Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

posedlí choutkami nocí, jenž ucpávají pohled

01. 05. 2009
4
6
1417
Autor
Kamil.Kubik
šediny si nacházejí
místo v hustém šeru
zběsile strhávají závěs
a odkrývají zářezy
jež ostatek času
z prasklého čajníku vyhazuje
do slabin nahého masa

- kousek místa
na další rozlévaní
v zatuchlém obraze



Edward Hopper - evening night

6 názorů

jejdavilda
21. 05. 2009
Dát tip
je to příjemně syrové*

Kamil.Kubik
17. 05. 2009
Dát tip
ani nevies ako velmi si vazim tento komentar, fakt mi pomohol, dakujem

a2a2a
16. 05. 2009
Dát tip
Milý Kamile, tvůj pokus psát česky je sympatický a uvědomuji si, jak při tvém mládí nemusí být jazyková blízkost tak snadná, ako bola za nasich čias. Oprav si pravopisné chyby: šediny ...si... nacházejí ...jež... ostatek času K básni samotné: Rozhodně mnohem lepší text než ten následující do koule. Popřemýšlel bych pouze nad nadbytečností jednoho slova: ...strnulé.. podle mně je to ve vztahu k šedinám tzv. genitivní metafora, šediny samy o sobě znamenají něco jako již strnulost, únavu, opotřebovanost. To slovo strnulé by se mohlo použít, ale pokud by mělo nějaký určující, rozvíjející význam, ale zde se tak neděje. Například podobnou vazbu máš ...nahého masa... také mi to na chvíli přišlo navíc, ale pak jsem si uvědomil, že by to trochu vykolejilo z rytmu, ale také, že přece jen jde i o jakési zdůraznění, takže tam to cítím v pořádku. Ale poněvadž máš v básni těch přídavných jmen povícero, je třeba vážit, zda jsou ku prospěchu a nebo se stávají berličkami. Ale báseň je to rozhodně zdařilá, je ve výrazu i ve výrazových prostředcích kompaktní, civilní, má i napětí a gradaci i pěknou obraznost.

Kamil.Kubik
02. 05. 2009
Dát tip
dakujem, moje prve pokusy napsat neco cesky bez chyb, pracuji se slovnikem :)ale neco vim aj sam

moorgaan
02. 05. 2009
Dát tip
celkem dobre vystihnuta atmosfera../*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru