Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dávivá sobota

13. 05. 2009
5
94
1461
Autor
JirkaPotulka

Jsem úplný Novák, viděl jsem na TV Nova reportáž o Písmáku a nemohl jsem odolat pokušení registrovat se zde Rád bych si přečetl tvrdou, nelítostnou kritiku mého raného díla, přivítám jakýkoliv plivanec, nechutnou poznámku, ba i výsměch jsem ochoten pokorně snést

Zabíjecí chlapeček
ruční granát v letošním návalu retardace    sím, mohu si sednout do červů?
zabíjecí moučníček v rytmu práce

budeme   si   házet   lopatou
budeme   si   česat vnitřní pleš  
chlupatou

a protože křivé formy smíchu  lechtají mi srostlé přirození
nevím, nikdy jsem nepřišel sám
do díry po obvodové straně kartonového válce
chce se vám, děti, sedět do přeléčení  do chemky  do rentgenu hlavy
chce se vám ležet do přeležení 
chce se vám podat si žádost o smalt?


všechno je v pořádku     všechno je
celonoční směna za předchozí ničení skladovacího náčiní

Zabíjecí chlapeček
sosny prašných stromostanic rozkradeny do posledního chcaní
malomocná máňa na hlídání    malomocná máňa na chození do šera
za klukama  

všechno je v pořádku


94 názorů

Lidi nečtou?

...výborná poezie,pak že lidi nečtou,vůbec se nedivím

katugiro
14. 05. 2009
Dát tip
ad plivanec: "ranného díla"? to čeština nezná jinak jsi pěkný podvodník, Potulko, ale to vlastně nevadí, jen se o ty nováčky starej ;)

baronka
14. 05. 2009
Dát tip
Jirko jsi provokatér nic jiného

ach jo. nejen že se nám rozpadá naše milovaná ODS, teď ještě písmák se začne dělit na mladočechy a staročechy...kde tohle skončí...:o) chtěl jsem připojit nějakou sžíravo kritiku, ale nabízená skupina slov naházených bez ladu a skladu na jednu hromadu neposkytuje žádnou možnost jakéhokoliv uchopení, o pochopení ani nemluvě. I to se ovšem dá pokládat za umělcův záměr.

Vaud
14. 05. 2009
Dát tip
hele - to je vyborny docela mi to pripomina Rimmera *

Tedy, ať už je to kouzlem nechtěného, či snad chtěného, JirkaPotulka se nepochybně zapíše do dějin tohoto serveru; pokud to předčasně nevzdá. K tomu není třeba mít pobočku Delfské věštírny. Je zřejmé, že Jirka je velmi inteligentní, cílevědomý a mazaný stratég, velký předstírač a obratný manipulátor. Kdyby zde, jako svou prvotinu, uvedl brilantní básnický klenot, jistě by tento zůstal nepovšimnut. Tohleto entrée jej učiní nesmrtelným, a ještě z nás všech nadělá kokoty!

Norsko 1
13. 05. 2009
Dát tip
se ví že jo, a na kokoty se vyser. Na všecky

Chci všechny kritiky světa, chci filozofickou, obhroublou, fekalizační i starostlivou. Chci kritiku s častým opakováním slova kokot (zřejmě od tebe), chci výhružnou, vtipnou i s pointou, chci kritiku nějakou, jakoukoliv, mňau.

raja
13. 05. 2009
Dát tip
Je to starousedlik...sledujte ten zargon...slint..blabol...to novacek nevychyta. Je to jasny jak facka, Pista si dela prdel:-D

Norsko 1
13. 05. 2009
Dát tip
Na závěr. Pokud námi tak pohrdáš, nebo si myslíš, že ti chceme jenom škodit, múžeš si nás dát do neoblíbených autorů, a nenapíšeme ti ani řádek. Co si vybereš ?

jejdavilda
13. 05. 2009
Dát tip
Ano. A na závěr zopakuješ VŘSR

Rajmund
13. 05. 2009
Dát tip
Člověk, který sleduje televizi, nemůže napsat životaschopnou báseň.

Z řad klubu, který jsem před nedávnem založil a v němž hodlám sdružovat autory, kteří jsou zklamáni a znechuceni předsudkovitým chováním staropísmáků, jejichž opomíjející a deklasující zvůle zcela jasně nese veškeré parametry internetové šikany. Později budou zřejmě založeny další NovoPísmácké frakce, jako kritická apod.

jejdavilda
13. 05. 2009
Dát tip
přesně tak, píšeš -z našich řad-. Tak vysvětli co znamená ten pojem, když tedy písmáky nedělíš

Opravdu nechápu, jak jsi na takový nesmysl přišel.

jejdavilda
13. 05. 2009
Dát tip
Nejsi nějaký divný? To jako rozděluješ písmáky na ty co tu jsou od 10.5.2009 a ostatní?

Zcela jistě. Někoho do administrativních, někoho zase do kritických struktur. Sekce kritiků je, zdá se (po prvním letmém nahlédnutí) přístupná širokému spektru místních uživatelů. Nebude tedy problém vybrat z naši řad pár kriticky schopnějších autorů. Další běh událostí bych si z dovolením nechal zatím pro sebe.

Norsko 1
13. 05. 2009
Dát tip
VT: Nic mu nedám zadarmo. Buď klidný

BTF
13. 05. 2009
Dát tip
Zajímavá debata.. docela jsem se pobavila :D

Rabb
13. 05. 2009
Dát tip
Jirko.. na administraci si asik budeš muset počkat.. asik by ses měl nejdřív troku oťukat.. a to někdy trvá.

Díky, Norsko. Nakonec, ve svém jádru jsi jistě prímovní chlapík.

Marvine, nevím kam koukáš, ale klub normálně existuje. Nechtěj abych ti radil, jak ho najít, tobě, zavedenýmu.

Norsko 1
13. 05. 2009
Dát tip
pozorovatel, milý Jirko

Norsko, ty ho budeš znát, jak se jmenoval ten obrýlený hoša, který nás v TV Nova tak neomylně situoval na stránky tohoto serveru. Respektive, jaká je jeho zdejší přezdívka, rád bych s ním probral pár otázek jako prosazení některého z "Nováků" do zdejších administrativních struktur a podobně.

Rabb
13. 05. 2009
Dát tip
ad 13.05.2009 16:13:38

Norsko 1
13. 05. 2009
Dát tip
Dobře se bavím. A jako hráč pokeru, jsem rád že jsi to nepoznal

Marivn: Žádné motto jsem nemazal, co to tu blábolíš? Norsko mi v žádném případě nedal kritiku a (pokud bych tedy přistoupil na to, že ten slint tak budu nazývat) už vůbec nedošlo k žádnému jejímu odstřelení, pouze jsem mu vysvětlil jistou skutečnost, kterou si zřejmě v tom rozčilení nestačil uvědomit. Norsko: Inu, vynadávej se, jistě se ti uleví.

Rabb
13. 05. 2009
Dát tip
marvin pravdu dí..

Norsko 1
13. 05. 2009
Dát tip
Nic tě učit nechci, blbečku. Zaplatils ?

Marvine ano, legraci mám rád. Prózu mohu jistě taktéž zkusit. Ale to jsou všechno takové ty rady, které si můžu přečíst v jakémkoliv místním katalogu, něco pikantnějšího by tam nebylo? Podívej se Norsko, o co jde. Ty píšeš, že mne chceš učit jak přijímat kritiky. A já ti říkám, že s tím nemám problém. Ty máš předsudek ve smyslu "ten je novej, když mu napíšu ošklivost, jistě se bude durdit" Což se nějak nestalo, takže jsi z této skutečnosti zřejmě drobet frustrován. Nevadí. Pochytáš si nějaké jiné "Nováky", bude zase dobře.

Norsko 1
13. 05. 2009
Dát tip
Začínáš mluvit chytřeji. Zajímavé, jak rychle se z kukly může vylíhnout motýl. Opravdu zajímavé

Norsko - Škoda, že se v rámci tohoto díla zatím žádná kritika (jakákoliv) nevyskytla, v takovém případě je i její následné přijmutí pouhou fikcí.

Norsko 1
13. 05. 2009
Dát tip
Milý Jirko, teď jsi narazil na opravdu ožehavou věc. Ano, přijímání záporných kritik dělá každému jisté obtíže, ale způsob jejich přijmutí, jak možná později pochopíš, je znakem jisté vyspělosti které tě učíme

Milý Jirko. Buď na sebe hrdý.. Mnozí autoři toho nedosáhnou nikdy, přestože se tolik snaží, a ty hned napoprvé! Stal jsi se nejen svědkem, ale přímo aktérem vzácného úkazu, kdy kritika předčí o několik řádů literární úroveň samotného díla! Gratuluji!

jejdavilda
13. 05. 2009
Dát tip
záporné kritiky zásadně nepřijímám, netoužím umělecky růst :-)

moorgaan
13. 05. 2009
Dát tip
chvili potrva nez budes "zavedenej" autor:-)) jak pises v prvnich komentech.... ..ale urcite brzy nejakou sikovnou autorku najdes, ktera te zavede:-)) pak teprve zdomacnis! zatim jenom z domu čníš:-))

jejdavilda
13. 05. 2009
Dát tip
je třeba formulovat přesně. Přijmu jakoukoli kladnou kritiku ... a máš po starostech

Norsko 1
13. 05. 2009
Dát tip
Než tu zdomácníš, dostaneš tolikrát na prdel, že z tebe bude krůta. Rozmysli si to

Taky už sem tu docela zdomácněl.

Norsko 1
13. 05. 2009
Dát tip
O čem Nova nemluvila, viď, milý Jirko

moorgaan
13. 05. 2009
Dát tip
Jirko ruku na srdce - v prologu jsi napsal, ze prijmes rad krtiku, dokonce s nadsazkou i plivanec!.. tak proc hned utocis, kdyz ti nekdo opravdu napise co si mysli? .. tohle prece neni Novakobijstvi!- takovy je tady prostor-sice trochu nevybiravy , ale prijemny a lidsky..zkus se zamyslet!

jejdavilda
13. 05. 2009
Dát tip
moorgane a norsko, potěšili jste mě :-))) Děkuji

Norsko 1
13. 05. 2009
Dát tip
Nejsou to fanatici, milý Jirko. Jsou to lidé, kteří se nechtějí zvyknout na novou Literru, páč sou tady doma

To je v pořádku, Norsko! Jdi si v čele té své Písmácké domobrany! Jdi a strhávej svou plamenou řečí všechny Novákobijce na svou stranu spravedlivě rozhořčených fanatiků!

raja
13. 05. 2009
Dát tip
Cos to udělal? Probudil si fjordy, nešťastníče...

Musím si tohle dílo zařadit k oblíbeným. Zdá se, že diskuze bude výživná.

moorgaan
13. 05. 2009
Dát tip
Jirko!- chtels to, tak proc se durdis! ...ted jsi Norsko nastval!- prestava byt mekke a zacina tvrdit! a ten, kdyz neco tvrdi - tak to je teda muzika!

Norsko 1
13. 05. 2009
Dát tip
Taky jsem tady začínal, blbče. Ale nekecal jsem, a nepsal takový kokotiny, jako ty. Tak, a teď jsem se ti ukázal ze své odvrácené stránky

Norsko - máš prostě předsudky, jsi zde pevně zakotven a jakékoliv vytržení z místních stereotypů ti jde proti srsti.

moorgaan
13. 05. 2009
Dát tip
nic na Plat ... formu mas! ten klub bude asi dobra vec- sami obrnenci!.-))

Norsko 1
13. 05. 2009
Dát tip
Tvá slova, milý Jirko bych tesal do mramoru. Nikdy víc jsem se tak nenasmál, jako u nich. Díky

moorgaan
13. 05. 2009
Dát tip
nejsem umelecky nadany a uz vubec ne zavedeny autor! zadne kredo nevyznavam - jsem bez vyznani! ja bych ani sve tvorbe nedovolil aby ti neco davala /sama nic nema/ ...mas recht-jdi si svou cestou, to je na me az moc hluboky umelecky smer a vubec se nezlobim ! ..a radit ti nebudu - nejsem Rada

no proč ne, já se budu združovat ráda, vždyť přeci kvalitní tvorba může vzejít odkudkoliv, stejně jako dobrý kuchař, pravil Gousteau ;o))

raja
13. 05. 2009
Dát tip
co to tady přibylo za šupinaté prsty? Su gekon bo co?:(

raja
13. 05. 2009
Dát tip
ale tak jde to, mi se to libí:)

chobotniczka - díky za názor. Mám v zádech takový nepříjemný pocit, že ti místní "zavedení" nás "Novaře" považují za cosi méně hodnotného, dívají se na nás skrze své šupinaté prsty. Nevím, jestli by to nechtělo se takzvaně pospojovat, založit si svou vlastní Nováckou Platformu a proti jejich zvůli se obrnit, zřejmě skrze nějaký ten klub.

To je zcela v pořádku, rád si popovídám s umělecky nadanými zavedenými autory. Tak tedy moorgaane, jaké literární krédo vyznáváš - dle tvého díla usuzuji, že jsi takový blbůstkář, co říkáš? Nevím však, jestli tato (v mých očích) trochu podřadná, k zábavě za každou cenu nutící tvorba, mi může něco dát. Osobně vyznávám trochu hlubší umělecké směry, to se nesmíš zlobit. Takže: poradit si od tebe nechám, ale samotnou realizaci tvých (jistě dobře míněných) rad spíše vylučuji.

já bych řekla, že na to kolik ti je to má docela grády, mě to zaujalo, ale já jsem tu vlastně taky nová (Tv Nova) takže co můžu vědět....

moorgaan
13. 05. 2009
Dát tip
dneska je Norsko vyjimecne mekke - jindy je nesmlouvave nelitostne,nechutne a vysmechove viz. - měchové-

Norsko 1
13. 05. 2009
Dát tip
Co kdys začal dialog třeba tady s morganem ?

To v žádném případě, jen jsem se snažil započít takový neformální literární dialog. Rozhodně své dílo nehodlám obhajovat, ale tvůj zjevný nesmysl jsem okomentovat musel, to se prostě nedá nic dělat.

Norsko 1
13. 05. 2009
Dát tip
Milá jednotící myšlenko, buď se zamyslíš sama nad sebou a smyslem své tvorby, nebo mě raději neobtěžuj. Tak jsi to myslel ?

Jednotící myšlenka rozhodně není žádnou poetickou nutností v mnoha aspektech - viz surrealismus a podobné směřování.

moorgaan
13. 05. 2009
Dát tip
flus...

Norsko 1
13. 05. 2009
Dát tip
Chybí ti myšlenka, která by všechno sjednotila. Chápeš ? Kurva, tady to byl super servr !

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru