Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

A dvojčata se poklonila do prachu...

12. 09. 2001
8
0
2509
Autor
Marigold

20:59 - Počítačový analytik, který byl během útoku v 70. patře mrakodrapu, popisuje, jak si zachránil život: "Seběhl jsem těch 70 pater. Venku mne doslova odmrštila tlaková vlna. Chtěl jsem zachránit nějakou ženu, ale nebyl jsem toho schopen. Nic jsem neviděl, všude byla tma." www.idnes.cz A dvojčata se poklonila do prachu...

I saw the lightning in the sky

I saw the black bird flying high

I saw the evil in the sun

but there was hundert floors to run

too many stairs no time to spend

run out - or to another land...

 

Escape & save my life as well

through dark & dust

I run & trust

that this is not my farewell...

 

And so I realize

between the smoke & flame

that the world is just never gonna be the same!

Can you hear me ?

No matter whom get's the blame,

but the world is just never gonna be the same!!!


Rákos
25. 05. 2002
Dát tip
Astalavista: 1. Nebudeme se bát doříci či dopsat slovo vysrat. 2. Slovo teologie jsem použil úmyslně špatně. Řeknu-li teologie, uvažuji v tom subjektivitu názoru, kterým argumentuji ( naschvál nepíši "svého názoru"). Teologie jsou různé, jakož i jejich chápání je různé. Je to tedy trochu, jako kdybych řekl:" Z určitého pohledu na věc by se dalo říci, že svět je před i po pádu Dvojčat stále stejný". Co si ale budeme namlouvat, je to pěkně ohavná formulace, ve které se naprosto ztrácí, co jsem chtěl původně říci. 3. a) V Marigoldových dílech jde povětšinou o to, formulovat věci z hlediska pravdy. Objektivní reality. Skutečnosti. Činí tak samozřejmě ze svého subjektivního hlediska, kterým je protestantské křesťanství. Pakliže je pro někoho nesnesitelné, že bych mohl dát rovnítko mezi slovo "Pravda" a "křesťanský pohled na svět", potom nechť předchozí řádky přeskočí a čte zde: b) V Marigoldových dílech jde povětšinou o to, formulovat věci z pohledu věřícího křesťana. ( a samozřejmě tím oslovit čtenáře). 4. Proto jsem byl překvapen humanistickým a nikoli křesťanským myšlenkovým zakončením tohoto díla. ( nebo to blbě chápu? ) Zde se samozřejmě dá rozpoutat nádherná "postmoderní" diskuse o tom, JAK si mohu dovolit tvrdit, že vím, co je křesťanská myšlenka. A JAK si vůbec mohu dovolit něco chápat. Zde ale využiji svého práva vysrat se na vysvětlování a raději předložím novou formulaci: "Z křesťanského pohledu je svět stále stejný před atentátem na Twin towers jako po něm." ( s otázkou mezi řádky pro Marigolda - opustil jsi svůj názor, spletl ses, nebo je to "jenom" básnička ?) Přičemž "křesťanský pohled" rovná se tvrzení : a) Celý svět je prohnilý, špatný a odsouzený k zániku (včetně lidí) . b) Jako v takovém jsou v něm všechny zlé věci jako vraždy, znásilnění, atentáty či teroristické útoky nikoli výjimkou, ale STANDARDEM. c) Jen díky existenci Boha, který do světa svojí dobrotou NEUSTÁLE zasahuje, se svět nestává peklem okamžitě, ale je snesitelný a k žití pro všechny lidi. ( to znamená, že "Boží dobrota" není "jen" pro věřící, ale Boží dobrota je úplně všechno dobré co na tomhle světě je. Když má někdo někoho rád (ať už věří nebo ne), není to tím, že by "mít rád" bylo na tomto světě normální. Láska mezi dvěma nevěřícími lidmi je úplně stejný Boží dar jako láska mezi dvěma věřícími lidmi). Zde snad už vysvítá jasnější podoba toho, čemu jsem na začátku říkal "teologický pohled" ... Je-li ve světě zlo standardem ( jak křesťané tvrdí), potom zlo způsobené teroristickým útokem na Manhattan NEMŮŽE být pro křesťana ničím nečekaným. Je to jen další argument PRO jeho víru. 5. Nikoli pro humanistu. Humanistický pohled se zakládá se na názoru, že svět i lidé jsou od podstaty dobří. Ano, v tom případě je atentát na NYC obrovským zklamáním "naší úžasné lidské dobroty" ... Ale: Svět by "už nikdy nebyl stejný", kdyby to zklamání přišlo po dlouhé době, nebo vůbec poprvé. Po dvou světových válkách, holocaustu, Hirošimě atd, atd... je ovšem zvolání "Svět už nebude nikdy stejný, lidé už nejsou dobří" jen směšné a patetické (idealisté prominou). 6. Zbývá tedy jediná oblast, ve které zvolání "Svět už nikdy nebude stejný" platí, a tou je bohužel špionážní technika a zákony, které špehování "ve jménu bezpečnosti" umožní. To ovšem není už vůbec dojemné, že ?

Rákos
25. 05. 2002
Dát tip
ha, avíza :)

Astalavista
25. 05. 2002
Dát tip
Rákos: ano, veskrze logické argumenty. Co se týče mého emocionálního výlevu, chtěl jsem jím říci asi tolik, že kdyby nebylo všechno to nemožný náboženství, nemuselo by se možná prolévat tolik krve. Je to jen hypotéza, vím, ono by se našlo něco jiného.... Ale stačí si položit otázku, co kdy jaká církev udělala dobrého? K čemu to je strašit lidi hmatatelným zlem, kázat vodu a pít víno?

Marigold
25. 05. 2002
Dát tip
Ha. Takže pánové kritici, je zdá se na na mně - pachateli tohoto, abych se taky účastnil. RAKOS Předem bych chtěl vyjádřit svůj dík Rákosovi. Vždycky mě potěší, když mě někdo čte. Ještě víc mne potěší, když se někdo zajímá o dílka starší - to znamená "hledá a čte". A úplně nejvíc mněnmně (s m-n-e mám od dětství problémy:)))...) potěší, když někdo hledá, čte, myslí a ještě si dá ten čas piplat se z kritikou. Rákos - děkuji ti. Co se týče charakteristiky mé tvorby tak na tomto poli Rákos, kritik týdne, opět boduje. Ano. Věřím v objektivní realitu, věřím v objektivní pravdu, která je u Boha, ve kterého - jak analytik týdne (opět Rákos, a dnes již druhé ocenění :)))..) - výše rozvedl věřím křesťansky, tvrdě a protestantsky. Ktož súúú .... (no tak příště) MOJE TVORBA aneb křesťanství v básních Nechci vám Krista nějak cpát. Ale je prostě součástí mého života a proto ho tam cpu. V některých básních pravda trochu provokuji, ale veskrze se pokouším přistupovat k tvorbě jako ke zdělování poznaného. Koneckonců čím je autor básní ? Především tím, který popisuje svoje dojmy, myšlenky, vnímání světa... Mimo to mne prostě těší psát o Bohu. Jsem rád, když můžu reflektovat svoje zážitky a poznatky prostřednictvím poezie. PROČ JSEM TO NAPSAL TAK, JAK JSEM TO NAPSAL? Ok. Chápu Rákosův názor. Na vysvětlenou bych možná řekl, že jsem to napsal 12. to znamená ještě v té mediální lavině, což vysvětluje téma, zdroj, jazyk, a řekněme veškeré myšlenky obsažené...proto si to můžeš, milý rákose vykládat jak je ti líbo. Ještě ke křesťanskému vidění světa: celý svět je prohnilý -ano, ale taky celý svět byl stvořen, aby jsme užívali dobrého! To jen tak až budeš mít dlouhou chvíli. Ještě bych chtěl podotknout, že je pro mne důležitý daleko více vztah s Bohem, než "teologicky správné vyjadřování"... Koneckonců i v Žalmech se můžeme na mnoha místech dočíst výkřiky jako "Bože, kde jsi když tě volám ? To jsi snad na nás zanevřel natrvalo ?" (příklad za všechny Žalm 77:8-10). A přesto ale Žalmista ví, že Bůh je stále jeden a tentýž... Dovolím si dokonce odvážně tvrdit, že "vztah" nebo "upřímné hledání Boha" si Bůh cení daleko víc, než super definice o tom jakej je Bůh machr. On to ví, že je ten nejmocnější, tak proč bysme ho požád jenom definovali, že? Stejně si ani nedokážeme představit, jak je mocný, protože kdyby to bylo možné, obávám se, že bysme to nepřežili ....jenom tu představu. Ale ta nejhustější věc na to je že TENHLE Bůh, Stvořitel, atd atd atd....prostě chce být námi nalézán !!! Ale to ty přeci brácho víš:) A možná příště až tě přestane bavit rozebírat "o co jde v Marigoldových dílech povětšinou" tak bys mi třeba mohl napsat SMS nebo nechat vzkaz mohli bysme někam zajít...ale já nevim, jestli jsi v Praze a jesltli se ti chce, ale já bych teda zašel. ŽIJ BLAZE!

cup_of_tea
02. 12. 2001
Dát tip
viz. Zolo :)

kachnička
22. 10. 2001
Dát tip
Zolíku: soucítící :o)))

Janis
16. 09. 2001
Dát tip

Zolo
16. 09. 2001
Dát tip
Vždycky jsem chtěl umět anglicky ...

bláhovey
13. 09. 2001
Dát tip

Marigold
12. 09. 2001
Dát tip
Omlouvám se Kafke a Paperovi, ale radši jsem dílko kvůli chybám smazal a předělal...a poslal znova...

Print
12. 09. 2001
Dát tip

Monie_Kim
12. 09. 2001
Dát tip
myslím, že na to jen tak nezapomene stejně jako my

myrinda
12. 09. 2001
Dát tip

Vio
12. 09. 2001
Dát tip

kafka
12. 09. 2001
Dát tip
!!! dokonalý...

vlasky
12. 09. 2001
Dát tip

Sala
12. 09. 2001
Dát tip
mrazí..

jahudka
12. 09. 2001
Dát tip

alina
12. 09. 2001
Dát tip


Astalavista
12. 09. 2001
Dát tip
Mám husí kuží, dokonalost sama, přesto mě velmi mrzí, že tohle dílo mohlo vzniknout :((**

Sýkorka
12. 09. 2001
Dát tip
áno, už nebude rovnaký... :o(

Rákos
12. 09. 2001
Dát tip
právě že je pořád .... čistě teologicky ;o)

Astalavista
12. 09. 2001
Dát tip
čistě teologicky bych se na teologii vys... No nic :(

Yeziiinka
12. 09. 2001
Dát tip
Perfektní... a už jste mě zase rozklepali...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru