Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Přechodníkově minulá

05. 09. 2001
32
15
10556
Autor
Diana

Schválně, kdo najde chybu v přechodníku?

Byv zvolen všemi, stanul v čele

zástupů mnohých otec Čech

a mávnuv holí, střežil bděle

a krotil svého lidu spěch.

 

Uzřev pak po dlouhé pouti

krajinu mírnou vprostřed hor

pokynuv, nechal rohy douti

a svolal moudrých rádců sbor.

 

Na blízkou horu vystoupivše

a spatřivše, co hledali,

beze slov lidé stáli tiše

zrak jejich pátral do dáli.

 

Krajina, učesavši vlasy,

vetknuvši do nich stuhy řek,

prostírala se plna krásy,

zelenala se do dálek.

 

Strdí a mléko vytušivše, 
s tou zemí předci splynuli..

(V příběhu, který historií dýše,

procvičme přechodník minulý!)


15 názorů

Diana
24. 01. 2013
Dát tip

Tys mne dojal, Lubošku. A važ si toho, mne tak hned něco nedojme! :-)


Kočkodan
23. 01. 2013
Dát tip
Loni jsem v rámci projektu Pofik (Postavy fiktivní) vytvoril jedno ctyrversí, které se sem tématicky hodí: Kouká se z Rípu, popadá dech, v okolí vidí mléko a strdí, na dalsí pochod naprosto prdí, ze to zde zapíchnou, rozhodl Cech. A já bych ti za toto didaktické dílo nejradeji zapíchnul do bluzicky Rád J. A. Komenského :-)

Ferry
15. 07. 2011
Dát tip
:)

avox
14. 07. 2011
Dát tip
a tady taky, Ferry, kuk :-)

Prosecký
27. 08. 2009
Dát tip
:)

Diana
26. 01. 2009
Dát tip
Né, Megéra Sánská mi patří, neboť jsem tě schválně na toto dílko navedla ;-) Nezklamal jsi! :-)))

Diano, ty Megéro Sánská, já tam v pracovní době půl hodiny hledám chybu a žádnou to nemá! Je to prostě geniální dílo a muselo dát děsnou práci aby vypadalo tak jednoše. Já smekám, klaním se a tiše závidím. ( A tu Megéru mi odpusť. Já to tak nemyslel.)

Diana
05. 09. 2008
Dát tip
No vidíš! Nejen správně, ale i s hezkým rýmem. Zušlechtivši Óa, pokračuji v práci. :-)))

Ó
05. 09. 2008
Dát tip
...přechodníky minuvše mě...hladí tvoje básně jemně...

A.H.
24. 06. 2008
Dát tip
Už kolikrát jsem si tuto báseň přečetl a stihl jsem za tu dobu napsat jen ,,velice pěkné." To si zasluhuje více než velice pěkné. Je to moc působivé. Zvláště ty přechodníky velice trefně propojeny s dějem.

Marcela.K.
28. 03. 2008
Dát tip
já se z těch přechodníků asi picnu :-)))

to je radost číst, jako když se napiješ pramenité vody...:o)

avox
14. 03. 2008
Dát tip
Tak tohle je opravdu pěkné dílo! Epos! Na písmáku se skutečně nejvíce chybuje v přechodnících a ve skloňování zájmen. :-)) */

A.H.
04. 03. 2008
Dát tip
vělice pěkné

JardaCH
01. 12. 2005
Dát tip
Chyby jsem nehledal, to už marně zkoušeli ti přede mnou. Jinak tleskám, takovýhle hračičky můžu.

Yeziiinka
20. 11. 2005
Dát tip
... vim, co dělám, ne? :)) Občas si přijdu přivonět.

Yeziiinka
19. 11. 2005
Dát tip
Děkuju... já si ho nechám, s dovolením, tady. Tady totiž bude vždycky svěží, čistá voda a ty nejlaskavější vílí ruce, které nedovolí jedinému lístečku zvadnout. Napořád, řekla bych...

Diana
19. 11. 2005
Dát tip
Tak to jsi trefila. Kytičky já ráda (dokonce se o mně říká, že z každé vypěstuji Adélu :-)))) A co teprve, když jde o tvůj pugét - no ten se bude mít ;-)))!

cherubinka
13. 04. 2005
Dát tip
Jééééé, přechodníky!!!! Hurááááá!!!!*

vesuvanka
16. 01. 2005
Dát tip
Skvělé... TIP .... a praotec Čech na Řípu, rozhled do okolí.... zaujalo mě moc

Diana
16. 01. 2005
Dát tip
Šlo výhradně o přechodníky a chudák praotec to schytal :-)))) Dík za povšimnutí.

guy
08. 01. 2004
Dát tip
Jo, tak tentokrát už jsem se nedal zaskočit a rovnou jsem se v kritikách přesvědčil, že to chybu nemá :-))) ***

Tomuto dílu, vytkl bych jednu chybu, je až příliš dokonalé, jakoby v mašince na češtinu - uválené. :-) * Na některé své dcery, může být otec Čech, právem hrdý...

dada ti tip, mizím zas .)

ielele_
06. 04. 2003
Dát tip
Paráda! TIP

aRmida
08. 09. 2002
Dát tip
totéž co u přechodníkově přítomné:-)

horák
08. 03. 2002
Dát tip
Si vyhraješ. závidím, já mám na přechodníky už několik let taháka. Obzvlášť ho používám od té doby, co nějaký chytrák napsal do novin, že pozná neuměla podle toho, že obchází přechodníky.

RadeX
26. 02. 2002
Dát tip
Básnička pěkná - žasnu jak s těmi přechodníky válíš! TIP Ale co mě fakt šíleně rozesmálo (až k pláči), je ten překlad do češtiny od 3lobajta. Fakt dobrý. Dal bych mu za to hnedle taky TIPa :-)))))))))))))))))))

blb
15. 12. 2001
Dát tip
nemám ráda přechodníky, ale za tohle posílaám TIP!!!

pino15
28. 11. 2001
Dát tip
to je přece senzace ! do učebnic s ní !!!!!!!!!!!!!!!!!

Yeziiinka
15. 10. 2001
Dát tip
Dianka - perfektní, paráda!!! Mě by zveršování téhle pověsti trvalo dva měsíce i bez přechodíků a výsledek by byl stejně asi žalostný... Máš * za kvalitu trenažéru češtiny i dějepisu, který jsi pro nás vyrobila! 3louš: Ty jsi šílenec!!! Zrovna teď, když je to tady takový vážný a kapacity se hádaj nad pacientem, jsi ze mě udělal blba - skoro jsem profialověla, jak jsem se dusila před monitorem :)))))))))!

Yeziiinka
15. 10. 2001
Dát tip
:))))) (oni pijí něco jiného...takhle v noci... někdy...a dneska! :))

Diana
11. 10. 2001
Dát tip
Modono, nebij mne, ale ta chyba tam není. Je avizovaná proto, aby lidi hledali, věnovali přechodníkům pozornost a tím si je zopakovali. Je to podraz, ale s velkou láskou k písmáčkům zinscenovaný. Že mi to odpustíš?

Diana
10. 10. 2001
Dát tip
Trilobit:Nejen, že se nezlobím. Jsem nadšená! Je to čest, když trilobit někoho parafrázuje a vůbec jsem v to nedoufala. Opravdu jsem chtěla pro lid písmácký malinko zopakovat přechodníky. Tak ti, trilobite, ze srdce děkuji za tu legraci!! zoo: strdí nesmrdí! Voní jak zahrada růží, je-li ve vařunce. Ochutnala jsem ji poprve v životě před několika dny na tůře ve Slezkých Beskydech (Čantorie, Javorové). Med v té vařunce - medovině voněl a chutnal jak první láska a já nic tak dobrého ještě nepila. Modona: Víš proč ne byvše? Protože by těch praotců muselo být zvoleno víc najednou nebo alespoň by musel být zvolen on a pramátí. Zkrátka množné číslo. Všem díky za ohlas. Mám z vás radost!!

Modona
10. 10. 2001
Dát tip
Diano k čertu a kde je tedy ta chyba?:-))))))))))))))

zoo
09. 10. 2001
Dát tip
Ještěže Lechem jsem. Zvostal jsem za lesem. Však víra stále ve mně dýše, že dříve Ty bratře, medovině, podlehneš. Až potom já své pýše. P.S. Strdí smrdí. :-/

Mahoney
09. 10. 2001
Dát tip
3zlo :))))))))

Albireo
09. 10. 2001
Dát tip
trojitý lobyte, tleskám a chlámu se.

Modona
09. 10. 2001
Dát tip
No, je to všechno tak zavšivše, že mně tam překáží jen to byv, protože proč ne byvše:-)))))))) Rozhodně Tip Dianě a všem lobitům:-))))

Modona
09. 10. 2001
Dát tip
A já na ten tip asi zapomněla:-((( Tak teď:-))

Stevenson
22. 09. 2001
Dát tip
Prechodnici byli vzdycky "moji".. aby se tak reklo..))TIP

Ostrich
09. 09. 2001
Dát tip
No, chybu v přechodníku jsem tam, dlouho hledaje, nenašel, jen ten poslední není minulý, ale přítomný. Ovšem, nad dílkem smekaje, volám: Zařadit do čítanek (nebo aspoň do cvičení, páni nakladatelé...). Tip.

Huckleberry
09. 09. 2001
Dát tip
Souhlasím s Ostrichem.Je to nesmírně vydařené a mě nezbývá než se uklonit a zatleskat.Tip

Gastarbajtr
05. 09. 2001
Dát tip
:-)))))))))

Had
05. 09. 2001
Dát tip
..... úplný Jirásek :o)) ... tleskám

Pepo
05. 09. 2001
Dát tip
****!

Bacil
05. 09. 2001
Dát tip
Na to už Ti neskočím :-))))) ale když jsme u těch chybiček, v prvním verši druhé sloky bych přidal například "po SVÉ dlouhé pouti", aby to mělo devět slabik jako ostatní liché (s výjimkou třetího verše poslední sloky, ale tam je to tuším schválně, že?)

papouch
05. 09. 2001
Dát tip
jáááktóóóó že to nemááá žádnej tííp??!?! taková parádička parádníííí !!! V hudbě se tomu říká ETUDA (Etuda je sklatba napsaná za účelem nácviku, či procvičení nějakého hudebního prvku, či techniky, např. trylek, vibrato, prstoklad, atd... Některé etudy, zvláště etudy mistrů klasiky ze 17. a 18. století jsou ovšem vynikající i po hudební stránce, takže jsou běžně interprety zařazovány i jako koncertní kus.) PÍP jak Brno :-))

Bhati
05. 09. 2001
Dát tip
Tramtarára tata! :-))))))))))))))))))))))))))))))))))) TIP***

Albireo
05. 09. 2001
Dát tip
Tady se s tipem přidám k papouchovi. Ale s tím, že je to zase bez chyby, se už opakuješ (i když nad "byv" jsem chvíli přemýšlel - je to přece jenom sloveso nedokonavé, ale jazykový cit ve mně neprostestuje.)

myrinda
05. 09. 2001
Dát tip
opravdu precizni, sklanim se...TIP!

Bonny_m
05. 09. 2001
Dát tip
fakt pekny, by mela ucitelka z cestiny radost:o)

Krel
05. 09. 2001
Dát tip
uf! ano ano je to dobré, že se někdo konečně zaměřil na to jak nás nevzdělance poučit ohledně přechodníků...líbí a moc:-)) !*

Mahoney
04. 09. 2001
Dát tip
:-))))

Diana
03. 09. 2001
Dát tip
Mahoney: myslela jsem samozřejmě chybu v přechodníku, ale moc díky za vprostřed, hned to opravuji.Můj záměr byl, aby touto zábavnou formou a zapojením lidí do hledání chyb se trochu zopakovaly nejpoužívanější přechodníky, aby se v nich na stránkách písmáku nechybovalo a kritiky aby byly vlídnější. A pokud jde o poprskání, to je to nejmenší.Hlasitou recitaci bych nemohla doporučit.

Amanda
02. 09. 2001
Dát tip
Prevypravena chaloupka? :-))) dobry napad :-)))

Mahoney
02. 09. 2001
Dát tip
chybu? ehm, "v prostřed" se píše dohromady :-)) a jinak řadím do klubu; taková koncetrace bezchybných přechodníků všech rodů je opravdu ukázková :-)) a varuju: v případě pokusu o hlasitou recitaci hrozí řečníkovi u "vytušivše" poprskání :-)))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru