Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jiný Edison

02. 07. 2009
16
21
3075
Autor
Ferry

Z Alešova almanachu vynálezů: "Nadě ji tření ebonitové tyče liším ohonem nemá..." (tato je však i tak vhodná k průlomovým objevům)

Za vstupné celkem rozumné
s houslemi jedu na turné
Každičká skladba jeden kýč
a smyčec - z ebonitu tyč

Svým nástrojem se každý chlubí
Na mém je nápis: a.s. Luby
To v Covent Garden neviděli

Dnes skřipky visí na klice
s flétnou z Amati Kraslice
S houslovým klíčem ve znaku
pan Edison je ve fraku
Obracím noty -
                             to je celý


21 názorů

MKbaby
09. 02. 2016
Dát tip

Parádní kus :-) *


Ferry
19. 07. 2009
Dát tip
ĎĎĎ !

oleandr
07. 07. 2009
Dát tip
líbí

Ferry
05. 07. 2009
Dát tip
Díky za nezapomenutelné verše, což platí i ke Krysaříkovi. :)))

Rabb
05. 07. 2009
Dát tip
:-))

vitsoft
05. 07. 2009
Dát tip
Jak se zbavit nočních můr? Pokud smyčec od mých houslí nechce zahrát noty v dur a jen velmi vlažný žár má, houslistkám dám radu zdarma: stačí, aby do něj kously.

Ferry
03. 07. 2009
Dát tip
Bíšo, guy, díky za laskavé ohodnocení.

guy
02. 07. 2009
Dát tip
:-)

Bíša
02. 07. 2009
Dát tip
:+))

Ferry
02. 07. 2009
Dát tip
Jé, vy jste zlatí, já myslela, že si tohohle "záblesku" nikdo ani nevšimne...

:o)

avox
02. 07. 2009
Dát tip
To dílo mi Aleš opravdu nevěnoval :-) tobe */

Já myslel že křeslo! Elektrické housle vynalezl Otakar Ševčík. Elektřina však kupodivu nesloužila k přenášení zesíleného zvuku ale, v podobě krátkých impulsů do oblasti hmatníku, k nácviku trylků.

a vidíš, Květoni, Edison, když neuspěl s výrobou elektřiny prostřednictvím ebonitu a ohonu, vynalezl aspoň elektrické housle...:o)

To je paráda. Za mlada jsem taky hrál na housle kde-čím. Pravda, ebonitových tyčí tenkrát moc nebylo ale takový brousek, nebo smirkový papír dokázaly vyloudit z houslí zajímavé zvuky. Ještěže jsem toho včas nechal. jinak bych měl docela velkou spotřebu houslí.

Diana
02. 07. 2009
Dát tip
Šmankote, madam, před Vaší invencí padám ;-)))*(na zadek)

to si ovšem původní autentický výrok dost zkreslila, o žádné Nadě nepadlo ani slovo :o)

Ferry
02. 07. 2009
Dát tip
No znám, a žeru. Básničku pro tebe jsem právě ještě mírně doplnila. Krásný dníček !!! :)))

ebonitový smyčec mi připoměl jiný hudební nástroj...tereminvox...jestli to neznáš od Ivana Trojana, zkus googlit :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru