Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jsi

31. 08. 2001
60
1
8117
Autor
Amanda

Věnováno Krelovi za to že mi pomohl vyrovnat se z vlastni minulosti a najít znovu samu sebe...

 

Jsi moje láska veliká,

jsi život, co mi utíká,

jsi studánka, ze které jsem vodu pila,

jsi světadíl, který jsem objevila.

 

Jsi slunce, které budilo mě ráno,

jsi štěstí, které mi bylo dáno,

jsi má desátá planeta,

jsi barev duhy paleta.

 

Jsi štěstí, které v mé duši,které kolem sebe rozdávám,

Jsi víra, kterou znovu mám,

jsi mé moře i má pevnina

jsi touha, která umírá

 

Když tu nejsi...


1 názor

Azirafal
31. 05. 2009
Dát tip
pěkný, ty pocity, důležitost,asi osobní zkušenost viď : jsi má desáta planeta líbí *tip ;)

hochstapler
01. 04. 2006
Dát tip
"barev duhy paleta" je trošku laciný obrat, ale je vidět (aspoň já to tak cítím), že tomu, co jsi napsala, věříš, tudíž tomu věřím i přes drobné "řemeslné" chyby i já...

Piscis
20. 02. 2006
Dát tip
taky jsemkdysi napsala básničku která začínala vždycky na"jsi" ale tak hezká jako ta tvá nebyla......já potřebuju taky nějakého Krela!!! :-) *t

Nitram
14. 02. 2006
Dát tip
:)))))))))

Anyz
06. 02. 2006
Dát tip
neco je a neco ne :)

Eva_S
05. 01. 2006
Dát tip
přeslazená vjec....

co s tím maj co ledvin dočinění?!

Inu moč si poručit nedá....

tak jinak, co má mé držkování společného s Tvými ledvinami, potažmo s Tvou močí?

Vše.

tak to nechápu, vysvětlíš?

Ne.


Já se slušně ptám...náhodou... a držka su, to nepopírám, ale takhle veřejně ... to si nemusel! zlej kluku! :-))

I musel.

grrrr.....tak to by mě zajímalo, proč musel?

To viš, ledviny už nefungujou jako za mlada....

Flétnička: Je mi ctí... :) Smeťák: Nojo, svět je zlej. Kytí: Nedržkuj!

Nojo, nojo... Koukám, kluk toho je, že neví, kam dřív skočit, že? Tuhle studánka, tamhle světadíl... Škoda, že tam ještě není verš "Jsi učitelem češtiny i rýmu, jsi soudností..." Jenže to by tam pak zase nemohl být ten zbytek. Achichach, the dilema:(

Smetiprach
23. 11. 2005
Dát tip
Pišta žije?

jééé..... pán se nám probral, prstíček z hrobky vytáhl....zdrží se nebo zase pošupajdí jinam?

Zbora
22. 11. 2005
Dát tip
Dobře, nedá se nic dělat...ale stejně jsem rád, že jsem toto dílo objevil...dá se na něm dobře vysvětlit systém, který funguje na P. (dávej hodně tipů...a hodně jich dostaneš...nezáleží ani tak moc na tom, jak píšeš :o) Jinak se plně stotožňuji s názorem Smetipracha. Děkuji vám za váš čas. (autorčin nevyjímaje)

hech...tatí, páni, já zírám.... to je moc hezky napsaný...vážně... Já souhlasím.... milá Amando, pokud tu seš nějakej ten pátek, jistě víš, že takovéhle verše opravdu nejsou tím pravým ořechovým a u dalších podobných i Ty sama musíš uznat, že tip u takového dílka bys tip rozhodně nedala... Velkej, souhlasím a nemám námitky

taky děkuji :-))

Zbora
21. 11. 2005
Dát tip
Škoda, že nestojíš o hlubší...zařadil bych jí do egzémků...naprosto příšerná. A těch tipů...tady to taky muselo dříve vypadat :o))

Smetiprach
21. 11. 2005
Dát tip
to je fakt hnus, a teď si představ, že tohohle se chytaj ty nový a maj pocit, že když to má tolik tipů, tak je to to pravé... běs... kde mají současní dobří autoři přijít k tolika tipům? schválně se podívej, kolik tipů má u děl taková overflow nebo Elyanne a to jsou proti tomuhle jedna Rimbaud a druhá Šiktanc... fujtajkxl...takhle kazit mládež...

Zbora
21. 11. 2005
Dát tip
Já bych byl pro udělení vyjímky...a i přes scházející žádost o vážnou, bych ji zařadil...jako odstrašující příklad.

Zbora
21. 11. 2005
Dát tip
avi BG, pošli altovi.

ježíííši..... toto tak... nooo.... já sem snad oněměla!! já su pro, klubejte, páč toto je fakt dělo!

Smetiprach
21. 11. 2005
Dát tip
obšťastnil jsem alťu... a ta vyjímka by nebyla od věci... je to fakt humus...

Smetiprach
21. 11. 2005
Dát tip
alt: a co takhle nová kategorie sračkoidní starožitnosti ? ;-)

Smetiprach
21. 11. 2005
Dát tip
hmm, ale tohle by fakt chtělo provětrat, i když uznávám nezbytnost trvání na pravidlech... novej klub?

Smetiprach
21. 11. 2005
Dát tip
jo, tak hezky zvažuj, tahle část se mi zamlouvá, ta druhá už méně... :-)))

Amanda
21. 11. 2005
Dát tip
Ad vase uchvatne komentare:-)) : Kdyz se podivate na datum uverejneni tohoto dilka a poradi ve vypisu... nevim, jak vam, ale me 4. dilko od autora stale jako prvotina prijde asi proto, ze jsem toho tady precetla opravdu hodne a kdyz srovnate ma dalsi dilka treba na to taky prijdete... nehlede na to, ze ma pro me osobni hodnotu, uz to, ze jsem nezadala o vaznejsi kritiky znamena, ze jsem to uz tenkrat nepovazovala za vrchol tvorby. Ja jsem tomu ty tipy nedavala ale nemusite to tady tak srazet vzdyt tip neni oceneni ale pouze doporuceni k precteni ne? Nevadi mi to kvuli tomu dilku dnes bych ho taky zkritizovala, jen se mi zda, ze zabyvat se starymi dily je trochu o nicem...

Smetiprach
21. 11. 2005
Dát tip
Amanda: neber to osobně, tohle není útok na tebe... jde o to, že když si tohle přečtou ti začínající, získají pocit, že takhle psát je zcela v pořádku a pak se nám tu vesele líhne jeden ekzémek za druhým... těm novým těžko vysvětlíš, že něco co má padesát tipů není úplná blbina... vždyť oni berou kolikrát vážně i zdejší redaktory.. :-)

Amanda
21. 11. 2005
Dát tip
Alte: To avizko nebylo mireno na tebe ale obecne ke vsem temto kritikam :-)) Smeti: Silne pochybuju o tom, ze si budou zacatecnici cist dilka z roku 2001 a navic proc by to nebylo v poradku takhle psat, kdyz je to amatersky literrarni server a je to mineno jako vyznani nekomu?

Smetiprach
21. 11. 2005
Dát tip
Amanda: když se podíváš do kritik výše, zjistíš, že čtou, patrně to funguje v některém z přehledů... A teď prosím o chvilku pozornosti, neboť to opakuji často a rád: amatér je člověk, který se bezúplatně, s nadšením a erudicí věnuje nějaké činnosti, od profesionála se liší právě tím, že za onu činnost nepobírá honorář, nikoliv (nutně) kvalitou odvedené práce. O významu slov literární či server snad není potřeba se šířit. Tudíž: amatérský literární server je útočiště pro lidi, kteří se se zaujetím a vášní věnují literární tvorbě, snaží se dále vzdělávat a přesto, že je jim jejich činnost zábavou, přistupují k ní dosti zodpovědně. Takový server není politovna odmrštěných holčiček a chlapečků, ani útočiště grafomanů... Od toho jsou tu servery jiné, např. Literra, Blueworld, Lapiduch, Lopuch a ještě fůra dalších, kde sice také lidé publikují texty, ale zejména za účelem navázení společenské konverzace, seznámení se s podobně postiženými a následným probíráním vlastních problémů.

Amanda
21. 11. 2005
Dát tip
Aha dik za pouceni, tak si rikam jestli tu jeste mam co delat...

Smetiprach
21. 11. 2005
Dát tip
Amanda: sama přeci říkáš, že jsi z takových dílek už vyrostla... a nevztahuj to hned na sebe, ty se ptáš, já odpovídám, nic osobního... :-)

Amanda
21. 11. 2005
Dát tip
Ne o me osobne fakt nejde jsem tu docela dlouho a mam k pismaku sve vazby, ale prece nejde urcovat co se tady bude psat a co ne, to ze tobe se to nelibi neznamena, ze je to spatny...a to ze pochybuju prameni z toho, ze dilka hodnotim predevsim pocitove...

Smetiprach
21. 11. 2005
Dát tip
Moment, já se přeci nesnažím určovat co se bude či nebude psát, na to nemám gebír... ale jestliže pod takovým dílem jako je to tvoje napíšu, že je špatné, trvám na tom a jsem schopen to obhájit. Přeci jistě víme oba, že jakkoliv je hodnocení literárního či výtvarného díla vysoce subjektivní záležitost, existují určité parametry které umožní rozeznat díla vyloženě mizerná... Pocitově hodnotíme tudíž všichni, ale některá díla jsou tak špatná, že je ani takto prvoplánově hodnotit nelze, natož se jimi zabývat hlouběji...

Básně, kde se pořád opakuje "jsi", nemám zrovna v lásce, ale tohle je výjimka potvrzující pravidlo. t

Aymi
08. 04. 2005
Dát tip
bolí mě z toho zuby ...

crazygirl
26. 02. 2005
Dát tip
Je to moc pěkný a milý...

pepopepo
15. 02. 2005
Dát tip
Vitim z tej versovacky velke teplo vdacnosti, stastia z toho ze niekoho mas. Velmi pekne. Budi vo mne spomienky na ktore nerad myslim vzborne +T

Flammea
01. 11. 2004
Dát tip
Basničky na tohle téma bývaj většinou hrozný klišé...ale tahle je sladká*

Induan
28. 10. 2004
Dát tip
Bezva a připomíná mi vílu :)

Nimis
28. 10. 2004
Dát tip
Líbí se mi..slaďoucké..*

Derylla
27. 10. 2004
Dát tip
Mě se to moc líbí! *

Celebrian
25. 10. 2004
Dát tip
je to celkem hezounké...takové pěkné vyznání, ale bohužel pro mě nic víc.

johanne
26. 03. 2004
Dát tip
ach, nechci být krutá... nelíbí se mi to, ale vzhledem k prologu tě nemůžu odsoudit, protože je to určitě do posledního písmene procítěné a svým způsobem je mi to i blízké ale zpracování? no, fakt moc ne, snad příště :?

Tomáš33
17. 02. 2004
Dát tip
srdíčko se mi nalilo, moc pěkný, docela to náhodou chápu, jelikož jsem nedávno našel velikou LÁSKU, ale... snad to zvládnu jako Amanda

Michellka
08. 02. 2004
Dát tip
Jeeeee....

Hezký... čistě Amandino dílko to asi tak úplně nebude, ale řekněme hezky přezpívaná cover-verze :) Taky jsem jednu takovou mezi těmi svými básničkami našel. A Štěpán Šafránek taky v něčem podobným něco trochu vykradl : ) Tip za konec, je přesnej a v tom je to jiný. Taková trochu parodie, když si ten konec člověk přebere ve stylu: Když tu nejsi, idealizuju si Tě :)

revion
06. 12. 2003
Dát tip
láska je láska :))

Sandra
03. 12. 2003
Dát tip
pěkný ... ale to je tvoje dílko, já už tyto slova znám pár let?

Limeta
11. 11. 2003
Dát tip
krásná *

Margotka
04. 07. 2003
Dát tip
Nádhera, to můžu...

adraj
25. 06. 2003
Dát tip
Něžně a krásné

jako věnování

Torolfita
19. 02. 2003
Dát tip
Zajímavé rozpory. (To dílko mi trochu zní jak z "Básníků").*

miklunka
09. 01. 2003
Dát tip
*

Astalavista
09. 01. 2003
Dát tip
....* ;)

Imagine
05. 01. 2003
Dát tip
to je fakt krásný...Moc hezky napsaný a vystižený pocit...

Ilarion
04. 12. 2002
Dát tip
jedna z nejhezcich veci, ktere jsem zde kdy cetl .Moc libi *

Reynold
29. 11. 2002
Dát tip
občas jednoho až zamrazí............)

PrizraK
10. 10. 2002
Dát tip
Jak řekla okousek výše Čolito .... to je prostě úžasný ... to je super talent ... :-)) Tip

Seregil
16. 09. 2002
Dát tip
Je fakt, že jsem nezažil žádnou takovou, která by psala takové verše... Je to nádherné a jednoduché = silný prožitek.. Mé současné údobí však... to sem nepatří - prostě je to nádherné...

Šalvěj
01. 09. 2002
Dát tip
Když tu nejsi........ *

Šaman2
26. 08. 2002
Dát tip
Musím smeknout, kdyby mi nějaká dívka napsala něco takového, objal bych ji a už nikdy nepustil. Je to opravdu móóóóóóóóóóóc krásné. Je vidět, že je to psané od srdce.

Annika
22. 08. 2002
Dát tip
dalsie slova su tu uz zbytocne.... :-)) t****************

galaxy
30. 07. 2002
Dát tip
Ukápla mi slzička :-) ****

Nio
09. 07. 2002
Dát tip
to je to co cítím . . . nechci ztratit někoho koho vlastně ani nemám

Damik
08. 07. 2002
Dát tip
duše romantika poskakuje radostí.....krááásnééé!..tipik!

vajda
30. 06. 2002
Dát tip
Nedalo mi....čmajzol som si ju...NEMÁ CHYBU!

Choba
19. 05. 2002
Dát tip
proc "jsi štěstí, které v mé duši,které kolem sebe rozdávám," to ja nejak moc ktere, ne? Jinak je to perfektni

Mikimys
15. 05. 2002
Dát tip
No to je fakt moooc pěkný. Nedá mi než opakovat slova ostatních.... No a ten verš s tou objeveným světadílem je opravdu krásnej.... Držím vám palce, ať vám to vydrží:-))

malykuba01
21. 04. 2002
Dát tip
vítej mezi námi romantiky..vlastně já jsem tu novej...tak teda vemte me mezi sebe:))))*

Gordok
09. 04. 2002
Dát tip
V tomto díle postrádám hloubku a jednoduché verše mě neuspokojují.

Sarina
06. 04. 2002
Dát tip
Uz to vsichni rekli....ja jen,ze tohle znam a je to krasny(a krasne napsany):)

Čolito
04. 04. 2002
Dát tip
já k tomu řeknu jediný.....to je talent:-)

Libor
02. 04. 2002
Dát tip
Moc krásné, chtěl bych to taky takhle umět napsat :-))))

Ricchardo
22. 03. 2002
Dát tip
Tak tohle je bbeezzvvaaddnnýýýýýý.Jsem rád, že píšeš. Těším se na další dílka i ta větší..... T od Rcch*

Hody
06. 03. 2002
Dát tip
bezva........

tanganika
04. 03. 2002
Dát tip
t/*

Sybyla
02. 03. 2002
Dát tip
taky se přidám a tipuji, i když bych lhala, že obdivuji tohle dílo, ale moc příjemně se mi vepsaly do duše jména Amanda a Krel

Buddha
24. 02. 2002
Dát tip
Jsem tady jenom chvilku a mam tajovej pocit, že Krel a Amanda jsou fajn lidi. Jen tak dál! Kéž by jich byli víc!

Mozart
14. 02. 2002
Dát tip
ach jo...ti lidé kolem velice hlasitě prožívají konečné objevení výsledků z jakési zkoušky....a já se nemohu soustředit na čtení....vrátím se později....M.

Smajll
14. 02. 2002
Dát tip
hodně fajnoá básnička,příjemná na čtení.

Drakkan
13. 02. 2002
Dát tip
4/5+T+K moc líbí...zařazuji do klubu...

Aki
04. 02. 2002
Dát tip
hezoučký :o) *

Jeanne
26. 01. 2002
Dát tip
něžňoučké, miloučké,....

Beata
05. 01. 2002
Dát tip
...když tu nejsi...:o)

Eloa
04. 01. 2002
Dát tip
je to moc pěkně zamilované

Kukulich
30. 12. 2001
Dát tip
"jsi světadíl, který jsem objevila..." to je opravdu skvely =)

pino15
27. 12. 2001
Dát tip
:o)

cup_of_tea
21. 12. 2001
Dát tip
je to krasny,plny citu :)))

bobotic
16. 11. 2001
Dát tip
Vášnivě rýmované, koušu se do rtů

Andra
13. 11. 2001
Dát tip
Něžné, upřímné, láskyplné...Držím palečky!*

Pepo
10. 11. 2001
Dát tip
Amanda **** Krel ****

valerinka
23. 10. 2001
Dát tip

Reistlin
25. 09. 2001
Dát tip
Mooc pěkný!Kéž by to takhle někdy vypadalo i u mě

OverII
24. 09. 2001
Dát tip
ja souhlasím ... fajne.. jen tak dále

Vaca
07. 09. 2001
Dát tip
na můj vkus moc romantické, nicmémě líbí

Kittie
06. 09. 2001
Dát tip
Je to mooc mooc pocitový, to je fajnes :o) ale jinak k formě mam krapítek výhrady, občas mi něco nesedí, takže tentokrát neťípnu..

Kytička
05. 09. 2001
Dát tip
Je to krásné přeji vám štěstí....********

Janka
04. 09. 2001
Dát tip
Pěkná básnička. Dávám TIP:-)))

Merlita
02. 09. 2001
Dát tip
Je to opravdu krásné a láskyplně výmluvné... Hodně štěstí!!! .o)) TIP

SOLD_OUT
02. 09. 2001
Dát tip
Strašně se mi líbí slovo JSI a proto mi jeho opakování na začátku každého řádku nenahnalo hrůzu do očí :o) Je to krásný, nádherně řečeno a vůbec ... !!!!! A navíc to vypadá jako igráček! :o))) (proto nejspíš ten delší řádek, že?) TIP!!!!

Mea
02. 09. 2001
Dát tip
sohlas se SOLDem ... TIP!!

Albireo
01. 09. 2001
Dát tip
Krele, díky, že jsi pomohl Amandě najít to, co se hledá nejhůře.

Diana
31. 08. 2001
Dát tip
Jsi světadíl, který jsem objevila..Krásné a Krel si to zaslouží. TIP

Atala
31. 08. 2001
Dát tip
To si rozhodně zaslouží tip...*

Krel
31. 08. 2001
Dát tip

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru