Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vlast patří nám

05. 05. 2009
3
7
1939
Autor
Rajmund

Nějaké oko klobouku houby krajiny uštknulo trnem moji draperii

poklidnou tichou chladivou zelenou hladinou představy

že utichly sváry

a hory skaliska luka bystřiny našich dědů

patří jenom nám

 

takto vraždí olovnaté muchomůrky

slípmajnbejbice očí zubatých

než patriarcha zjistí otravu


7 názorů

Rajmund
05. 05. 2009
Dát tip
Tvoje formální pitva mne vcelku ukojila.

Poněkud zklidňující výtvor, roubované hypersonické montáže slov mohou svým přebuzeným způsobem sdělit něco podstatného, nikoliv však za situace, kdy neexistují logické souvislosti ani s těmi nejdiskrétnějšími prvky jejich vlastního významu, ani různá vodítka, která by mohla čtenáře vsunout do děje a nechat jeho klamnou představivost interpretovat si po svém autorskou translokaci skutečných reálií textu. Nelze říci, že by ikonické vzdechy typu takto vraždí olovnaté muchomůrky či například chladivou zelenou hladinou představy nemohly býti podstatou samotné charakterizace očividně přepjatého tématu, či by alespoň nemohly sami o sobě implikovat ony úzkoprsé motivy, jejichž přítomnost lze vysvětlit snad jedině autorovou ortoskopickou nedůsledností, to by však nesměly být tak statické a choreograficky zploštělé.

Háber
05. 05. 2009
Dát tip
uva*

řádek
05. 05. 2009
Dát tip
pro všechny dosti místa jen za to vzít a plivnout do dlaní

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru