Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Černá duha

Výběr: Print, Albireo, kafka
11. 09. 2001
21
0
4890
Autor
dablik008

...tohle už bylo na mě moc...

Křičím

nikdy jsem neuměl

v molových tónech

intonovat tak vysoko

jak mě nutí teď

hlas se mi láme

a selhává v chrapotu

kdo zachrání tonoucího

který v ranním hluku

ztratil hlas?

říkají že bůh…

a kde je bůh?

pode mnou?

jinak mě přece

nemůže zachránit…

 

pláču

obzor se mi rozešel

do ztlumených světel

a barev bez kontur

kde je černá

barvou duhy

která se klene

od nebe k zemi

jako má dnešní vzpomínka…

 

zavírám oči

a snažím se odpustit

sám sobě

svojí lidskost

sebevraždu slunce

ukrytého pod víčky

stydím se

že je neumím sklopit

jako dřív…

 

těžce dýchám

zaskočený přílivem přání

která se mi vlastně

už nikdy nesplní

a co, vždyť

na zlomek vteřiny

hoří nebe

pro každého z nás

a to možná stačí…

 

šeptám

modlím se k tomu

kdo nechal hořet sklo

a svými slzami zhasínal

jednu svíčku za druhou

aby alespoň spasil

ty duše co tam byly za nás

místo mě a tebe a…

 

snad jenom zavřít oči

a doufat

že černá duha

nebude mým posledním

 

pohledem na nebe…


Miroslawek
18. 12. 2001
Dát tip
velmi hezké momenty, ale dle mého soudu by to asi chtělo trochu víc prořezávat a šlechtit... do živého... ( a vím, že tohle byla indispoziční záležitost, jenže, která opravdová báseň není?)

kafka
30. 10. 2001
Dát tip
Čííííííííííííííííííííííst!!!!!! **********!

miklunka
14. 10. 2001
Dát tip
TIP!

dablik008
16. 09. 2001
Dát tip
Di, ale je buh a buh...pokud existuje nabozenstvi hlasajici svatou valku a podobny hovadiny, pak vira v jeho boha nemuze vest k nicemu lepsimu nez zabijeni a tragediim jako byla tahle...a ne jenom tahle...

Mea
16. 09. 2001
Dát tip
dablik: ono jde většinou spíš o interpretaci ... většina náboženství je v podstatě "dobrá", ale taky se dá vyložit tak "trochu jinak" ...

Diana
16. 09. 2001
Dát tip
Není Bůh a Bůh, ďáblíku. Mea má pravdu, jde o interpretaci. Všechna náboženství vypovídají o Bohu jako o mocnosti, která přeje životu bytostí a jejich štěstí. Lidé pak hledají ve svém náboženství slova - překrouti je, zbaví je ducha náboženství - aby demagogicky zdůvodnili jednání, které se jim hodí a často směřuje proti duchu jejich náboženství. Jak muslimové, tak křesťané - viz Irsko. Je to hanba! Ale je to špatnost lidí! ne Boží. Astalavista: Ale vůbec ne v pohádkách! Vždyť my sami tím, že ještě žijeme dokazujeme, že taková spravedlnost existuje. Zkráceně: každý krutý diktátor, každý zločinný režim nakonec spravedlivě padl.To dobré se nakonec prosadí, ale souhlasím, že to trvá moc dlouho...

Vaca
16. 09. 2001
Dát tip
Většině náboženství chybí tolerance k jiným. Zdůrazňuji většině! Četl jsem několik náboženských děl a spousta z nich uznává jen svou demagogii. Stačí si pořádně přečíst bibli a najdete tam spoustu rozporů (např. rodokmen Ježíše), ale to je tak trochu od věci. Korán, sám o sobě není příručkou na zabíjení jak si v této době spousta lidí myslí. Diana i Mea mají podle mého názoru pravdu, lidi si vždy mohou překroutit "svatá slova" podle svého a bohužel to i dělají. Nevím jak z toho ven a rád bych znal toho kdo to ví, proto mi nezbývá nic jiného než doufat a věřit. Di: v tu tvoji tvz. "pohádku" věřím.

Vaca
15. 09. 2001
Dát tip
hodně bylo řečeno, raději mlčím a doufám

Diana
14. 09. 2001
Dát tip
Tak vidíte, každý potřebuje v životě něčemu věřit. Já kupříkladu věřím v Boha a přesto se v mnohém shodneme. Troufnete si říci, že jsem proto člověk méně kvalitní, než ti lidé, kteří věří v opak? (Protože věřit v existenci Boha i v jeho neexistenci je víra. Hmatatelné důkazy pro či proti nelze přinést) Astal.: moje definice spravedlnosti není zub za zub, ale myslím tím, že skutečné hodnoty se nakonec prosadí: jako rozum, dobrá vůle a spolupráce mezi lidmi atd.

Janis
14. 09. 2001
Dát tip

Astalavista
14. 09. 2001
Dát tip
Diana: To funguje už asi bohužel jenom v pohádkách...

Dobro nemůže být bez zla a zlo bez dobra, ne ? Takže přinejlepším bude pořád stejně ... anebo je to všechno jinak ?

hermit
13. 09. 2001
Dát tip

Erynea
13. 09. 2001
Dát tip
I mlčet je tady příliš hlučné...*

zoo
13. 09. 2001
Dát tip

dablik008
13. 09. 2001
Dát tip
Asta a Derflad, ja nemyslel viru, jako viru v nejakyho boha, nemyslel jsem nic takovyho jako ze kdyz budem vsichni fanatici jako ty zkurveny muslimove tak to bude k dobru veci...NE! ja myslel viru jako verit ze na svete muze byt lip, ze muzeme vylezt na ulici a nemuset se bat ze nam na hlavu budou padat letadla nebo nas nekdo rozmeta bombou, proste tak...musime verit v lepsi svet a dat mu jeste sanci...ja to udelam...

Gastarbajtr
12. 09. 2001
Dát tip
já ti dám tip, ale nebudu se k tomu vyjadřovat, asi bych tady dostal za svůj názor přes hubu... *!

Print
12. 09. 2001
Dát tip

clovrdik
12. 09. 2001
Dát tip
TIP ua sílu a naléhavost ...

per_zay
12. 09. 2001
Dát tip

Climaster
12. 09. 2001
Dát tip
/*/

jorel
12. 09. 2001
Dát tip
co dodat?

dablik008
12. 09. 2001
Dát tip
co dodat...ze verime ze bude lip! bez viry totiz lip nebude...

Astalavista
12. 09. 2001
Dát tip
dabliku, teď ti trochu berozumím, právě BEZ víry bude nejlíp. Teda bez víry v jánevímjakého boha, prostřednictvím které jsou z lidí "vyráběny" fanatický svině. :((

Wiki
12. 09. 2001
Dát tip
nemám slov.....

Wopi
12. 09. 2001
Dát tip
hodně lidí k tomu reagovalo, ale tohle mi zní nejsilnějš.... *****

Astalavista
12. 09. 2001
Dát tip
Derflad: pokud jsi si nevšiml, to jsem právě neudělal. Napsal jsem "Teda bez víry v jánevímjakého boha", čili jsem nemluvil o víře jako takové. Rozumíme si?

Mea
12. 09. 2001
Dát tip
Nekritizuju, nikdy sem to neuměl ... a snad tenhle TIP nebude mím posledním, pohledem na nebe ...

Gastarbajtr
12. 09. 2001
Dát tip
dnes jsem o tom mluvil v Praze s mnoho lidma, trochu se to liší od kritik tady, ale jak říkám, k tomuhle se tu nevyjádřím, však mě znáš....

Diana
11. 09. 2001
Dát tip
To je přece o té dnešní katastrofě!!! To není možné tak rychle a tak dobře to napsat!! Ďáblíku, ty jsi ďábel! Snad předposlední sloka? Ne, ne všechny jsou nejlepší! Něco tak úchvatného jsem už dlouho nečetla TIPTIPTIP

Krel
11. 09. 2001
Dát tip
Jsi klasa s velkým K...jinak co dodat, když všechno přede mnou napsala Dianka...!*

Astalavista
11. 09. 2001
Dát tip
Víš, já teď asi ani nebudu schopnej napsat ti nějakou konstruktivní kritiku, protože je to ještě příliš čerstvý, krvavý. Samozřejmě, a vím že u tebe tomu jinak není, je tahle báseň vynikající, skvělá, aktuální,* ale i tuto dokonalost mi stíní ten fakt, ta informace, které jsem se zdráhal uvěřit. Zase jednou jsem se přesvědčil, že když chce někdo něco spáchat, tak to spáchá a nezáleží na FBI, CIA ani jiných tajných službách. Útok na Pentagon mi přijde jako zdrcující demonstrace bezmoci USA pružně reagovat na podobné události. Chápu, že na reakci bylo málo času a nikdo nemohl počítat s úderem takového rozsahu, ale přeci jen jsem měl o připravenosti USA na podobné eventuality vyšší mínění. To nic nemění na faktu, že tragédie v USA zasahuje snad každého z nás, každý stát i každého jednotlivce, posunuje hranice lidské představy o tom, co je a co není možné. Jen doufám, že se celý tragický incident (jakkoliv to v této chvíli může znít cynicky) podaří ustát (vím, že to lidsky nejde) a nedojde k tomu, aby tato věc přerostla do globálního měřítka (víte jak to myslím, samozřejmě je jasná dnešní provázanost všech států). Závěrem ještě díky tobě, dabliku, za tuhle báseň, čekal jsem, jaké reakce se tady objeví, zasloužíš tip, hodně smutnej. Promiň, že jsem se takhle rozepsal.

dablik008
11. 09. 2001
Dát tip
Asta, vubec se nemas za co omlouvat! sakra.chlape vzdyt je to tak :o( me to taky videsilo, kdyz jsem dneska poprve videl v televizi horici World Trade Center, myslel jsem ze je to nejakej archivni zaber, nebo nejakej blbej film...a misto toho...je to hrozny, neco pro co neexistuje omluva...neco...ja nevim co rict, proste to na me silne dolehlo a potreboval jsem nejak zakricet nebo neco...a taxe zrodilo tohle... dekuju vsem, za pochopeni...

Diana
11. 09. 2001
Dát tip
Astal., také jsem strašně zklamaná a smutná. ZLO zase jednou zvítězilo. Ale všeho do času! Je to jen vyhraná bitva, ne válka. Každý hrůzovládce byl nakonec svženl. Svět zastaví i terorismus. Spravedlnost se nakonec prosadí. Věřím tomu!

Diana
11. 09. 2001
Dát tip
Astal., také jsem strašně zklamaná a smutná. ZLO zase jednou zvítězilo. Ale všeho do času! Je to jen vyhraná bitva, ne válka. Každý hrůzovládce byl nakonec svženl. Svět zastaví i terorismus. Spravedlnost se nakonec prosadí. Věřím tomu!

Astalavista
11. 09. 2001
Dát tip
Diana: a to je právě ono. Ve jménu spravedlnosti vždycky zařve nejvíc lidí :(. Dneska jsem se zase přesvědčil, jakej vliv má na člověka náboženství (a já jsem si téměř jist, že pachatele lze hledat na blízkém východě).

Krel
11. 09. 2001
Dát tip
Ale bude to trvat dlouho a bude to obtížné...taky věřím, že se to nakonec podaří a jednou se snad nebudeme muset bát, že nás na každém kroku někdo dostane a že vím o čem mluvím...

Sluníško
11. 09. 2001
Dát tip
já.. totiž.. díky.. Dneska jsem byla celej den tak nějak zaražená, nevěděla jsem jak to nazvat, vyjádřit... Ďáblíku, udělals to za mě, díky.. koukala jsem na ty padající trosky a lidi s hrůzou v očích a nemohla jsem uvěřit tomu, co vidím.. po vzpamatování z prvotního šoku mám v hlavě spoustu pocitů.. převažuje strach... Strach z toho, čeho všeho jsou lidi schopni a jak daleko to ještě půjde.. třeba ne dnes ani zítra, ale jindy.. bojím se.. TIP za vyjádření všech citů, kterých jsem teď plná.. a ještě jednou, DÍKY...

kafka
11. 09. 2001
Dát tip

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru