Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Došel cukr

02. 06. 2009
60
191
16475

 

   Jsem vědec. Entomolog. Zkoumám, přednáším a publikuji. V oblasti řádů všenek a třásněnek jsem uznávanou kapacitou. V praktických záležitostech zůstávám však poněkud nepraktickým, pročež drobné práce zajišťující chod domácnosti obstarává manželka. Neříkám že dobře.

Zejména její metodika ukládání šatstva se vyznačuje svéráznou logikou, již jsem si ani za těch dvanáct let společného soužití nedokázal osvojit. Ale budiž. Ona mi rovněž nehovoří do taxonomie hmyzu blanokřídlého. Zato svátky, narozeniny a rodinná výročí vede v patrnosti až pedantsky důsledně.

    Minulé úterý jsem, jako již tradičně, poněkud pozapomněl na výročí našeho sňatku, navzdory tomu že jsem si učinil poznámku červeným fixem na okraj chystané přednášky o pružnících. Druhý den mě hryzající svědomí probudilo záhy. Zadumán, bloudě sem a tam kuchyní, uvažoval jsem o nabídce holandského kolegy Goedaerdta jenž mi byl zavázán, a v opilecké pýše se holedbal schopností obstarat náruč tulipánů kdykoli si zamane. Tu mi padl do oka útržek papíru přichycený magnetem ke dveřím ledničky, se strohým nápisem - Došel cukr!

Ze zmíněného dokumentu vyplývalo, že naše domácnost trpí znepokojivým nedostatkem této komodity. Pravdou je, že jsem se u nás neviděl s cukrem už celé týdny, ale přičítal jsem to manželčině zvrhlé zálibě ve zdravém životním stylu. Tu jsem byl osvícen myšlenkou: Půjdu nakoupit! A cestou z krámu ještě mohu naškubat něco lučního kvítí, jež žena chová v neobyčejné přízni!

    Vybaven značkovou igelitovou taškou s nápisem Tesco, odebral jsem se tedy sebevědomě do nedalekého supermarketu. Obchod mě překvapil svou rozlehlostí. Ještěže byl moudře vybaven pojízdnými košíky, které poskytují utrmáceným zákazníkům vydatnou oporu a v nichž by se dalo v případě nutnosti i přenocovat. Po čtvrthodině bezvýsledného bloudění labyrintem počalo mé nadšení polevovat.

Zlatý konzum z dob mého dětství; s umakartovým pultem, pěti poloprázdnými regály a upovídanou hokynářkou Hrůzovou. Obchodní řetězce snad nezaměstnávají prodavače? Comercial Sales, Public Relations, či jakého čerta Managery? Je sice báječné vidět na vlastní oči kolik existuje věcí bez nichž se hravě obejdu, ale kde najdu ten zpropadený cukr...

    Už jsem se začínal smiřovat s osudem Ahasvera, když tu můj košík nedopatřením zavadil o pyramidu, důmyslně sestavenou z plechovek fazolí ve slaném nálevu. V tu chvíli, zjevila se přede mnou militantně naladěná ženština ozbrojená koštětem a z výrazu její tváře jsem odtušil, že nehodlá brát zajatce. Počal jsem tedy neuměle opravovat zmíněnou pyramidu, svěřuje se zevlující uklízečce se svým problémem. Počisťovačka, obměkčena tím že vidí zákazníka na kolenou, vyslovila smělou hypotézu, že sortiment sladidel se bezpochyby nachází v sektoru C, neboť právě tato oblast je proslulá výskytem zdaleka nejtlustších mravenců, a z času na čas i hlodavec zavítá.

    Mýlila se. Regály s roztodivnými druhy pečiva dokazovaly, že ještě nejsem ani na stopě. Abych přilákal někoho z personálu, počal jsem lascivně osahávat bochník, předstíraje tím zájem o koupi. Pokus se nesetkal s odezvou.

Nedávno jsem se dočetl v jednom časopise, že chléb, jak jej známe dnes, je starý více než deset tisíc let. Nečekal jsem však, že se o tom budu moci názorně přesvědčit právě v tomto obchodě. Opatrně, abych nepoškodil pult, odložil jsem pecen a vydal se bludištěm, následuje krásný exemplář Potemníka moučného. Tenebrio molitor patrně tušil že je pronásledován a rafinovaně zmizel pod chladícím pultem s dovedně naaranžovanými salámy a klobásami. Podle data výroby se patrně jednalo o výstavku archivních uzenin.

Osvěžen mrazivým povětřím, zahlédl jsem v dálce cosi zeleného. Nešálí mě zrak? Přidal jsem do kroku. Příroda! Oáza v poušti spotřebního zboží! Rozplýval jsem se nad tou krásou, dokud mě nekousla do předloktí moucha Muchnička, mezi námi odborníky zvaná Pičurka (latinsky Simulium vaginae). Pronikavá bolest a natékající paže mě přiměly rozpomenout se na můj původní záměr a opět jsem zabrousil mezi regály.

    Vosa. Vespa vulgaris! A druhá! A hele, támhle buď mají hnízdo, nebo hodují na něčem sladkém! Rozběhl jsem se. Heuréka! Cukr! A plný regál!

No jo, vlastně. Plný regál. Ale pro jaký cukr já to "de facto" jdu? Třtinový, hroznový, hnědý nebo bílý? Cukr krupice, moučka, krystal, kostky, želírovací či snad kandys? Invertní a homolový naštěstí chyběl.

Pojal jsem náklonnost k cukru nazvanému Bridž. Obrázky na krabičce dávaly tušit, že bude žertovně zformován do tvarů karetních symbolů, pročež si oko estéta i jazyk gurmána přijdou na své. Zvítězil jsem!

---

    Ženě se zavděčit nelze. Je to v rozporu s řádem vesmíru.

"Kde se couráš celý dopoledne?"

"Zabloudil jsem v krámě."

"Nebuď směšnej! Já mám nakoupeno za čtvrt hodiny na celej víkend. Že tys zase někde pronásledoval brouky?"

"Chtěl jsem ti udělat radost, miláčku, tak jsem zaskočil pro ten cukr."

"Tohle? To není žádnej cukr!"

"Ovšemže je!" Maně jsem se rozpomenul na pohádku O rybáři a zlaté rybce. "Nemůžeš přeci očekávat, že skoupím celý sortiment sladidel abych se ti zavděčil. Na to bych musel vybrat stavební spoření!"

"Nežádám žádnej sortiment. Chtěla jsem jenom upéct buchty..."

"A tenhle ti snad není do buchet dost sladký?" uraženě jsem odtrhnul víko krabičky.

"Za tohle jsi vyhodil šestadvacet korun?" zpozorněla manželka. "Dyť je to skoro prázdný!"

    Pravdou je, že karetní symboly svým tvarem poněkud znesnadňují ekonomické uspořádání v krabici pravoúhlého tvaru, pročež balení obsahovalo z dobrých čtyřiceti procent vzduch, který je jinde k mání zcela zdarma. Kupodivu i u mnoha benzinových čerpacích stanic, což mi od druhdy hanebně kořistnických petrolejářských společností přijde překvapivě nehospodárné. V oblasti zpeněžování vzduchu může s cukrovarnickým průmyslem soupeřit snad jenom prodej míčů a to ještě s čestnou výjimkou medicinbalů.

"Dobrá,"pravil jsem poraženecky, "nechal jsem se potupně napálit. Víckrát se té chyby nedopustím, abych naletěl na podobně rafinovaný obchodnický trik! Jsem neschopný moula, nekňuba a zasloužím všeobecné opovržení. Jaký druh cukru jsi to měla vlastně na mysli?"

"Ale ty můj blázínku. Moučkový přece," zašvitořila smířlivě žena.

"Moučkový? Tak to bych mohl svůj omyl ještě napravit," pookřál jsem.

"Nerezová sítka jsou tento týden v akci a v oddělení domácích potřeb jsem zahlédl takový šikovný hmoždířek…" 

 


191 názorů

careful
02. 07. 2016
Dát tip

hmm..rodina bez mobilního telefonu se vidí téměř tak často jako homolový cukr...je fajn, že měli aspoň lednici... asi ty vědce fakt blbě platíme

..ale možná ji tím cukrem chtěl překvapit podarovat jako bonboniérou...hmmm..tak to je fakt blbě platíme

...ale jinak je to dobrý... to zas jo... na místní poměry už vůbec


Gora - mockrát děkuji za kritiku. Tahle povídečka už je taky pro pamětníky. Jsem rád, že se ještě najde sem tam nějaký čtenář.


Gora
17. 10. 2015
Dát tip

Prof.Matulka pověděl: Tamo /ne támhle/ vidím pružníky...Hned jsem si na něj vzpomněla.Pro mne zábavné a T.


Markel díky. Potěšilo.

Markel
08. 06. 2012
Dát tip
dobře jsem si početla, pobavilo - T

Kéž by, Kočkodane, kéž by.

Kočkodan
23. 11. 2011
Dát tip
Hlavne ze tobe nedosel vtip.

FAE BOMB
28. 10. 2011
Dát tip
To je velice zajímavej nápad. Spousta dobrejch vtipů a pak najednou vložky, posraný dětský pleny, nebo mast na hemeroidy... :-))

Fae - mám to příště prokládat reklamama, aby se čtenáři stihli vyvenčit?

FAE BOMB
28. 10. 2011
Dát tip
Twle, málem jsem se pochcal! Při psaní podobnejch věciček jest nutno počítat i se slušnejma lidma, který si střídmě daji k dobrýmu jídlu rozumné množství dvoudecových skleniček kvalitního desetistupňového piva!!!

Auguste, latinský název pičurky jsem nosil v hlavě hodně dlouho. Tahle povídka z velké části vznikla hlavně pro to, abych měl ten název kam vrazit.

Augustus
08. 10. 2011
Dát tip
Jako latinář nemohu být nepotěšen odbornými názvy brouků i jejich nápaditým překladem (viz pičurka). Zbytek je standardní Květoň, tedy kouzelně napsaný a záchvaty smíchu vzbuzující humorný příběh. TIP.

Tak tu bych ve svojí sbírce diagnóz nechtěl.

Yeziiinka
04. 04. 2011
Dát tip
Já znám pružníkovou hypertenzi. Heč.

Pružníci jsou tímto filmem nesmrtelní. Ty zná každej, i když je málokdo viděl.

Yeziiinka
04. 04. 2011
Dát tip
Pružník! To je ale veliká krása, Voříšku! Úchvatné. U pasáže s pojízdnými vozíky a uklízečky s výrazem naznačujícím, že nehodlá brát zajatce, jsem se chechtala nahlas.

8hanka
25. 03. 2011
Dát tip
pokojne, majstre, pokojne, ste genius, to Vam nikto "neodpáře", takto akosi sa to vravi, však hej?

Díky, autor si hned připadá důležitější. ((-:

8hanka
25. 03. 2011
Dát tip
keby nebolo skveleho diela, nebolo by skvelej diskusie, dolezity je autor:)

Já se vždycky bavím dvakrát. Když to píšu a pak když čtu diskuzi. To druhé bývá často mnohem lepší.

19:50
23. 07. 2009
Dát tip
Bavil jsem se tou nesmírnou vyhoněností této povídky. Tvůrčí proces musel být plný veselí. *

To bylo k narozeninám? Hergot, to jsou náhody! Tak gratuluju!

Jejdavilda překvapený? Toho si cením.

jejdavilda
11. 07. 2009
Dát tip
***, konečně po Vaudovi něco co se dá číst

Ovšem že jsem na to pyšný! Pořád lepší lepší když se to přirovnává k tomu, co napsali Šimek s Grossmannem, než k tomu, co napsal Kolben s Daňkem!

Hesiona
09. 07. 2009
Dát tip
Nálepky?!? Ale já nikde nic nelepila! :o) A doufám, že to rozhodně bereš jako kladné hodnocení! :o)

Asi se té nálepky už nezbavím. A to jsem Š+G už přes dvacet let neslyšel.

Hesiona
09. 07. 2009
Dát tip
Úplně slyším, jak to čte. On, nebo Šimek. :o))) Spíš asi Šimek.

Grossmana? I ty, Brute? Vlastně Hesiono?

Hesiona
09. 07. 2009
Dát tip
Je to vtipné, čtivé a oceňuji akademický jazyk. Trošku mi to připomnělo Grossmanna :o)

Neurazila? Tak to určitě taky nejsi entomolog. :-)

midin
09. 07. 2009
Dát tip
fajn neurazí rozesmála *

Vaud
09. 07. 2009
Dát tip
jo, to jsem pobral :-)

Nemám na mysli gramotnost ale zálibu v pissu.

Vaud
09. 07. 2009
Dát tip
jeho fascinuje uz fakt, ze jsem relativne gramotny :-)

Ještě bys ho mohl potěšit sdělením, že jsi stálým dopisovatelem Pissmáku!

Vaud
09. 07. 2009
Dát tip
on spatne slysi - byl u me vcera na pivku a rikal jsem, ze se potrebuju stavit na tenis za spravcem a abych ho nalakal, tak jsem ho informoval, ze ve stredu na tenisovych kurtech trenujou holky a on rozumel "hockey" ... tak se tesil, protoze hokej na antuce jeste nevidel :-)

Spletl si Key s Pee? A neváhal to realizovat? Tak to je teda šoumen. To smekám beranici!

Vaud
09. 07. 2009
Dát tip
vcera jsem se setkal s clovekem, o kterem napisu fejeton - rikame mu Komarno, protoze si plete nedaleke francouzske mesto Colmar s Komarnem a ma radost, jak je to odsud blizko na Slovensko. Dela leteckeho mechanika. Ptal se me vcera: "Co rikas, kdyz jsi pres tu literaturu, na tu basen Prvni maj od Karla Maye? - to je celkem, pecka, ze?" Pak taky: "Vcera jsem v práci špatně slyšel, tak jsem měl trochu problém. Instruktor říkal: If you forget to take your key, go to take it downstairs outside on the wall. A já jsme rozuměl: If you forget to take your pee... Tak jsem šel dolů a pochcal jsem jim zeď... Prej vodkud jsem, ze curam na zed na letisti."

S tím veřejným čtením se pokouším zlepšit, ale je to těžké. Dokonce jsem se přihlásil na seminář o recitování, ale špatně jsem přečetl název a tak jsem hodinu poslouchal o tom, že plasty patří do žluté popelnice, papír do modré a sklo do zelené, ale jen barevné, protože bílé sklo patří do bílé popelnice. A když jsem se začal zajímat, do jaké popelnice mám vyhodit průhlednou mísu po babičce, která je ovšem barevně pomalovaná, tak vyhodili mně.

Vaud
09. 07. 2009
Dát tip
ja myslim, ze bezvizovy styk ma i sve pozitivni stranky - treba po jeho zavedeni na Hulinsku prudce poklesly kradeze slepic a jizdnich kol. Tato oblast se dostala ve sledovanych parametrech na rovinu napriklad s Dubaji, kde ale nikdo na kole nejezdi a slepic je pomalu. Na rozdil od Tvych koncertu musis pri literarnim cteni pocitat s tim, ze po Tobe fanynky nebudou hazet spodni pradlo. To se stava na Pismaku jen Rimmerovi, jt-mu a Jarmile Moosove. I tak jsem slysel, ze rada Tvych fanynek pri Tvem cteni omdlela radosti. Ja bych to nevzdaval - byt Tebou. Kde jinde najdu recitatora svych textu!

Vaude - tohle odůvodnění bude těžké obhájit. Ovšem pobavilo mě to slazení Kanadě tím naším černým cukrem. Je zábavné sledovat, jak v pořadí další země, zuřivě bránící dodržování lidských práv u nás, po příjezdu diskriminovaných Čechů náhle obrací, stává se xenofobní až rasistickou a překotně zavádí vízovou povinnost. Lakrov - jsem rád, že ses uchechtla. Na živo si to ale nepřej slyšet. Určitě ne ode mně. Jednou jsem se zúčastnil písmáckého čtení a dodnes mám při vzpomínce na ně alergickou reakci. Posluchači zděšením nereagovali, dokonce ani záporně. Naštěstí se mi podařilo zmizet, než se vzpamatovali.

Lakrov
09. 07. 2009
Dát tip
Zábavné čtení; už to odněkud znám -- jo, je to tu déle), jen mě tehdy nenapadlo, co k tomu dodat. Snad že mi to připomělo někdejší humorné povídky š+G; bylo by zajímavé slyštet to čtené nahlas. Děkuji za avízo.

Vaud
08. 07. 2009
Dát tip
prý mám napsat oddůvodnění, proč je toto dílo pecka, která zasluhuje vyhrát v povídce měsíce pro mě je to jasný jsme řepkocukrová velmoc místo, kde byl vynalezen kostkový cukr země, co to osladila Evropě a ještě trochu sladí Kanadě a jediný autor, který zareagoval aktualitkou na toto téma to nemůže zůstat nepotrestáno!

Marcela.K.
08. 07. 2009
Dát tip
:-)) no já jen, že jsi chtěl "hlubší kritiku" :-)) Na mělčině sice někdy taky můžeš ulovit verlybu, ale už to není "ono" ;-)

Vidím Mylenko, že jsi tolerantní čtenářka. Vysmívat se hlubší myšlence by mohlo citlivějším čtenářům připadnout cynické, proto mají mé povídky myšlenky velice mělké, mají-li jaké.

Vidím Rupperte, že tě diskuze zaujala víc než dílo samotné, proto ti prozradím tajemství. Kvůli tomu to vlastně dělám. Tohle jeden člověk nevymyslí. Není nad šťavnatou, emocemi nabitou diskuzi. Dokonce i u jiných autorů nejdřív dychtivě čtu názory čtenářů, a potom, když zbyde chvilka, tak někdy i kousek toho díla...

Marcela.K.
08. 07. 2009
Dát tip
Pobavilo mě to, přesto bych do buchet dala raději cukr písek, moučka je spíš do "válejících" se těst. Jinak nenáročný text, bez hlubší myšlenky, ale tu bych v Tescu taky nenašla - tady jsem se alespoň zasmála a to se musí ocenit. Tip*

Já jsem v žádném obchodě nikdy nebyl, tak se ani moc nesměju. Já se vlastně směju, jen když někoho napálím. A to mi moc nejde. Jinak mě zaujaly ty stereotypy. S těma se to má tak, že slouží jako vítaná zástěrka kritikům čehokoliv. Protože pokud se někdo při čtení díla zasměje více jak jednou, jde již o stareotypní reakci vyvolanou shlukem písmen, poskládaných do díla za účelem vyvolání směšné reakce. O stereotyp se ovšem nejedná, jsou-li písmena poskládána za účelem jiným, avšak následkem jejich četby se upřímný smích stává. Pokud ovšem použijeme takzvanou Trautenbergovu větu "I upřímný smích může být projevem naprostého zoufalství", celý proces se nám hezky zacyklí a můžeme si s ním dělat, co je nám libo. Třeba i stereotypně.....

Vaud
03. 07. 2009
Dát tip
ja jsem jako vubec prvni dilo napsal haiku - dodnes nad nim kritici badaji, jestli si z nich delam prdel nebo je to hodnotne dilo :-)

Nebo bych mohl opticky zvýšit kvalitu díla tím, že v zápětí po něm napíšu daleko větší pitominu. To by mohlo kritkům natolik pokřivit měřítka hodnot, že by se stali blahosklonnějšími. Že bych to hned prubnul?

Vaud
03. 07. 2009
Dát tip
musis kritikum naznacit, ze po cukru prijde bic! Vetsina kritiku se bicich nastroju desi, tak jsou jejich ohlasy priznive

Už nějaký čas se snažím nahradit "stereotyp" "kvadrotypem" ale snad géniové zodiakální, snad osumapadesátá vyšší inteligence, spikli se proti ubohému starci. Pokus se ne, a nedaří.

Pravda, od Billa Brysona nebo Davida Sedarise jsem ještě nic nečetl. Aspoň vím, co si mám přát k Vánocům. Ale jak se vyhnout stereotypům, to mi tam asi neporadí.

Vaud
03. 07. 2009
Dát tip
reko - Kvetonuv polofonni 3D dolby surround humor nemuze byt postaven na stereotypech ani na monotipech jde jednoznacne o vyberove kousky!

Vaud
03. 07. 2009
Dát tip
dnes jsem cetl humorny text z oblasti cybergerontoerotiky jedne polyproduktivni autorky a taky bych se vsadil, ze autorce neslo moc o humor...

reka
03. 07. 2009
Dát tip
sorry, Vaude, zapomnel jsem avizo. Mimochodem, kdysi davno se mi stalo, bylo to na Totemu, ze jsem cetl povidku od Merky a nekolikrat jsem se hlasite zasmal, a pak jsem mu dokonce dal tip, nebo co maji na Totemu. Tenhle zazitek probehl ale jen jednou.

reka
03. 07. 2009
Dát tip
Kveton: Jasne, vim, ze beres svoji povidku jako zabavne cteni, coz mi prijde jako ferovy pristup. Na estradnim humoru samozrejme neni nic spatneho, nevidim proc se k nemu nehlasit, ma koneckoncu bohatou kulturni tradici. Jedine, co me na nem mrzi, je, ze je (mozna je to hlavne posledni dobou) tak casto vystaven na stereotypech. Vaud: jsem rad, ze si ses vedom dulezitosti nominace na PM. Bez nominace na PM zivot nema cenu - to je spravny pristup. Mimochodem, znate Billa Brysona nebo Davida Sedarise? To je taky takovy dost primitivni humor, ale kdyz to ctu, tak se nedokazu nesmat (obcas se za to ale trochu stydim). Mozna me bavej proto, ze se docela zrucne vyhybaj stereotypum.

Ano, Měrka je bezesporu fenoménem. Už jenom tím, že okázale ignoruje všechny ostatní autory a bez ohledu na zanedbatelnou čtenost, s neúprosnou pravidelností produkuje jedno dílo týdně. Skoro bych se ale vsadil, že o humor mu asi nejde.

Vaud
03. 07. 2009
Dát tip
jednou jsem cetl rozbor nejake studentky o literarnich serverech, kde byl jako nositel (nosic) praporu humornych na Pismaku jmenovan kolega Merka ani v tom humoru nejsme videt :-) humorni podpruMerkove!

Uvědomuji si, že estéty žádné z mojich děl patrně nepoťeší. Nu což. K tradici estrádního a šantánového humoru se ovšem hrdě hlásím. V našem kulturním dědictví má svoje místo.

Vaud
03. 07. 2009
Dát tip
reka(ko)(ku) svou - (nakonec 56 tipovou) mega pecku jsem smazal :-) bez nominace na PM zivot nema cenu :-)) myslel jsem, ze cena Elsa je pro fotoaparaty, tak mi ani neni lito, ze jsem dosud zadnou nevyhral, protoze v konstrukci fotoaparatu jsem hodne podprumerny - zatim umim jen rozlozit

reka
03. 07. 2009
Dát tip
Vpodstate citim to, co MeTB a tesa. Humor mi prisel takovy dost estradni, nezaujalo me to. Mimochodem, "Já jsem byl zařazen do PM na nátlak Marvina" je trochu prehnane. Marvin te nominoval, jako kdokoliv muze nominovat jakoukoliv povidku. Tyhle nominace pokud vim nikdo neblokuje, takze Marvin opravdu nemusel vytvaret nejaky natlak, aby te do PM dostal - pokud za natlak nepovazujes to, ze musel napsat vetu "StvNe, chtěl bych nominovat do červnové povídky měsíce!" Stejne tak muze kdokoliv nominovat Vauda, ktery si tu posteskl, ze ma 55 tipu a nedostal se do PM, zatimco jine povidky maji tipu jen 12 a v PM jsou, kteryzto argument mi pripomina rozcileni nekterych lidi na Nove, jaktoze oni nevyhravaji ceny Elsa, kdyz prece maj mnohem vyssi sledovanost. Koneckoncu, Vaude, muzes nominovat i sam sebe, nekdo to sem tam udela a nevidel jsem nikoho nad tim ohrnovat nos.

Dík DaNdÝ. Vážím si toho. Experimentálního a i jiného roztodivného sexu je sdostatek v povídkách tvojich či kupříkladu Měrkových. Z času na čas si je nepádně přečtu, avšak tajně, jsa postižen prudérní, maloměšťáckou výchovou jež na mně zanechala následky. Jen tak pro ilustraci - například slovo "kurva" bych nenapsal ani za piču!

DaNdÝ
03. 07. 2009
Dát tip
nooo joo, ta jazyková stylizace a uvažování a nevím čeho eště je zvvládnutá skvěle. V tý větě s komoditama a v pár dalších mi to třebas přišlo trochu přepálené, ale to jen můj ponížený názor... a ten závěr tomu vnukne i ty jemnější emoce, jojo, že jsem si sic při celém čtení vybavoval film kinsey je asi moje vlastní deformace, přec jen na to bylo v textu mál oexperimentálního sexu a dobře tomu tak. tip.

Doufám, že se těšíš pevnému zdraví a vaše rodina je proslulá dlouhověkostí. Drama hned tak nebude. Nějak se mi nedostává traumatizujících zážitků.

A hele, kolega. Srdečně děkuji a těším se, že si u tebe taky počtu.

guy
22. 06. 2009
Dát tip
:-))

To jsem rád.

těša
19. 06. 2009
Dát tip
proti gustu...

Jsou dokonce tací pobloudilci, kteří podobný brak přímo vyhledávají. Nu což, někdo to psát musí, tak jsem se oětoval. Myslím, že kdybych zrovna já napsal psychologické drama, asi by mi to nikdo nečet.

těša
19. 06. 2009
Dát tip
taky (jako metb) nějak nevím, jo, párkrát jsem se usmál, nicméně u vtipů o tvrdosti chleba v krámu ä nepříjemné manželce se neválím smíchy, aby mi nevadila jejich otřelost a absence významu. Nicméně je fakt, že většině lidí tohle nevadí.

Entomologem rozhodně nejsem. Ale v povídce, zvláště pak humorné, můžu být čím si zamanu. A to mně právě baví.

Diana
14. 06. 2009
Dát tip
Naprosto kouzelné! Vtip na vtip. Kéž by něco takového bylo aspoň občas v novinách nebo časopisech. Pak bych je četla. Fakt jsi entomolog? Docela bych tomu věřila :-)))****

Toscana
14. 06. 2009
Dát tip
Ale všimla - simulium je muchnička (black fly), která je parazitem zejména v rovníkové Africe - díky jejímu "radostnému" působení v oku bys mohl docela úspěšně oslepnout. Ovšem tebou zmiňovaný druh bude zřejmě jen tvá autorská licence - napadlo mě, jestli jsi to nezaměnil s mláďátky masařky, rojícími se kolem nemytých oné... :o)))))

Tohle je ale hezká kritika. I s příklady. Stejně jsem ale nejvíc hrdej na Simulium vaginae. A tohoto fóru si nikdo nevšiml.

Toscana
13. 06. 2009
Dát tip
Napsat na tak malém prostoru tolik srandy, že čtenář pláče smíchy, je obrovský kus kumštu, Květoni. Nenech se otrávit škarohlídy, co po ránu snídají zeměžlučové thé a pak z toho vytržení páchají tzv. velkou literaturu. V životě člověka potkává tolik vážných věcí, až z toho občas chytá nauseu, takže každá jiskřička smíchu je báječným osvěžením. U tebe to nejsou jen jiskřičky, ale rovnou celý novoroční ohňostroj, se pak nediv, že to komusi leží v žaludku, když rád by taky, ale skrz tu zeměžluč (nebo možná i vraní oko) to prostě drhne... :o))) Bavila jsem se skvěle (nejvíc asi u chlebové zastávky) - taky ve velkoprodejnách bloudím (asi si pořídím buzolu a budu určovat Azimut, když místo slunce dosadím u sýrového pultu bochník vyzrálého ementálu). Malá rada: až příště budeš pátrat po mouce, orientuj se dle výskytu zavíječe moučného (Ephestia kuehniella ) nebo molu obilného (Nemapogon granellus). Ovšem vééélkého bacha na to, aby sis domů nedonesl i s nákupem dravčíka spížního (Cheyletus eruditus) - kdybys pak pro něco do spíže sáhl, třeba by na tobě spáchal dravčíkovitou pomstu. *t A v odměnu jednu úhledně zaobalenou cukrovou homoli:

Já jsem byl zařazen do PM na nátlak Marvina. Nevím, jestli si tímto činem nevysloužil od kritiků opovržení. Jakési náznaky tu byly, že neučinil dobře.

Vaud
12. 06. 2009
Dát tip
ad MeTB - oni nam zavidi autori vazne prozy, ze je nikdo necte /netipuje ale byt vazny umi byt kazdy, jen vtipnejch je malo do minuleho kola povidky mesice jsem ani nebyl nominovan, prestoze mam 55 tipu a vetsina zarazenych kolem 12-13... snad se Ti povede lip!

Ale i tohoto slunce, že?

Bloncka
12. 06. 2009
Dát tip
povídka nejen tohoto měsíce!!!

Nuže dobrá, MeTBe. Dosti kočkování! Jsem si vědom, že základních prvků povídky, jako krátké, stavebně symetrické prózy s jednou dějovou linií, minimem postav které se nevyvíjejí, značně omezeným záběrem životní reality a vypointovaným závěrem, tedy, že uvedených prvků se má díla dotýkají jen okrajově. Ano, přiznávám, že svým charakterem a směřováním se flagrantně podobají plytkým, prvoplánově vykonstruovaným, komerčně cíleným varietním skečům a parodiím, k jejichž tradici se tímto hrdě hlásím. Chápu, že čtení mých povídek příliš nerozšíří obzory a neobohatí čtenářovu zkušenost o nové aspekty reality, o zintenzivnění jeho senzibility ani nemluvě. Ovšem, stejně tak, jako si ctitel Beethovena příležitostně dopřeje kousek od Mozarta, jako otodoxní metalista kupodivu nezemře, zaslechne-li hip hop, jako si Žid může promluvit s Palestincem, tak i milovník náročné literatury nepohrdne z času na čas anekdotou. A ve chvíli kdy se čtenář řehtá jako kráva, je mu zpravidla celkem lhostejné, zda je duševně obohacen, či nikoliv. A vo-vo-vo-vo votom to je!

Chvilku mi trvalo, než jsem se naladil na správnou vlnu, ale pak už to jelo:-) Nejvíc mě dostalo: "Opatrně, abych nepoškodil pult..." a "Ženě se zavděčit nelze. Je to v rozporu s řádem vesmíru." Moc pěkné.

MeTB
08. 06. 2009
Dát tip
Srovnáváš Došel cukr a Stařec a moře? Jde o přesah. Je možné, že Došel cukr má také přesah, ale já ho nezvládnul najít. Ale ano, klidně panu H. napiš, máš-li chuť, jen nevím, kam to pošleš. A když už se tak držím té analogie s vtipem a kořením: jídlo se dá sníst i bez koření, ale koření bez jídla těžko.

Kdysi jsem četl povídku Stařec a moře od nějakýho Hemingwaye. Chlápek chytí velkou rybu, ale je mu to prd platný. A navíc nebyla ani trochu vtipná. Ta povídka. Neměl bych dát vědět napsat Ernestovi, aby se příště polepšil?

MeTB
08. 06. 2009
Dát tip
Nerad bych se stavěl do role autority, ostatně evidentně se to tu čtenářům líbí. Ale osobně nemyslím, že je nutné, aby byl nějaký vtip v každé větě; působí to pak na mě jako estráda, přehlídka jak narvat co nějvíc humoru do co nejkratšího formátu. Jenže takový humor já nerad; vnímám humor jako koření, ne jako hlavní surovinu. A co se týče děje - ani ne tak déle hníst, jako spíš vymyslet nějaký pořádný. Holt to, že někdo neumí koupit cukr, pro mě není dostatečný materiál na povídku.

Takže příště netlačit, omezit vtipnost, zařadit inteligentnější postavy a déle hníst děj.

MeTB
08. 06. 2009
Dát tip
No já nevím. Nelíbí se to tlačení na pilu - narvat co možná nejvíc vtipů do povídky o tom, jak hlavní postava neumí koupit cukr. Š&G to měli o něco vychytanější a povídky měly propracovanější děj.

Copak Bárta, toho bych se nelek, ale ta jeho pětikilová kniha kdyby mi upadla na nohu... V té bude taky hodně latiny. Možná i té "myslivecké".

grafoman
07. 06. 2009
Dát tip
jakoby se zastavil čas nebo spíš vrátil do nějaké poetičtější doby a k tomu ta latina (vždycky mě fascinovala)*** jen pozor na hledaní váhy podle výskytu vážek - může tam vybafnout zakuklený Dan Bárta

Aimee_Dee
07. 06. 2009
Dát tip
velmi zábavné *

Maias díky. Taky se zastavím. Enšpígl rovněž děkuji za všechna ta milá slova. (Snad jen ve slově "víročí" bych použil o trochu tvrdší Y.)

Aha. Takže oba. No proto!

raja
06. 06. 2009
Dát tip
Příběh, tedy Ty:) (sem věděla že "roztomilý" mi jen tak neprojde:D)

Roztomilý? Jako ten příběh nebo já?

raja
06. 06. 2009
Dát tip
bezvadný, chechtací, roztomilý*:)))

Cukr je dobrý ve všem, Moorgaane! Snad kromě moči.

moorgaan
04. 06. 2009
Dát tip
muj salek kafe...a velmi vtipne oslazeny.-)) /*

Slalom s nákupním košíkem je moje oblíbená sportovní disciplína. Od ochutnávky k ochutnávce a hned pryč. [ :-)

BBarkku
04. 06. 2009
Dát tip
seriál(?) mno..:)..proč vlastně ne-a nesmíš taky zapomenout postupně měnit zápletky k nepoznání, přidávat a odebírat postavy a z tématu např. o nemocnici udělat seriál z prostředí eduarda basse-čili cirkusu-bude to super;)

čučenka
04. 06. 2009
Dát tip
Fakt skvělý nápad - orientovat se v supermarketu podle hmyzu.. :-))). V Tescu bych kolikrát taky potřebovala mapu a ještě ta jejich posedlost, s jakou stěhují regály tam a sem!

Furt je to lepší než nařčení, že vykrádám Šimka a Grossmanna. Já jsem ty pány naposledy slyšel ve školních letech, ještě z cívkového magnetofonu B-57!

jejdavilda
04. 06. 2009
Dát tip
ale houby, to není opakování, jen jsem si vzpomněl na melodii toho hlasu

Jejdo, čéče, máš pravdu s tím hevírkem. Teď si připadám, jako plagiátor. Ale fakt jsem nechtěl. Některé hlášky holt utkví v hlavě a čekají, aby ze mně mohly za čas udělat pitomce.

jejdavilda
03. 06. 2009
Dát tip
Ten závěr jsem někde slyšel. A jo, šikovný hevírek ( Dovolená s Andělem). Jinak*

Jef Beck to není, ale pamlsek pro každého muzikanta určitě. Mrkni sem: http://www.youtube.com/watch?v=e_P_-cFbGbU&feature=related

Barkku - no, je to pravda trochu delší. Že bych příště napsal seriál? Pro začátek takových 350 dílů?

BBarkku
03. 06. 2009
Dát tip
Je fakt, že oproti starším kusům mi tenhle přišel trochu vleklejší, ale přesto se nezapře skvělý smysl pro humor a vůbec:) Např, metodika ukládání šatstva to mě dostalo- docela by si to zasloužilo rozvést;) Značková igelitka Tesco- jé jak já bych ji chtěla:D!! a lascivní osahávání bochníku chleba :)

Ovšem Tommy Emmanuel je nejlepší!

ponedělí
03. 06. 2009
Dát tip
až na na ty výkrady ze Š&G a občas chybějící čárky... /*

Page je boží muzikant i s tím jeho šamanstvím a vegetariánstvím.

To už by bylo podezřelý.

kunka
03. 06. 2009
Dát tip
U teba sa vždy pobavím... Niet čo dodať, super!

Avox! To jsem rád, že tě tu vidím! Tedy virtuálně. Na Plachtu sis možná vzpomněla proto, že ti ty mé plky připomenuly jeho slavnou postavu z kabaretu - paní Acetylénovou!

Zívající trávníku, jsem rád žes to dočetl a zkritizoval i když jsi měl tak málo času. (Přehršle je stará česká jednotka objemu. Jednalo se o množství látky, které bylo možno nabrat do jedné hrsti.) Už jsem se začínal obávat, že se to snad líbí každému.

avox
03. 06. 2009
Dát tip
pěkné, proč jen jsem si vzpomněla na Plachtu? :-))*/ (svůj názor na super a hypermarkety už jsem vyjádřila jinde)

No je to pěkně napsaný - rozmanitá slovní zásoba, ale vcelku jsem se dost nudil. Základ příběhu, zápletka, je nudná, a vmezeřené vtipy nepřekvapivé. Kdybych si zrovna neužíval přehršle volnýho času, určitě bych to nedočet.

Cukr s dírama? Ten určitě vymysleli také Švýcaři! Takzvaný - cukr Ementálského typu!

Vaud
03. 06. 2009
Dát tip
Ja myslim, ze cukr s dirama je cukr Bridž a kostkovy cukr je Pokr-m

Jo ty myslíš Pryč! Jako v originále - otsutstvoval! Tak to jo. To by Rusům bylo podobný.

Vaud
03. 06. 2009
Dát tip
to jsem ani netusil jak jsem to psal presne: my Svycari jsme vynalezli v CR kostkovy cukr :-) ale netusim, kdo vynalezl cukr - Bridž. Mozna Rusove, protoze vetsina cukru z krabice je Bridž.

Ferry - Kytka náhodou nechyběla, stejně tak jako mnoho jiných pitomostí, které podlehly cenzuře. Povídka totiž začínala jaksi bobtnat. Když už byla dlouhá a zábavná asi jako "Čenkovej deti", tak jsem musel holt něco oětovat. berneška - to je hvězdiček jako na Cognacu! Edmund Elat - Jsem rád, že jsem na Slovensku v přízni. (Ale pro jistotu -té poznámky o "Čenkovej deťoch" si nevšímej.) Vaud - Vynálezce kostkového cukru, se jmenoval Jacob Christoph Rad a byl to Švýcar!!! Pravda, toho času zaměstnán v cukrovaru v Dačicích. VT Marvin - Dávám do Arény! Akorát ji někdy (skoro vždycky) zapomenu zaškrtnout! Janina6 - Myslím, že :-)))) je kritika postačující! aleš-novák - Válka světů teprve nastane, až si to přečte manželka!

ano, taková malá válka světů...

Janina6
03. 06. 2009
Dát tip
:-)))) hlubší kritiku až jindy :-))))

Vaud
03. 06. 2009
Dát tip
VIHUL = Vaudův index hodnotící úspěšnost literáta poměr návštěv dílka a tipů :-) - Květoň si vede skvěle!

tsuki
02. 06. 2009
Dát tip
.)) *

Vaud
02. 06. 2009
Dát tip
a než jsem to dopsal - VIHUL 7,1!!!!

Vaud
02. 06. 2009
Dát tip
prý jsme v ČR vynalezli kostkový cukr :-) krásný a báječný VIHUL 8,6!!!! neuvěřitelný*

Bíša
02. 06. 2009
Dát tip
!!!

Stůjpido
02. 06. 2009
Dát tip
T*T

Ferry
02. 06. 2009
Dát tip
Poznámka - důležité: Ovšem, Květoušku, zapomněl jsi cestou domů natrhat ten pugétek, jak sis byl předsevzal. Připustí-li tedy zjihlá choť další výdaj, a ty půjdeš pro sítko a hmoždíř, nezapomeň cestou domů na květy ty. Odměnu v podobě déledobějšího trvání tolerance vůči tvým přehmatům shledáš bezesporu nad očekávání výtečnou. Ještě, že máte zřejmě Tesco na pomezí extravilánu obce, takže mezi jmenovaným supermarketem a vaším bydlištěm lze kýžený vzorek flóry samosběrem získat. To ti, vědče a talenovaný povídkáři sugestivního projevu,přeje teta F. t*

Histreo
02. 06. 2009
Dát tip
:-D

Histreo - tak to mám radost hned dvakrát. Také jsem běhal orienťák. Jéžiši to bylo kufrů!

Histreo
02. 06. 2009
Dát tip
hah... souhlasím, to já jednou při orientačním běhu... no... tvůj příběh mě ale nadmíru pobavil, skvěle napsané, opravdu hodně vtipné, nemám výhrad.

To jsem rád, že jsem nezklamal.

macecha
02. 06. 2009
Dát tip
Květoni, Ty nezklameš! Povídka mě pobavila nejen proto, že je mistrně napsaná, ale také proto, že mám stejný problém. Nejsem ženská, která ráda nakupuje a navíc mám špatný orientační smysl, takže pokaždé bloudím:-) T***

Jo ty myslíš Holešovice! Nojo, no. Co naděláš. Ale pilně pracuj, a třeba se jednou budeš moct přestěhovat do města :)

Přestřelil? Je to spíš kemp?

Pozvat koho čeho - Jika. Skloňuju, Márve:) Ale chápu, že u vás na vsi se to považuje za slabost.

StvN
02. 06. 2009
Dát tip
Nad veršotepci se pozastavím jenom jednou, víc pozornosti ode mě chtít nemohou. Já jako nakupuji poměrně často, ale že bych o tom musel psát, to by mě nelákalo. Asi je to tím, že já s tím nemám takové problémy. Mě fascinují jiné věci, než takovéhle každodenní naše české předměty diskusí.

Aha, tedy skáčou chvostem :) Děkuju za vysvětlení , příště už budu hned vědět a řeknu si á, chvostoskok, toho znám..

Jiko, ne Jika. Jika jsou koupelny a záchody.

StvN
02. 06. 2009
Dát tip
Jak víš, že bude popis snu? Jinak já mám už teď 12, takže tohle by bylo třinácté.

Něco mi říká, že by si rozuměli.

Já znám jednoho profesora, doktora přírodních věd, který v opilosti stále opakuje: "Všechno je žula! Všechno je žula!"

V souvislosti s tímto dílem bych rád zmínil (a pozval sem) kolegu Jika. Tento excelentní chemik proslul zejména tím, že po osmém pivu vždy vykřikuje legendární "Cukr je sůl, cukr je sůl!!!" .))

Milá Dívtko melancholická. Chvostoskoci jsou takoví broučínci, kteří se pohybují poskoky za vydatné pomoci prdelky.

StvN
02. 06. 2009
Dát tip
Tohle v mém souboru úvah není. Možná bych to mohl doplnit. Proti nominaci nic nenamítám.

To bude tím, StvNe, že nakupujeme mnohem častěji, než kupříkladu potkáváme Ufouny. Veršotepci rovněž v jednom kuse píší o lásce a nikdo se nad tím nepodivuje. Ber to tak, že to není žádná beletrie ale prostě sranda.


Řekl bych, že i Marvin byl na správné stopě :)

Doufal jsem, že si na Matulku někdo vzpomene. "Toto že jsou pružníci, Voříšku? Támhle vidím pružníky!"

StvN
02. 06. 2009
Dát tip
Kdo z povídkářů tady nepsal o zážitku z nakupování. Napsané zručně, ač s takovým očekávaným humorem.

co je to chvostoskok?

Cukr je rafinovaný prevít, zejména pro diabetiky :-)

Profesor Matulka reloaded .)

A kruci, na chvostoskoky jsem docela zapomněl!

Autor pochopitelně souhlasí. Bude mu ctí a národním svátkem.

StvN
02. 06. 2009
Dát tip
Souhlasí autor s nominací?

mno, cukr je někdy vskutku pěkně rafinovaný.. .)

Noneta
02. 06. 2009
Dát tip
Milé, vtipné, úsměvné a přitom někdy tak pravdivé. Káždý holt máme svou galaxii. :-) Děkuji za čtenářský zážitek

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru