodatnyho

dadik
27. 04. 2009
Dát tip
vůbec nerozumím, ale hezké :)

Fuk
27. 04. 2009
Dát tip
Co ta drazdi? Bolo brane skor ako vycitka. Pytam sa co je vynikajuce na tom, lebo fakt netusim..

Miroslawek
27. 04. 2009
Dát tip
Fuk: z mého pohledu přinejmenším už to, že jsi rozuměl akorát tak spojkám a zájmenům, a přesto si otvíráš ústa ;o)

Fuk
27. 04. 2009
Dát tip
co je na tom vynkajuce?

Vaud
27. 04. 2009
Dát tip
vynikajici!!!*

Fuk
27. 04. 2009
Dát tip
kurna, rozumel som akurat tak spojkam a zamenam

raja
27. 04. 2009
Dát tip
*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru