Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Plášť

19. 05. 2009
1
4
1522
Autor
racek

Plášť

 

 

Pršelo a na chodníku u  Karlova mostu klečel žebrák. Čelem se dotýkal země, a proto  neviděl, jak se z davu oddělil muž v dlouhém plášti a zamířil k němu.

- Hej, zatřásl se žebrákem. – Vstávej!  Nastydneš.

- Nechci, odmítl,  - nechci, opakoval a zase sklonil hlavu k zemi.

Neznámý se trochu zarazil. – Tak ti aspoň půjčím tohle, řekl, a začal si rozepínat plášť.

-         Nechci nic, nechte mě, jděte pryč!, už nenávistně zasyčel žebrák. Ve snaze muže odehnat mával rukama jako větrný mlýn.

Z průchodu vedlejšího domu vyšel statný pořízek v kožené bundě.

-         Problém?, zeptal se výhružně a žebrák jakoby se zmenšil.

Neznámý konečně pochopil. Pokýval mlčky hlavou a odcházel.

 Pořízek za ním chtěl ještě něco zakřičet, ale místo slov mu z úst vyšel jen obláček páry.

-         Ty vole, řekl, když byl zase schopen promluvit, - dyť je léto!

Ten podzim všem zhořkly svatomartinské husy.

 

/28.ledna – 29.ledna 2009, nápad 18:53/


4 názory

Darmo-šlap
25. 10. 2009
Dát tip
Hezké. Současný svatý Martin.

reka
19. 05. 2009
Dát tip
Takže to byl svatý Martin? Mimochodem, ten, pokud si tu legendu dobře pamatuju, nedal svůj kozí plášť celý, jen si kus odsekl šavlí - čímž byl okamžitě vypovězen z vojenské pozice.

Rabb
19. 05. 2009
Dát tip
nějak nepobírám..

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru