Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ledem

08. 05. 2009
11
15
2510
Autor
pole

Zeď mezi pokojem a městem
Na kanapi sníh
Pár k sobě poskládaných kvádrů,
několik rozvržených míst.

Jinak byt ztratil smysl.

Šifra trubek
se samozřejmostí vhání mráz
karma je skleslá.

Vzepřu se nohama ve světlíku
a vystrčím hlavu ven.
Ohnuté hřbety domů.
Tramvaje utíkají
A někde v té šedobílé kaši ty.

Zařizuješ.
Se samozřejmostí.
Jako ty trubky.


15 názorů

slivaka
29. 12. 2009
Dát tip
Líbí.*t..

Zbora
07. 06. 2009
Dát tip
Díky za odpověď. Osobně si nemyslim, že byty apod. jsou samy o sobě klišé, podstatná je jejich expozice :o)

pole
06. 06. 2009
Dát tip
Čau Zboro! Tak já Ti tady tak nějak odpovím. Ještě jednou díky moc za kritiky, který jsou neuvěřitelně pozorný. Hruškovskost se teď nosí a já sem taky její obětí. Hruška je pro mě momentálně nejlepší autor a asi nechtěně jsem ho začal kopírovat. Dostalo se mi to tak nějak do podvědomí a neumím psát jinak. Vždycky se škrtám, možná někdy až ke škodě. Sem tam je to pak vidět na pointě, že třeba vypadá moc nastavovaně... nebo jako ponaučení. Tady to nemělo mít žádnej morální nádech, já to nemám rád :). Ale holt to tak vyznělo. Cítím, že je to nějaká další fáze psaní, že mě v tom baví ještě chodit, že byty apod. jsou klišé, ale že v nich pořád cítim ten svůj topos a že tomu věřim (což je nejdůležitější). Uvidíme, kam se posunu dál. Těm kritikám od Tebe totiž do puntíku rozumím a v podstatě s nima souhlasím. Takže uvidíme, co s tím udělá moje psaní (ne, co já udělám s ním, jestli mi rozumíš... samo se to musí nějak vyvinout :))

Zbora
04. 06. 2009
Dát tip
Víš, Jonáši (jsi myslím Jonáš Zbořil?), mně to připadá, jako bych všechny tyhle Tvé poslední texty už někde od někoho četl. Jsou napsané vesměs zručně (i docela životně), ale osobně mám za to, že tento v dnešní době tolik rozšířený styl psaní poezie vyžaduje pro působivost ještě něco jiného, než dobré zvládnutí formy - mluvím o tom, co dokáže do svých textů jakoby bezděčně implantovat třeba Petr Hruška - ten obrovský přesah z téměř nahodilého banálna do řekněme až symbolické roviny. Neříkám, že to neumíš. Některé Tvé texty se mi velmi líbily, jen tady ten dojem nemám. Jestli si můžu dovolit jednu připomínku k vyznění tohoto textu. Závěrečné přirovnání mi víc než cokoli jiného asociuje jakési (jistě nezáměrné) ponaučení. Mám dojem, že taková věc do poezie prostě nepatří. Několikrát jsem podobný přístup zaznamenal i u Jonáše Hájka. Například u jeho textu Koncetr v Thomaskirsche (nebo tak nějak se to myslím jmenovalo) byly poslední dva verše: mezi tím držet kasičku je život Ve své sbírce Suť nakonec poslední verš (myslím že i vlivem reakcí na Totemu) prostě jen vypustil, což se mi sice jako tvůrčí přístup moc nezamlouvá, ale je fat, že text pak nevyzníval tak "natvrdo".

jo je spletitý a žije jak džungle to tvý město, dobrý teda*

wooxy
15. 05. 2009
Dát tip
světlík a kvádry, jonášovské motivy! .) Zeď mezi pokojem a městem Na kanapi sníh to je krásné

Kuchot
11. 05. 2009
Dát tip
pár pěkně hlubších momentů

cup_of_tea
10. 05. 2009
Dát tip
tahle je fantastická. ach Zařizuješ. Se samozřejmostí. Jako ty trubky. !

cup_of_tea
10. 05. 2009
Dát tip
tahle je fantastická. ach Zařizuješ. Se samozřejmostí. Jako ty trubky. !

raja
09. 05. 2009
Dát tip
fajné*:)

Fouraix
09. 05. 2009
Dát tip
(pole orané ale)

Spirit
09. 05. 2009
Dát tip
senzační je "Zeď mezi pokojem a městem" a tramvaj, tu má mít každá báseň ;)

fajn, hlavně to vzepřu se nohama ve světlíku

dadik
09. 05. 2009
Dát tip
hehe...dobré**

Norsko
09. 05. 2009
Dát tip
jako ty trubky se směju *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru