Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kdo je šméčkomaker – mýty a fakta

12. 09. 2001
7
0
1445
Autor
uranium

Po vydání studie Úvod do studia šméčkomakingu (dále uvds) , se vyrojila řada chybných interpretacích pojmu šméčkomaker. Tato práce si klade za úkol celou problematiku osvětlit širší vědecké veřejnosti. Vychází z velké části z práce předchozí, na kterou také často odkazuje. Studnicí nápadů pro tuto práci se stali dotazy a výtky, kterými mě zahrnuli čtenáři po vydání první studie.

 

 

1.    Oblíbené omyly ohledně pojmu šméčkomaker

 

Mýtus  – Hlavní prvky činnosti šméčkoamakera (viz. uvds) často provozují i obyčejní lidé, studie se tedy plete.

Fakta -  Bohužel, v současné společnosti se šméčkomakingu dopouští stále více jedinců, takže ve většině případů, ten, který splňuje některá kritéria hlavních prvků činnosti šméčkomakera skutečně šméčkomakerem je, i když se tak třeba dříve neprojevoval a mezi známými je uznávaný pro svoji rovnou povahu.

 

Mýtus – Občas mívám deprese, po té, co jsem si přečetl vaši práci se bojím, že jsem šméčkomaker, co s tím mohu dělat?

Fakta – Nemáte se čeho bát. Šméčkomaker většinou depresi ( a jiné příznaky) pouze předstírá, protože tím sleduje zvýšený zájem u druhého pohlaví. Šméčkomaker zřejmě nebudete, pakliže máte depresi doopravdy a nedoufáte, že když budete působit smutně, budou vás dívky litovat.

 

Mýtus – Slyšel jsem, že největšími šméčkomakery bývají prý děvčata. Nedivím se tomu a musím říct že je to strašné.

Fakta – Není tomu tak. Největšími šméčkomakery bývají naopak většinou chlapci. Je to způsobeno tím, že v naší společnosti je sbližování s opačným pohlavím ponecháno převážně na bedrech mužů. To vede k „boji“ o ženy, v jehož rámci jsou nuceni někteří muži se uchýlit k šméčkomakingu.

 

Mýtus – Byl jsem s kamarádem na oslavě a on tam najednou před děvčaty nemluvil sprostě, ačkoliv jindy mluví velmi vulgárně, znamená to, že je to šméčkomaker?

Fakta – Odpověď na tento dotaz je velmi sporná. Pokud váš kamarád například i ostatní napomíná, kvůli hrubé mluvě šméčkomakerem bezesporu je. Pokud si ovšem ostatních nevšímá a soustředí se pouze na svou slušnou mluvu, šméčkomakerem zřejmě není. K tomu je totiž zapotřebí aspoň částečná společenská nebezpečnost. V tomto případě se tedy jedná spíše o bohing, i když nevalné úrovně.

 

Mýtus – V restauraci s děvčaty jsem si objednal místo obvyklého piva džus. Mými kamarády jsem byl nařčen ze šméčkomakingu. Jak jim mám vysvětlit, že to není pravda.

Fakta – Bohužel, musím vám oznámit, že šméčkomaker jste a pořádný. Tento váš čin (spíše přečin) je typickým projevem modifikovaného nechlastingu (viz. uvds). Šméčkomaker , který je například pivařem, si v restauraci před děvčaty obvykle dává černorybízový džus, zelený čaj, dvě deci suchého bílého vína, nebo mléčný koktejl.

 

 

 

 

 

2. Jak poznáme šméčkomakera ?

 

Poznat šméčkomakera by nemělo člověku, který je alespoň částečně obeznámen s celou problematikou dělat problémy. Základem je zvládnutí učiva ohledně hlavních bodů činnosti šméčkomakera (viz. uvds). Potom je nutné s největší pečlivostí provádět aplikaci jednotlivých bodů na vytipovanou osobu. Tuto osobu musíme alespoň, částečně znát. Pokud například jedinec, skutečně nepije alkohol a bývá velmi zodpovědný, je zbytečné obviňovat jej za šméčkomakingu. Je tedy nutné znát běžný model chování zkoumané osoby a částečně i jeho zvyky, které se projevují mimo kontakt s opačným pohlavím. Pokud máme stále podezření na např. nechlasting a víme že normálně jedinec alkohol pije, vyzveme jej například pod záminkou utvrzení přátelství k vypití 0,5 dcl tvrdého alkoholu. Reakce mohou být následující:

- „ No to víš že si dám, já už jsem se bál,

      že tady nikdo nechlastá.“ -    -

-         „ Ne díky já dneska nemám chuť,

        jinak bych si dal opravdu.“ – 0

-         „ Ne dík, tohle opravdu nemusím.“  - +

-         „ No, tak jednou bych si možná

        mohl dát, abych neurazil.“ - +

-         „ Ty vole já už dneska ne, mně je blbě.“ -  0

 

Na konci řádku s uvedenými reakcemi si všimněte symbolů +,-,0. + znamená pozitivní a zkoumaný je asi opravdu šméčkomakerem. 0 je neutrální a může znamenat obojí. – znamená negativní a je tedy jasné, že zkoumaný šméčkomakerem opravdu není. V případě, že výsledkem je 0. Je nutné jedince podrobit dalšímu zkoumání. TO je již odvíjí podobnými metodami a znalec problematiky si již časem sám vytvoří spolehlivou metodu na odhalení šméčkomakerů.

 

3. Jak se šméčkomakerům bránit?

Pro to, aby šméčkomaking neměl v naší společnosti tak úrodnou půdu, jakou doposud má je nutná osvěta. Pokud budou všichni znát alespoň základní fakta šméčkomakingu se týkající, v případě šméčkomakerova vystoupení, by na jeho paralyzování měla stačit veřejná výzva k zanechání šméčkomakingu. Ta se bohužel v současné době díky malé informovanosti míjí účinkem a ten kdo šméčkomakera obviní bývá často obviněn ze závisti, žárlivosti, necitlivosti a alkoholismu.
pedro
29. 11. 2002
Dát tip
otázka: když mám depresi a předstírám veselí, je to šméčkomaking? Nebo naopak? he

uranium
29. 11. 2002
Dát tip
Ne to není , to je naopak snaha, chovat se normálně a být v pohodě, to je anti-šméčko.. :o) Kdo tohle dělá je mimořádně vyspělá osobnost

StvN
18. 09. 2001
Dát tip
tohle je mi lepší než studie 1

blázen
16. 09. 2001
Dát tip
Važený kolego, musím říct, že s první částí studie naprosto souhlasím, ale o tvrzeních uvedených ve druhé části si s Tebou dovolím polemizovat. Jde o to, že otázka nechlastingu je poněkud složitější, než jak ji tady vysvětluješ. Vzhledem k tomu, že my dva už jsme spolu nějaký ten hektolitřík vypili, měl bys i Ty, podobně jako já nebo Climaster, uznat, že člověk někdy chuť opravdu nemá. Proto považuju nechlasting za velmi spornou formu dokazování šméčkomakingu a rozhodně ho nedoporučuju jako jedinou formu provádění důkazu.

blázen
16. 09. 2001
Dát tip
Važený kolego, musím říct, že s první částí studie naprosto souhlasím, ale o tvrzeních uvedených ve druhé části si s Tebou dovolím polemizovat. Jde o to, že otázka nechlastingu je poněkud složitější, než jak ji tady vysvětluješ. Vzhledem k tomu, že my dva už jsme spolu nějaký ten hektolitřík vypili, měl bys i Ty, podobně jako já nebo Climaster, uznat, že člověk někdy chuť opravdu nemá. Proto považuju nechlasting za velmi spornou formu dokazování šméčkomakingu a rozhodně ho nedoporučuju jako jedinou formu provádění důkazu. Nicméně tipík máš u mně. Minimálně proto, že jsi mi konečně dal možnnost se s Tvými studiemi seznámity podrobně a v písemné formě, která je přece jen jasnější než forma verbální.

uranium
16. 09. 2001
Dát tip
Vážený kolego, veškeré nesrovnalosti navrhuji vyřešit v blízké době na vědeckém sympoziu u Maxima. Ozvi se, kdy budeš v Brně. Napiš proti práci.

blázen
16. 09. 2001
Dát tip
Nemám důvod psát jakoukoli oponující práci, protože s obecnou definicí šméčkomakingu naprosto souhlasím a o jeho osattních popsaných formách není třeba polemizovat. Jediné úskalí skutečně vidím v pojetí nechlastingu. Je totiž otázkou nikoli vědeckého bádání šméčkologů, ale spíše posouzení konkrétní, jedinečné situace, kdy skutečně jde o nechlasting coby formu šméčka a kdy o pouhou nechuť. Doufám, že se uvidíme nejpozději 27.9. na oslavě Tvých narozenin, kde budeme mít možnost tuto problematiku probrat i s ostatním kolegy a vyvodit definivní závěry.

Climaster
13. 09. 2001
Dát tip
..černorybízový juice..:))))))...ale já fakt někdy nemám chuť...:) .../*/

Climaster
13. 09. 2001
Dát tip
/*/

inside
12. 09. 2001
Dát tip
PRvní díl byl sice lepší, ale stejně je to super, konečně něco novýho TIP.

Danny
12. 09. 2001
Dát tip
bohing rulez *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru