Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

K.O.U.L.E - červenomodrožlutopuntíčkovaná...

23. 06. 2009
19
14
3886
Autor
Oldjerry

Po obědě vylezlo slunce. Tři stupně pod nulou, ideální čas prostříhat jabloně. Zrovna když jsem se rozhodl a vstal od stolu, ozval se domovní zvonek a v zápětí ještě jednou. Nějak naléhavě...  Nonono, aby ses... bručím si pod neexistující fousy, to je ňákej kvalt.

Synovec... no – rád ho vidím, je to pěkný kluk a má příjemné vystupování. Ač je ve věku, kdy se protestuje proti všemu, nikdy nezapomene na úsměv pro mne a pusu pro tetu. Už jak vešel, poznal jsem, že je nějak nesvůj. Tak jsme si nalili minerálku, trochu ji zdokonalili borůvkovým džusem a prohodili pár takových těch nezávazně obecných úvodních vět.

Nějak se ti do toho nechce, přeces mne nepřišel ujistit o tom, že svítí slunce...to vidím sám. Tak vo co go ? povídám...

Víš, strejdo, máma tomu asi nebude rozumět, táta by se mi smál, ty jsi takovej... no takovej... Cítil jsem se polichocen – aby ne : taková důvěra.

Synoveček se nějak vtěsnal do formy, poposedl a pokračoval : líbí se mi jedna holka, je chytrá (dobře začínáš, řekl jsem si), hezká (to dá rozum, že bys nechtěl šeredu), ale strašně nepřístupná (to dělají mnohé). Vždycky si řeknu, že už jí něco musím říct, ale jak se k ní přiblížím, jsem nějak řídkej...a selžu. (To mi povídej – dodnes se mi zdá o mých šestnáctiletých začátcích).  Potlačil jsem chuť se zasmát, jistě by to považoval za posměch a povídám : No, já bych se být na tvém místě asi taky trochu bál – vždycky jsem těžce nesl odmítnutí (a že jich bylo). Jenže podívej se na to aspoň na chvilku a pozorně mýma očima :  třeba jí nejsi lhostejný a ona zase není z těch, které přijdou za chlapcem samy – a jsou takové emancipované dívky. Takže když ji oslovíš uspíšíš to vaše sblížení o celou řadu dní a ještě vyloučíš to, že některý z dalších kluků ji to řekne dřív. To bys asi nejásal...

Nebo – pokračuju – nebo jsi jí lhostejný, nebo dokonce protivný. Když ji oslovíš jako nežádaný, asi ti to dá vyžrat, nebo - pokud je to dívka inteligentní – dá ti jemně, ale rozhodně najevo, že jako tedy ne. Co se stane ? Jenom si zkrátíš tohle trápení a v srdci i hlavě si uděláš místo pro holku, o které ještě nevíš a která tě chtít bude. Jen proboha sám sebe nepřesvědčuj, že „jen tahle a žádná jiná“. To jsem si říkal já a dnes vidím, jaká to byla hloupost....

Připrav se na obě možnosti. Prostě to zkus a ono to nějak dopadne.

Náš první prezident Masaryk to vyjádřil přesně : Odvaž se a pak se uvidí...

Já teď jdu na zahradu, ahoj...

 

Dneska jsem dostal pozvánku na Červenomodrožlutopuntíčkovanou svatbu... pane, ono už je to sedm let...


14 názorů

Bíša
24. 06. 2009
Dát tip
Tip.

Oldjerry
24. 06. 2009
Dát tip
VTM - ono to není to nejdůležitější a proto to taky nevyplývá z textu : před sedmi lety se seznámili, ale spolu jsou teprve dva. PO z po q - dík, opravím. zvedavko - zatial iba dva ročky... všem čtyřem dík

zvedavec
24. 06. 2009
Dát tip
:) dúfam, že im to bude klapať...

vesuvanka
24. 06. 2009
Dát tip
Díky, mail jsem dostala a poděkovala, ale něco jsem mezitím hledala jiného a mail jsem si dala stranou a zapomněla to odeslat, učinila jsem teď dodatečně

Oldjerry
24. 06. 2009
Dát tip
Jano - už jsi dostala ten e-mail s novým návodem v češtině ? a díky za tipa.

Oldjerry
24. 06. 2009
Dát tip
VTM - pozvání na Červenomodrožlutopuntíčkovanou svatbu - to měli na pozvánce. To spolu byli dva roky. Tosco a Diano - děkan za účast - a tak Květo - Zkušenost je nepřenosná. Podepisuji...

vesuvanka
24. 06. 2009
Dát tip
pěkně napsané, TIP

I když člověk dostane hromadu dobrých rad, blbce ze sebe musí udělat stejně sám. Zkušenost je nepřenosná.

Diana
24. 06. 2009
Dát tip
Neotevřeš si poradnu? něco jako "By tvé oči prozřely, pomůže ti Odjerry" :-)))*

Toscana
24. 06. 2009
Dát tip
To je moc krásná rada do života (a fajn napsaná) - líbí a odcházím s úsměvem. *t

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru