Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

18 Jak prosadit demo

14. 05. 2009
1
1
2060
Autor
Zolo

Jako autor tohoto článku se nesnažím poučovat o tom jak psát písničky. Můj záměr je pouze inspirovat ty, kteří začínají nebo neví jak na to a předat něco málo ze svých zkušeností.

Máme za sebou přepsání písničky, pracovní nahrávku a výrobu dema. Podle nároků, jež určuje nástrojové obsazení a zvuková úroveň celý tento proces trvá nejméně jeden měsíc a více. Máme za sebou upload na bandzone, myspace, soundclick, youtube. A co dál? Kdo čeká, že bude objeven jen díky své prezentaci na internetu, krutě se mýlí! Ačkoliv … Stalo se mi krátce poté, co jsem si otevřel účet na bandzone.cz, že se mi jako první fanoušek zaregistroval hudební festival Hrachovka. Napsal jsem jim, že jako můj první fanoušek si můžou něco přát a já jim to splním. Odepsali, že můžu zkusit napsat hymnu pro jejich festival. Nezaváhal jsem a nyní se můžu pochlubit oficiální hymnou „Sejdeme se na Hrachovce“, kterou jsem spolu se svými spoluautory složil. Mimoto jsem získal možnost s pořadateli nadále spolupracovat. Nemáte náhodou také ikonku Hrachovky na svém účtu?

 

Stejnou míru tvořivosti jakou vložíme do vzniku písničky a výroby dema, je nezbytné investovat i do jeho prosazení.

 

Příležitost pro skladatele písní čeká u nahrávajících umělců nebo vydavatelů. Tu nejlepší představu jak na to získáte, když se vžijete do jejich situace. Jsou to lidé, kteří mají svých starostí nad hlavu a ochraně svého soukromí věnují maximální pozornost. Budete-li chtít zdolat osmitisícovku, příprava musí být precizní a nadšení větší než největší. Budete potřebovat samolepící etikety na CD, program na tvorbu designu (viz obrázek) a vizitek (viz obrázek), tiskárnu, neměnné telefonní číslo a rozumnou emailovou adresu. Intuice by vám měla napovědět ohledně oblečení a vystupování. Zároveň by „nepodepsaný“ skladatel písní neměl na cestě k prosazení svých písniček podcenit:

 

Členství v hudebních profesních organizacích, setkání klubu skladatelů písní, účast v autorských soutěžích.

 

Soutěží, kterých se můžete zůčastnit jako autor aniž jste odkázáni na svou vlastní interpretaci, moc není. Podívejte se na internetové stránky www.ceskohledapisnicku.cz , www.poetickapisnicka.cz nebo www.czechtalent.cz. Zadat jednou za měsíc do vyhledávače „autorská soutěž“ nebo „hudební soutěž“ a důkladně „prorejžovat“ nejrůznější odkazy, se může sakra vyplatit. Autorské soutěže již brzy porostou v Česku jako houby po dešti a bez ohledu na jejich význam či umístění v nich, jsou zdrojem motivace, kontaktů, možností a především praktických zkušeností nutných ke zdolání mnohem větších cílů. I Petr Bende, který vyhrál Zlín talent (dnešní Czech talent), se stal skutečně slavným až po svém úspěchu v „Česko hledá superstar“, kde zúročil své předchozí zkušenosti.

 

   Úspěch není náhoda.

 

Krůček po krůčku, trpělivě a pomalu je třeba zdolávat velké cíle. I neúspěšný pokus lze považovat za úspěch. Osud vaší písničky záleží na mnoha okolnostech; být v pravý čas na pravém místě, získat si sympatie interpreta či vydavatele a hlavně to nevzdat dokud se nestane zázrak. Slovo, které by se mělo stát mantrou skladatele písní je: „PŘÍLEŽITOST“. Může přijít zcela nenápadně.

 

Příležitosti nás obklopují a nejvíce je vábí otázky, „Co pro vás můžu udělat?“, „Čím vám můžu být užitečný?“ apod. To je síla skladatele písní, že chce pro někoho pracovat, mít něco na co může soustředit své tvůrčí úsilí. A to nejpodstatnější – na co může být hrdý.

 

Copyright © 2009  Saša Kirilov


1 názor

neroušek
15. 05. 2009
Dát tip
****************

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru